Владислав Чечоткін, Rozetka.ua: Ми боїмося продавати неофіційно

Владислав Чечоткін, Rozetka.ua: Ми боїмося продавати неофіційно

10.04.2018 12:08
  904
rau

В рамках інтерв’ю бізнесмен розповів про конкурентну війну Rozetka.ua з Samsung і Citrus, офлайн-продажі, глобальну експансію і багато іншого.

Український бізнесмен, глава наглядової ради холдингу Global Spirits Євген Черняк, який веде відеоблог Big Money про підприємництво в Україні, поговорив з засновником Rozetka.ua, Владиславом Чечоткіним. Редакція AIN.UA вибрала найцікавіші тези інтерв’ю. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

Про конкуренцію

Сказати, хто №2 в українському сегменті онлайн-торгівлі після Rozetka.ua не може ніхто. Тобто «номера 2» в українському онлайні немає – є №6, 8, 25. Вони там всі дуже близькі між собою, але дуже далекі від мене.

В електроніці конкуренти: Алло або Цитрус. Хоча Цитрус – специфічний конкурент. В основному, він конкурент в своїх групах товарів, які сам контрабасить, сам возить і сам тут продає. У побутовій техніці конкуренти – класичний роздріб. Вони в чомусь більше, в чомусь менше, ніж ми. В одязі конкуренти – хтось ще. У дитячих товарах, наприклад, конкурентів зараз немає. Точніше є, але ми однозначно лідери, і важко сказати, хто №2.

В Україні зараз проходить велика битва, яка підігрівається грошима офлайну в зв’язці з контрабандистами, які намагаються обмежувати українців в Україні.

І власне кажучи, Rozetka.ua – не побоюся цього слова – Чечоткін очолив боротьбу проти вендорів за те, щоб розвивати бізнес українців в Україні. Це небезпечно, і погано, і відчувається загроза. Я вважаю, що будь-який бар’єр, який тут з’являється – це ще один цвях в кришку труни нашого майбутнього.

Є компанія Цитрус, яка почала возити в Україну якусь кількість китайських брендів, невідомих в Україні, і продавати задорого. Зрозуміло, що підприємці побачили можливість продавати ці ж бренди дешевше і запропонували їх на Rozetka.ua. Цитрус пішов до податкової інспекції і заявив про свої права на торговельну марку зі словами «тільки я хочу продавати ці бренди в Україні за тими цінами, за якими хочу». І митниця підтримала цю вимогу Цитрус.

Буде слухання в парламенті законопроекту, який повинен підтримати конкуренцію в Україні. Це називається «принцип вичерпання авторських прав».

В Україні зараз немає певного принципу вичерпання авторських прав – це дозволяє таким хитрунам, як Цитрус, ставити палки в колеса бізнесу.

Вендори підтримують принцип «розділяй і володарюй». З цього приводу ми бачимо «офіційну» продукцію вендорів в Україні, яка робиться в Росії. І вона на 60-70% дорожче, ніж така ж продукція, привезена з Польщі, Німеччини або інших країн. У нас Samsung представлений тільки офіційний. Ми боїмося продавати неофіційно. Це небезпечно.

Про вихід Rozetka.ua та Чечоткіна за межі України

Поки ми працюємо тільки в Україні. Стартувати в інших країнах не пробував. Причини можливо суб’єктивні, але ось як я це бачу. Alibaba намагається виходити на інші ринки – насправді вона успішна тільки в Росії і в Китаї, і мало де ще. Amazon дуже успішний в Америці і не дуже – в Європі і десь ще, крім Америки. Це дуже цікава особливість, про яку всі забувають.

Ідеальних бізнесів не буває і величезна кількість українських бізнесів не гірше, або навіть краще, ніж середній західний бізнес. Amazon не кращаий за якістю наповнюваності замовлень, ніж Rozetka.ua і не кращий за рівнем сервісу.

Україна є дуже невеликим ринком з не найкращою пропозицією за асортиментом і ціною. Rozetka.ua знаходиться в бідній маленькій країні, яка не є батьківщиною товарів і великим ринком. Тому їй важко почати торгувати з України, наприклад, з Польщею. Для того, щоб торгувати в Польщі, потрібно приїхати до Польщі і побудувати з нуля весь бізнес, який у мене побудований тут.

В основному гроші я витрачаю тут, все життєві інтереси поки тут. Бізнес в Україні зростає, розвивається і, якщо чесно, у мене немає зараз сил кинути все тут в тому вигляді, в якому є, і переїхати, наприклад, до Польщі.

7 цікавих фактів про Rozetka.ua:

  • В старт і перший рік роботи компанії вкладено приблизно $ 250 000;
  • Частка офлайн-продажів в загальному обсязі становить близько 15%;
  • Багато рішень Чечоткін делегує, тому що схильний до нерішучості і занадто довгого зважування за і проти;
  • Програмісти Rozetka.ua отримують тисячі доларів на місяць. Кращі – десятки тисяч. Таких близько десяти;
  • Компанія вже зараз робить доставку двома дронамі, як і Amazon. Але якщо зробити замовлення, ймовірність, що його доставлять дроном, нульова. Тому «Розетка” не заявляє про це, як про перемогу;
  • Нещодавно ритейлер зіткнувся з потоком скарг, що у нього немає телефону 8-800. Зараз його перезапустили, і він обходиться в 2,8 млн грн на місяць. При цьому конверсія в покупки за цим номером в 8 разів нижче, ніж за номером 044;
  • Одного разу, коли клієнт поскаржився, компанія подарувала йому новий телевізор. «Це було, коли Rozetka.ua була не зовсім права, а клієнт був у поганому становищі», – пояснив Чечоткін. При цьому, клієнт не оцінив жест – більшість клієнтів вважають, що так і повинно бути.

Повна версія інтерв’ю:

Читайте також –

В’ячеслав Клімов, Нова пошта: Створювали бізнес заради ідеї, яка змінить світ

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку