Секрет фірми: чому заклади російського ерзацу “Вкусно и точка” ніколи не зможуть стати McDonald’s

Секрет фірми: чому заклади російського ерзацу “Вкусно и точка” ніколи не зможуть стати McDonald’s

11.07.2022 08:45
  3312
Костянтин Симоненко

Після закриття російських ресторанів McDonald’s на їхньому місці помпезно відкрилася мережа “Вкусно и точка”. Усього за три тижні у ресторанах з’явилися пиво, пліснява на булочках та прострочений сирний соус.

Цей матеріал доступний російською мовою

На Пушкінській площі в Москві, де в 90-х відкрився перший в росії ресторан McDonald’s, 12 червня 2022 року відбулося відкриття ресторану нової мережі з дивною назвою «Вкусно и точка», яка мала замінити McDonald’s, що пішов з ринку рф. Але як пише журнал НВ, заміна вийшла не рівноцінною. Вже за три тижні ціни в закладі зросли в середньому на 10%, у булочках з’явилася пліснява, до картоплі-фрі почали подавати прострочений соус. Російський менеджмент, який роками працював у міжнародній компанії, припускається грубих помилок.

«Імпортозаміщення» в дії

З моменту відкриття першого закладу McDonald’s у січні 1990 року за три десятки років американська мережа швидкого харчування відкрила понад 850 закладів. З них лише у Москві — 126. Після вторгнення росії в Україну компанія переглянула своє ставлення до місцевого ринку і вже 8 березня 2022 року ресторани з яскравою буквою M зупинили роботу, а ще через два місяці (16 травня) компанія заявила про остаточний вихід з російського ринку.

Бізнес продали Олександру Говору — одному з місцевих партнерів компанії, який розвивав мережу в Сибіру на умовах франчайзингу. Новий власник вирішив перезапустити мережу в найстисліший термін – перші ресторани відчинили двері вже 12 червня. Назва «Вкусно и точка» викликала подив і багато жартів. «Це просто шкодить бізнесу називати мережу саме так», – впевнена генеральний директор компанії Ресторанний консалтинг Ольга Насонова. До речі, це погана назва ще й тому, що вона навіть не відміняється і важко, наприклад, сказати, звідки саме треба доставити їжу. Але це далеко не найгірше, що сталося.

Щось пішло не так

Меню в нових закладах російського клону McDonolad’s схоже на оригінальне. Наприклад, тут можна замовити бургери Гранд, Подвійний Гранд та Гранд Де Люкс, нагетси, пиріжок з вишнею, вафельний ріжок, морозиво, молочний коктейль, яблучне пюре. Замість продукції Coca-Cola, яка не виробляється та не постачається до росії, у закладах розливають місцевий лимонад.

А потім в російських телеграм-каналах з’явилися фото, судячи з яких ці ресторани почали продавати пиво. Згодом у прес-службі мережі цю інформацію спростували, заявивши, що пиво відвідувачам запропонували колишні франчайзі й до них вони не мають жодного стосунку.

Відвідувачка ресторану в Москві опублікувала фото бургера із пліснявою. Крім того, у тульському ресторані відвідувачу продали бургер без м’яса. А російська журналістка Ксенія Собчак у своєму телеграм-каналі опублікувала фото простроченого соусу до картоплі-фрі у ресторані на Арбаті. У мережі визнали, що прострочені соуси справді були, і повідомили, що вилучили їх з асортименту.

Нарешті нещодавно стало відомо, що в частині новостворених ресторанів тимчасово не буде картоплі фрі. Як повідомили у прес-службі компанії, подекуди також може бути недоступна картопля по-селянські. Пояснюється це тим, що минулий рік став неврожайним для сортів картоплі, яка використовується для виробництва картоплі фрі на підприємствах мережі. «Протягом останніх 8 років компанія орієнтувалася на російських постачальників та закуповувала продукти у них. Крім того, став неможливим імпорт із ринків, які могли б стати тимчасовими постачальниками картоплі для підприємств до росії», — пояснили у компанії. У повному обсязі картопля з’явиться в меню на початку наступного врожайного року восени 2022-го. Споживачі вже їдко прокоментували, що 32 роки врожай був, а тепер – нема.

Чому російському клону не вдається повторити успіх McDonalds

Співвласник мережі Pesto Café Дмитро Погребицький, який за 6,5 років пройшов шлях у McDonald’s від звичайного працівника до директора ресторану відмічає, що жорсткі стандарти, які стосуються роботи менеджменту, якості продукції та обслуговування вже почали порушуватися. «Вони порушують концепцію та розмивають аудиторію. McDonald’s — це сімейний ресторан, де святкують дитячі дні народження. Але як це робити, якщо за сусіднім столиком п’ють пиво?» — каже Погребицький. Незважаючи на те що менеджмент, технології та обладнання залишилися й відомі стандарти роботи, нова мережа працює все гірше. «За такого підходу до ресторанного бізнесу власникові доведеться його закрити чи зазнавати збитків», – вважає Насонова.

Деякі росіяни теж проаналізували причини того, що сталося і теж зробили невтішні висновки. По-перше, за два місяці відкрити нову мережу, яка би могла проіснувати досить довго, неможливо. Це відомо багатьом рестораторам. А використати силу відомого іноземного бренду, в розробку та розвиток якого багато років вкладалися величезні кошти, вже не вийде. Більше немає підтримки материнської компанії та багатьох контрагентів, що працювали на ексклюзивних умовах (від постачання обладнання до забезпечення навчання персоналу). Саме тому, до речі, умови отримання франшизи від McDonald’s в рф були дуже жорсткі а сума необхідних вкладень стартувала від $570 000.

Для створення нового бренду недостатньо просто наліпити новий логотип (над яким теж багато потішалися) та використовувати обладнання, приміщення і запаси попередника. До речі, прострочений соус якраз і міг бути зі старих запасів.

Новий власник колишніх приміщень McDonald’s міг би й не купувати раніше франшизу, а самостійно відкрити якусь бургерну. Але бренд задавав стандарти, нижче яких не можна було падати, бо клієнт піде туди де краще годують і обслуговують. Тому закономірно, що поступово із бургерів почне зникати м’ясо, персонал хамити і т.д. Хоча власнику, зважаючи на все, подобається. Говор пообіцяв збільшити їх кількість до 1000 в найближчі 5−6 років. Втім, для Олександра Говора фастфуд — лише один із бізнесів. Йому також належить мережа приватних клінік Гранд Медика в Новокузнецьку, готель Park Inn. Головний актив — нафтопереробна компанія НафтоХімСервіс.

Читайте також –

«Вкусно – и точка»: як в соцмережах жартували над новим брендом російських ресторанів McDonald’s


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку