Вікторія Серікова, RicaMare: Пріоритетний напрям розвитку – омніканальність і посилення онлайн-продажів

Вікторія Серікова, RicaMare: Пріоритетний напрям розвитку – омніканальність і посилення онлайн-продажів

10.09.2019 08:15
  584
Костянтин Симоненко

Директор з маркетингу та розвитку бізнесу українського бренду RicaMare про оновлення стратегії розвитку, ставку на омніканальність і нові сервіси для клієнтів.

Цей матеріал доступний російською мовою

Український виробник жіночого одягу RicaMare веде свою історію з 2004 року, коли в Харкові з’явилося невелике сімейне дизайнерське бюро. Незважаючи на те, що перші кілька років бізнес йшов не зовсім вдало, його засновники не здавалися, і з часом зуміли залучити клієнтів. Виробничі потужності компанії розрослися, з’явилася своя мережа фірмових магазинів, яка на даний момент налічує шість торгових об’єктів.

В інтерв’ю RAU директор з маркетингу та розвитку бізнесу мережі RicaMare Вікторія Серікова розповіла про те, як зараз розвивається бренд, чому акцент робиться на онлайн-продажах і які подальші плани бренду.

– Які зміни відбулися у вашій компанії за останній час?

– Найбільший стрибок у розвитку нашого виробництва був в 2014-15 роках, коли тільки з’явилася мода на все українське. У цей період виробництво зросло вчетверо.

Зараз площа виробничих потужностей компанії становить 2000 кв. м, на яких працює більше 100 співробітників. Підприємство складається з кількох підрозділів: швейний цех, вишивальне виробництво і дизайнерське бюро, яке є головним креативним відділом всієї структури.

– Як взаємодіють підрозділи?

– Ми об’єднуємо роботу виробничих підрозділів з відділом продажів і маркетинговим відділом. Завдяки налагодженій системі, глибокої аналітики трендів і споживчого попиту кожен сезон переглядається і обговорюється подальша стратегія розвитку компанії, в результаті чого намічається основний вектор руху.

– А як розвивається торговельна мережа?

– Перший фірмовий магазин RicaMare був відкритий в 2012 році в ТРЦ Караван в Харкові. У минулому році нам за вимогами торгового центру довелося переїхати на інше місце. Реконцепція нової торгової точки в перші місяці збільшила конверсію і оборот. Але невигідне розташування і підняття орендної ставки, нові умови, виявилися для нас не вигідними, і ми прийняли рішення вийти з ТЦ. Ми намітили шляхи подальшого розвитку і плануємо і далі розвивати роздрібну мережу, вибираючи підходящі місця розміщення.

– Які у вас плани на майбутнє?

– Компанія планує розвиватися як за рахунок збільшення числа власних точок, так і за рахунок мережі франшизи. Найближчим часом планується відкриття новий партнерський магазину в місті Кам’янське. Нові міста дають нам можливість ближче знайомити аудиторію з нашим продуктом, а також тестувати і краще розуміти непостійний ринок.

– Скільки всього торгових точок зараз у вашій мережі?

– Всього у нас функціонує шість своїх фірмових торгових точок. У столиці наш флагман в ТЦ Globus, а також магазин в ТРК Проспект. У Харкові працюють два магазини: фірмова точка в ТРЦ Магелан і на проспекті Науки. І по одному магазину в Кропивницькому та Кам’янці-Подільському. У Києві, Харкові, Сумах і Сєвєродонецьку також працюють партнерські торгові точки під брендом Ukraine fashion store, де RicaMare представлений в якості корнера.

– Плани щодо відкриття торгових точок у всіх містах-мільйонниках України залишаються? Який напрям для вас залишається пріоритетним на цей і наступний рік?

– Відкриття нових магазинів в містах мільйонниках України в цьому році не було. Натомість ми зробили акцент на розвитку online-напрямку, оскільки сегмент продажів в інтернеті значно виріс. Особливо важливий аспект для нас – взаємопроникнення шляхів залучення покупців. Омніканальність зараз не просто бажана, а вкрай необхідна.

– У минулому році планувалося відкриття вашого фірмового магазину в Польщі, що зараз з цим проектом і чи будете ви розвивати цей напрямок?

– У Польщі RicaMare успішно розвивається в сфері електронної комерції. Наш товар представлений на популярних маркетплейсах і користується стабільним попитом, особливо в сегменті продажів коктейльних і вечірніх суконь.

Ми не відмовляємося від планів з часом відкрити і фізичний магазин, але поки цей напрямок не є пріоритетним для нас. Ми плануємо найближчим часом зосередитися на нарощуванні обсягів продажів в онлайні.

 

– Яка частка продажів припадає на онлайн-канал і де більше продаєте – в своєму інтернет-магазині або на сторонніх маркетплейсах?

– На онлайн-канал припадає близько 20% від загального обсягу роздрібних продажів. Ще півтора роки тому ця цифра була на рівні 5-6%. Велика частка з цієї кількості – це продажі через маркетплейси,  що активно розвиваються останнім часом. Такі як Lamoda, Prom.ua, Rozetka та інші. Ми вважаємо цей напрям дуже перспективним і маємо намір активно розвивати його надалі.

– Які інновації в способах продажу або оплати ви застосовуєте або плануєте застосувати?

– Ми впровадили безкоштовну доставку з приміркою в будь-яку точку України. Наступний етап – поліпшення клієнтського досвіду, зокрема, плануємо запропонувати кожному клієнту надання послуг персонального стиліста. Тим самим ми намагаємося створити максимально комфортні умови для своїх покупців, а в магазинах завжди приділяємо увагу і їх супутникам.

– У мережі RicaMare представлені не тільки власні торгові точки, а й франчайзингові. Які умови зараз пред’являються для тих, хто хоче відкрити магазин під вашою вивіскою?

– Розвиток франчайзингу ми почали з 2015 року, а зараз в нашій мережі працює чотири франчайзингових об’єкта. Сума інвестицій у відкриття франчайзингового магазину – від $17 000 до $25 000, а термін окупності становить від 18 до 24 місяців. Середня рентабельність становить 30-40%.

Партнер отримує франшизу з ексклюзивним правом представляти продукцію компанії в певному регіоні. Це право на відкриття одного або декількох фірмових магазинів бренду, а також пакет готових бізнес-рішень і всебічна підтримка професіоналів нашої компанії у всіх питаннях відкриття магазину і успішного управління ним.

Оптимальна площа магазина від 60 до 150 кв. м. Він повинен бути розташований на одній з центральних вулиць міста з наявністю вітрин і можливістю розміщення фірмової вивіски або в престижному торговельному центрі з відомими торговельними марками.

Однак найважливішим побажанням до франчайзі залишається готовність і бажання рости і розвиватися. Останнім часом умови партнерства не змінювалися – як і раніше головним критерієм залишається отримання взаємної комерційної вигоди від такої співпраці.

– Судячи з вашого досвіду, де краще продається одяг – в ТРЦ або стріт-рітейлі?

– З нашого досвіду, в магазинах, розташованих у ТРЦ, велика частота імпульсних покупок і ймовірність охоплення нової аудиторії. У свою чергу стріт-рітейл відрізняється більш продуктивною та якісною роботою з постійними покупцями, що збільшує LTV – пожиттеву цінність клієнта. Як бачимо, мова йде про різні аудиторії, різний підхід до продажу та необхідним відмінностям в пропонованому клієнтам асортименті.

– Які тенденції ви відзначаєте на ринку fashion-рітейлу в Україні останнім часом, що можна сказати про зміну уподобань покупців?

– Останнім часом споживачі віддають перевагу пропозиціям, які є інклюзивними, універсальними і доступними. Одяг повинен виражати прагнення свободи і одночасно втілювати оригінальну ідентичність. У наших колекціях ми намагаємося виражати подібні настрої і реалізовувати сучасні бажання покупців. Кожен етап створення одягу RicaMare пронизаний любов’ю до наших клієнтів з урахуванням свідомості їхніх потреб разом з постійним бажанням розвиватися.

Читайте також –

Як RicaMare збільшив показники завдяки впровадженню нової концепції


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  55
Усі новини ринку