
Фінансова директорка Eva Лілія Воленко визнана однією з найкращих CFO України


Владислав Котельницький, expert key account manager robota.ua про несприятливу демографічну ситуацію в Україні, фінансові обсяги ринку роздрібної торгівлі, тенденції й тренди на ринку праці в рітейлі, презентував портрет пошукача в цій галузі та звітував про зарплати в роздрібному бізнесі України та інших країн світу.
Асоціація рітейлерів України спільно з robota.ua провели workshop, присвячений питанням оцінки та мотивації роботи персоналу, тенденціям ринку праці в рітейлі, а також захисту людей і бізнесу в умовах пандемії та загрози військового вторгнення. Учасниками заходу стали представники таких компаній як Алло, Flagman, Decathlon, Аптека АНЦ, Sportmaster, Respublika Park, Retail Group, Територія MIN, Фокстрот, ЦУМ Чернігів, SOVA, Фармастор, СК «Інноваційний страховий капітал» та інших. RAU пропонує ознайомитись з головними тезами виступу Владислава Котельницького.
В Україні склалась несприятлива демографічна ситуація, оскільки чисельність населення кожні 5 років скорочується на 1,5 млн осіб через зростання смертності та міграції робочої сили за кордон.
Понад 40% населення України сконцентровано у шести областях та у Києві:
При цьому обсяги ринку рітейлу в Україні останні три роки демонструють відмінне зростання і ця позитивна динаміка випереджає рівень інфляції, що свідчить про хорошу ситуацію в цьому секторі економіки:
Чотири області України займають частку у 50% у структурі роздрібного товарообігу України:
Основним генератором робочих місць є продуктовий рітейл, адже 42% розміщених вакансій стосуються саме цього сегменту, надалі йдуть магазини fashion-рітейлу (17%), магазини електроніки та побутової техніки (16%), магазини будматеріалів і товарів для дому (12%), drogerie (10%) і магазини спорттоварів (3%).
У першому кварталі 2021 року на нашому порталі було розміщено достатньо велику кількість резюме (126 500) та лише 31 600 вакансій.
У другому кварталі 2021 року ситуація змінилась і кількість вакансій на нашому порталі зросла на 20% (44 300), а от кількість кандидатів помітно зменшилась (102 700). Роботодавці у другому кварталі почали стикатись з дефіцитом необхідних кадрів.
Третій квартал 2021 року виявився ще гіршим: було розміщено 53 400 вакансій, а кількість резюме суттєво не зросла (107 600).
У четвертому кварталі 2021 року кількість вакансій лишилася на тому ж рівні (53 300), але кандидатів стало ще менше (105 100).
Таким чином, 2021-й можна вважати роком пошукача роботи.
У сегменті рітейлу найпопулярнішими вакансіями є продавець-консультант, касир, директор магазину, вантажник і охоронець.
У 2021 році на нашому порталі було розміщено 318 300 резюме продаців-консультантів, 174 700 резюме касирів, 28 000 резюме директорів магазинів, 10 500 резюме вантажників і 95 500 резюме охоронців.
У 2021 році на нашому порталі було розміщено 80 800 вакансій продавців-консультантів, 34 500 вакансій касирів, 9800 вакансій директорів магазину, 5700 вакансій вантажників і 12 800 вакансій охоронців.
За регіональним розподілом резюме у рітейлі:
Портрет пошукача роботи у сфері рітейлу у 2021 році виглядає наступним чином:
Для цих кандидатів найважливішими критеріями під час пошуку роботи є зарплата, комфортна атмосфера, прозорість роботодавця, умови роботи та перспективи кар’єрного зростання.
В Україні середня зарплата продавця-консультанта становить 11 800 грн, касира – 11 500 грн, директора магазину – 19 000 грн, вантажника – 12 500, та охоронця – понад 10 000 грн.
При цьому заробітна плата українських фахівців в середньому в шість разів нижче ніж у їхніх колег в США та Німеччині.
Варто зауважити, що пошукачів, які обирають пошук роботи через смартфони, стає дедалі більше, тому роботодавцям варто адаптовувати вакансії та юзабіліті своїх сторінок.
Головними трендами 2021 року у сфері рітейлу можна назвати:
Читайте також –
Маркетинг-директор robota.ua: Як пандемія змінила ринок праці в українському рітейлі