Гарний ґазда: огляд регіональних торгових мереж заходу України

Гарний ґазда: огляд регіональних торгових мереж заходу України

22.06.2021 08:30
  8072
Дарія Осіїк

Огляд найбільших FMCG рітейлерів Західного регіону України.

Читати російською

Вже не перший рік захід України (Волинська, Рівненська, Тернопільська, Львівська, Івано-Франківська, Хмельницька, Чернівецька, Закарпатська області) є найпривабливішим регіоном для відкриття та розвитку продуктових магазинів. Не дивно, що найбільша кількість відкриттів відбувається саме тут. Але поруч з загальнонаціональними мережами тут вдається успішно розвиватись і величезній кількості локальних гравців. RAU зробив огляд найперспективніших продуктових мереж Західного регіону.

VolWest Group

Найбільшим рітейл-гравцем Західного регіону України є інвестиційна група VolWest Retail, до якої входять мережі Spar та Наш край. Загальна кількість торгових точок обох мереж – понад 280.

Мережа супермаркетів Наш Край є одним із основних проектів інвестиційної групи VolWest Group.

Перший магазин мережі розпочав свою роботу у 2001 році у місті Рівне. З 2004 року мережа також розвивається по франчайзингу у двох форматах “магазин біля дому” та “експрес”. У 2002 році компанія запустила власну торговельну марку Наш край. У мережі представлені чотири ВТМ – Наш Край, Пані Фаня, Зерниця та Арія, що нараховують 345 SKU у food і non-food сегментах.

У 2015 році мережа відкрила власний інтернет-магазин продуктів, який працює в 19-ти містах України: Луцьку, Києві, Ковелі, Камені-Каширському, Радивилові, Рівному, Івано-Франківську, Дрогобичі, Чорткові та Чернівцях, Хмельницькому, Долині, Смілі, Бориславі, Надвірній, Славуті, Шепетівці, Тульчині та Старокостянтинові.

В кінці 2017 року VolWest прийняла рішення запустити супермаркети нового формату з використанням сучасних технологій і маркетинг-рішень— Наш край 3.0. Перший такий магазин з’явився в місті Ковель.

Зараз мережа має понад 220 торгових точок у форматі супермаркет та мінімаркет, що працюють на умовах франчайзингу у 18-ти регіонах України.

Spar – це міжнародна мережа маркетів, супермаркетів і гіпермаркетів, заснована в Нідерландах ще у 1932 році. Наразі до цієї мережі входить 12 300 магазинів в 42-х країнах на 4-х континентах, в яких більше 200 000 співробітників щодня обслуговують близько 13 млн покупців. Товарообіг мережі за рік складає понад 32 млрд євро.

Розвитком цієї мережі в Україні займається VolWest Group з центральним офісом у Луцьку. Торгові точки цієї мережі працюють в чотирьох форматах – Spar Express (магазини біля дому торговою площею до 200 кв. м), Spar (супермаркети 200-800 кв. м), EuroSpar (супермаркети 800-3000 кв. м), InterSpar (гіпермаркети понад 3000 кв. м).

Загальна кількість магазинів – 60. Більшість магазинів цього рітейлера розташовані саме на Західній Україні, але також є торгові точки в Центральній та Східній Україні.

Рукавичка

Мережа була заснована у грудні 2003-го на Львівщині, у місті Перемишляни. Зараз рітейлер має понад 160 магазинів у Львівській, Івано-Франківській, Закарпатській, Волинській, Рівненській, Хмельницькій та Тернопільській областях. Загальна площа магазинів від 200 до 1000 кв. м. з асортиментом до 9000 позицій. Мережа також розвиває три власні торгові марки – Традиція, Кухарочка та То є просто. Крім того, рітейлер має власну акредитовану харчову лабораторію, де перевіряється якість свіжого м’яса та птиці з власного м’ясного виробництва. Також мережа має логістичний центр.

Нещодавно мережа оновила візуальний стиль та інтер’єри своїх магазинів, оформивши їх за казковими мотивами.

Близенько

Мережа продуктових магазинів Близенько працює у форматі «магазин біля дому». В основу бренду закладено намір бути ближче до споживачів, щоб задовольнити потребу в товарах першої необхідності – харчових продуктах та непродовольчих товарах. Зараз у Львові відкрито вже 100 магазинів площею від 100 до 250 кв. м, де працює понад 1060 співробітників. Рітейлер має широкий асортимент товарів та співпрацює з понад 150 постачальниками.

Сім23

Мережа маркетів Сім23 з’явилась у Луцьку в 2012 році. Це сучасні невеликі магазини в форматі «convenience store», що буквально перекладається як «зручний магазин». Цей формат є одним з найпопулярніших форматів роздрібної торгівлі у світі.

Маркети Сім23 характеризують зручне розташування, компактне розміщення товарів та швидке обслуговування. Окрім звичайного асортименту мінімаркетів тут можна придбати гарячу їжу та напої власного приготування, хот-доги на грилі, каву, багети та бургери, які є своєрідною візитівкою мережі.

Зараз мережа має 97 торгових точок, що працюють у містах Львів, Тернопіль, Луцьк, Рівне та Ківерці. Магазини Сім23 працюють у двох форматах – традиційному та новому. Традиційні магазини розміщені в спальних районах з спокійним світлим оформленням. Тут можна знайти оптимальний вибір напоїв та продуктів (в тому числі молочних та ковбасних), бакалії, фруктів та хліба.

Магазини нового формату To Go мають яскравий сучасний дизайн. Тут основний акцент зроблено на готовій продукції – кава, Pepsi на розлив, фірмовий снігонапій «мійСлаш», хот-доги, картопля фрі, гарячі курячі снеки та свіжа випічка.

Тайстра Груп

Тайстра Груп об’єднує в собі мережі Тайстра, Норма та Економ маркет, магазини яких знаходяться в Чернівецькій, Тернопільській та Хмельницькій областях. Формат торгових точок усіх трьох мереж – магазин біля дому для щоденних покупок. Тайстра Груп працює на ринку продуктового рітейлу понад 10 років та має наразі понад 60 магазинів.

Zina

Мережа цілодобових продуктових крамниць розпочала свою історію на Закарпатті ще у далекому 1996 році.

Торгові точки цієї мережі мають яскраве зелене оформлення та впізнаваний логотип. Зазвичай магазини Zina розміщуються на першому поверсі житлових будинків у спальних районах міста або окремою спорудою неподалік від житлових будинків.

Зараз працює понад 50 магазинів в Ужгороді та області, але рітейлер має амбітні плани щодо відкриття близько 1000 магазинів по всій Україні.

Свій Маркет

Свій Маркет – це західноукраїнська мережа роздрібної торгівлі, що розвивається у Львівській області та нараховує 46 магазинів. Магазини Свій Маркет знаходяться близько до житлових кварталів або безпосередньо в житлових будинках, там можна придбати харчові на непродовольчі товари, м’ясну та кондитерську продукцію власного виробництва, а також хлібобулочні вироби з власної пекарні.

У 2016 році відбувся ребрендинг мережі та деякі магазини Наш Край змінили назву на Свій Маркет. Зараз компанія продовжує працювати над своїм розширенням.

Spirit & Food

Мережа продуктових магазинів Spirit & food розвивається в Рівненській області, а саме в містах Рівне, Здолбунів, Сарни, Костопіль, Дубно, Острог, Рокитне, Млинів. Тут можна придбати продукти, алкоголь та тютюнові вироби. Наразі мережа має близько 30 торгових точок.

Смаколик

Мережа Смаколик заснована в Тернополі в 2015 році. Зараз має близько 20-ти магазинів в області. Мережа магазинів пропонує своїм відвідувачам широкий вибір товарів, власну випічку, свіжі овочі, фрукти та м’ясо. Регулярно проводяться цінові акції на продукцію із різних торгових сегментів. За вісім років роботи, починаючи з декількох магазинів, тепер мережа впевнено конкурує на локальному ринку.

ALMA

Закарпатська продуктова мережа супермаркетів ALMA нараховує 18 торгових точок, де можна придбати харчові на непродовольчі товари.

Tor-Ba

Мережа налічує 16 магазинів, розташованих у восьми областях України (Волинській, Івано-Франківській, Львівській, Миколаївській, Рівненській, Тернопільській, Херсонській та Чернівецькій) з центральним офісом у Чернівцях. Формат торгових точок – cash&carry, де можна придбати товари за низькими цінами.

Мережа має власну систему розповсюдження товарів широкого вжитку задля зменшення ціни для споживача. Для підприємців – ціна на полиці дорівнює ціні у накладній.

Bulka Market

Мережа нараховує 14 магазинів, які розташовані у Хмельницькій області та у Кам’янець-Подільському. В магазинах Bulka Market представлено понад 4000 найменувань товарів від відомих виробників, а також продукцію власного імпорту та власного виробництва. Bulka Market має ВТМ М’ясні Традиції, Bulka-bakery, M Croissant, Bulka-Pizza та Bulka-Sushi. Всього продаеється більш ніж 4000 найменувань товарів. Особливу групу товарів складає продукція натурального способу виготовлення, яку мережі постачають місцеві фермерські господарства.

Пінгвін та Лечо

Мережа міні-маркетів 24/7 Пінгвін була заснована в 1996 році на Закарпатті бізнесменом Віктором Бабинцем. На кінець 2018-го року мережа Пінгвін об’єднувала 12 торгових точок площею 30 до 220 кв. м.

В 2019 році власник та керівництво мережі вирішили провести кардинальні зміни, щоб вирізнятися серед інших магазинів, знайти свій фірмовий стиль і стати більш впізнаваними для покупців. Студія маркетингу та дизайну Must розробила для компанії новий бренд Лечо, під яким Віктор Бабинець почав відкривати оновлені магазини з позиціонуванням місцевого рітейлера з закарпатським колоритом.

В розробку нового формату, а також рекламу мережі на білбордах та інших носіях було інвестовано більше 500 000 грн. Наразі в закарпатській області працює десять магазинів мережі Лечо та 8 міні-маркетів Пінгвін.

Арсен

Мережа Арсен позиціонує себе як перший супермаркет Західної України, який об’єднує європейський рівень сервісу та українську гостинність. Перший Арсен відкрився у 2002 році в місті Львові. У супермаркетах мережі представлено різноманітний асортимент продуктів харчування, непродуктових товарів, кулінарії та кондитерських виробів. Зараз мережа налічує 8 супермаркетів, що знаходяться у Львові (шість магазинів), Івано-Франківську (один магазин) та Рівному (один магазин). Усі вони розташовані у густонаселених районах та кожен з них обслуговує понад 3000 покупців в день.

Читайте також –

Піти по-українські: топ-20 торгових мереж, які залишили український ринок


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку