Виклики fashion-логістики: до чого готуватися брендам та торгівельним мережам

Виклики fashion-логістики: до чого готуватися брендам та торгівельним мережам

20.12.2021 10:30
  918
rau

Для індустрії моди 2020-21 роки стали періодом змін. Пандемія змогла вибити з колії не тільки людей психологічно, але й внести зміни в роботу бізнесу. Логістика fashion-сегменту відчула значну кризу, пов’язану з закриттям магазинів і торгових центрів. Трансформації під час пандемії призвели до активного розвитку онлайн-платформ та виходу бізнесу на маркетплейси. Проте не всім це вдалося.

Цей матеріал також доступний російською мовою

За словами комерційного директора логістичної компанії Ekol Logistics Олексія Северина, пандемія диктує нові правила та стандарти існування, під які компанія підлаштуватовується особисто та намагається підлаштувати всі бізнес-процеси. «Логістичних процеси – не виключення. Зараз важко передбачити, які наслідки для fashion-логістики можуть виникнути після всіх змін у ланцюгу постачань. Гравці ринку мають встигати блискавично реагувати на ринкові трансформації. Один із варіантів – вибирати партнерів, які сприяють їх маневреності. За рахунок великої екосистеми партнерів ми даємо можливість бізнесу рости та масштабуватися, незважаючи на виклики ринку. Товари потрапляють на прилавки магазинів вчасно, а наші клієнти не відчувають незручностей», – підкреслив Олексій.

Обмеження, пов’язані з поширенням коронавірусу, призвели до того, що збільшилася кількість інтернет-замовлень, а разом з цим і збільшилося навантаження на логістичні компанії. Особливо при роботі з кількома каналами збуту складність логістичних процесів зростає.

Дослідження, проведені The Economist Intelligence Unit і Maersk, показують, що три найбільші проблеми, з якими зіштовхнулися ланцюги поставок модного одягу: це коливання попиту клієнтів, відсутність гнучкості та очікування клієнтів.

Після звіту McKinsey Global «Аналіз Fashion Index» було прогнозовано два сценарія. Згідно з одним із сценаріїв-прогнозів галузь повернеться до рівня 2019 року до ІІІ кварталу 2022 року. Згідно з другим сценарієм «Пізднє відновлення» вірус сіятиме хаос, незважаючи на широко поширені заходи стримування, тому продажі fashion-сегменту повернуться до рівня 2019 року тільки в IV кварталі 2023 року. Викликів чимало. Основна задача брендів – по мірі розгортання кризи формувати свої стратегії, швидко вловлюючи тенденції.

Chart: Edwin Lopez / Supply Chain Dive  Source: 2021 Fashion Industry Benchmarking Study  Get the data  Created with Datawrapper

У міру того, як криза продовжує розгортатися, бренди повинні формувати свої стратегії, швидко вловлюючи, які тенденції збережуться після пандемії, а які розсіються.

Виклики fashion-логістики

  1. “Червона” карантинна зона передбачає наявність сертифіката про вакцинацію або негативного ПЛР-тесту для всіх бажаючих відвідати ТРЦ, у тому числі і для лінійного персоналу. Згідно з даними Мінфіну, на 4 грудня 2021 року кількість повністю вакцинованих людей в Україні наблизилась до 28%. Яка ймовірність того, що весь 100% штат аутсорсингової компанії, задіяний у процесі доставки, розвантаження, занесення товару буде на 100% відповідати всім вимогам? Виникає проблема “останнього ярду”. Як організувати роботу? Законодавство дозволяє пускати тільки вакцинованих або з ПЛР тестом. Як це враховувати у плануванні замовлень по різних містах?

Деякі ТРЦ вже організували на місцях експрес-тестування, але це поодинокі випадки, розраховані переважно на покупців ТРЦ. Було б не зайвим організувати партнерські програми, спрямовані на сприяння швидкому обслуговуванню магазинів ТРЦ з погляду В2В.

  1. Дефіцит персоналу. Логістична сфера відчуває на собі “відтік” професійних кадрів, розуміючи, що одна з головних причин дефіциту кадрів робочих спеціальностей — виїзд робітників за кордон. Навіть антикризова пілюля “підвищення зарплати” не завжди може допомогти, адже рівень зарплат за кордоном продовжує вабити українців.
  2. Пропускна здатність Shopping Mall має обмеження у кількості вікон для вивантаження, доків. Щоб це розширити необхідно працювати з “нічними” доставками. Цей напрямок необхідно активно розвивати.
  3. Зростання вартості ресурсів. Зарплати необхідно збільшувати, енергоносії зросли вдвічі, частка енергоносіїв у вартості зберігання складає значну частку. Ринок знаходиться у стані турбулентності. Ми не знаємо, що буде завтра. Але не дивлячись на те, Ekol Logistics будує стратегію на найближчі п’ять років.

Раніше можна було легко погодити тариф на рік і жити з цим спокійно, зараз ситуація змінюється. Якщо орендні ставки на склади можна ще якось зафіксувати, то зростаючу вартість пакувальних матеріалів, ціни на енергоносії, заробітну плату не можна стабілізувати. Через зростання витрат відбувається парадоксальне падіння якості, оскільки плинність персоналу збільшується.

Бізнес транслює всі додаткові витрати клієнту в собівартість послуг, надалі в собівартість товару на полицях. Всі ми є частиною одного ланцюга створення цінності для клієнта.

  1. Логістичні рішення для роздрібної торгівлі та fashion-індустрії передбачають створення ланцюгів поставок, які все більше реагують на технології та допомагають брендам реагувати на терміновий та вибагливий попит споживачів. Одні бренди можуть собі дозволити наявність складу в зоні магазину, поступаючись при цьому площею торгового простору, для інших досить актуальним є питання доставки з високою частотою, простими словами: більше можливих днів доставки, що дає можливість компанії збільшувати свої продажі.

Ділиться досвідом директор з логістики LC Waikiki Ukraine Віталій Лапшин: “LC Waikiki – це 1150 магазини в 337 містах, це 52 країни на 4 континентах. Ми є лідером ринку в 21-й країні, включаючи Україну. Враховуючи, що ми глобальна компанія, наша логістична операційна система дуже потужна. Під час пандемії, а також і зараз, ми маємо можливість підходити до керування процесами, використовуючи досвід, отриманий з інших країн.

Сьогодні ми можемо спостерігати інтенсивний розвиток fashion-рітейлу, починаючи від виводу на ринок нових брендів, закінчуючи активною експансією в регіони. Враховуючи нові реалії, фактор наявності потрібної моделі логістики, потрібного масштабу, в потрібний час стає більш вираженим та акцентує увагу на правильному плануванні, прискоренні та постійній оптимізації процесів. Можливість покривати велику кількість магазинів мережі бренду, враховуючи лімітовані погодинно вікна доставки, вимагає чітко продуманого та спланованого логістичного ланцюга».

  1. Технології як фактор змін. Поєднання прозорості, контролю та бізнес-інтеграції дає можливість досягати більшої ефективності процесів за рахунок покращеного планування, точності та більш передбачуваних результатів.

Ekol працює над запуском проекту з автоматизованого сортування коробок, і компанії логістичного сектору теж думають про це. Враховуючи, що людська праця стає дорожчою та існування проблеми з кваліфікованим людським ресурсом, технології все більше вливаються у життя,  дозволяючи забезпечити повну окупність інвестицій в майбутньому.

  1. Діджиталізація процесів. Останні роки продемонстрували рівень вразливості логістики загалом та її залежність від людського чинника.

Наприклад, коли пандемія звела спільне перебування людей до мінімуму, багато процесів було паралізовано, починаючи від елементарних процесів завантаження та розвантаження, закінчуючи закриттям кордонів. Діджиталізація покликана зменшити вплив людського чинника.

Складські рішення Ekol Logistics передбачають зберігання, упаковку та доставку товарів в торгові центри з врахуванням часових діапазонів роботи торгових центрів. Ekol Logistics індивідуально розробляє та впроваджує комплексне логістичне обслуговування (one-stop-shopping рішення), концепція якого передбачає створення єдиної системи управління якістю, при якій зводяться до мінімуму збої в ланцюжку поставок, підвищується прозорість, гнучкість та масштабованість, а також збільшується загальна швидкість та точність операцій.

Хоча до бачення високоавтоматизованого, децентралізованого ланцюга поставок, у кращому випадку, залишаться роки, розуміння його потенціалу та проблем є важливим для майбутнього впровадження використання інноваційних та цифрових технологій.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку