Новини FMCG за листопад: банкрутство Бруснички, інновації Сільпо, боти Novus і АТБ
Мережа Сільпо увійшла в топ-20 інноваційних компаній України й відкрила новий флагман в Києві, Брусничка закривається з боргом понад 1 млрд грн, АТБ і Novus синхронно запустили чат-ботів, рітейлер Коло розширився до 100 торгових точок та інші новини FMCG-рітейлу .
Цей матеріал доступний російською мовою
Інновації Сільпо
Мережа Сільпо єдиною з українських рітейлерів увійшла в топ-20 найбільш інноваційних компаній України. Відповідний рейтинг представило видання «Власть денег». При його складанні головним критерієм була наявність вже успішно реалізованих проектів у виробничій технології, продукції, або послузі. Також враховувалися роль компанії в житті країни, обсяг інвестицій, вкладених в інноваційні проекти тощо.
До інновацій Сільпо видання віднесло авторський дизайн супермаркетів, BigData, програму «Власний Рахунок», переведення в електронну форму купонів і фішок для акцій та інше. «Ключові бізнес-процеси компанії засновані на інноваційній моделі великих даних, глибокої аналітики CRM, результатах дослідження персоналізованого клієнтського досвіду програми лояльності, наборі математичних моделей і глибинних досліджень покупців», – відзначили укладачі рейтингу.
Флагман Сільпо
Крім визнання від експертів, в листопаді мережа Сільпо поповнилася кількома новими магазинами, в тому числі – флагманським супермаркетом в столичному ТРЦ Blockbuster Mall. Найбільший торговельний об’єкт мережі розпочав роботу 20 листопада – його загальна площа склала 9500 кв. м, а площа торгового залу – майже 5800 кв. м. В асортименті представлено 27 000 SKU, в тому числі – 4000 найменувань алкоголю і тютюну, 1000 товарних позицій в гастрономічному відділі та найбільша зона продукції фермерів – понад 800 товарів в оновленій «Лавці традицій».
При цьому магазин реалізований в стилістиці ще не вийшовшого на великі екрани українського 3D-мультфільму «Мавка. Лісова пісня». Докладний фоторепортаж з магазину можна подивитися за посиланням.
Ювілейний КОЛО
У Києві відкрився 100-й торговий об’єкт мережі магазинів КОЛО. Як повідомила RAU прес-служба компанії, він розпочав роботу 30 листопада на вулиці Попова, 2 В. Перший магазин бренду відкрився в травні 2017 року. Торговельні об’єкти рітейлера представляють собою класичні точки формату “магазин біля дому”, в яких представлено великий асортимент товарів, каву і свіжу випічку.
Відзначимо, що КОЛО стала одним з лідерів за кількістю відкритих магазинів у Києві в 2019 році. У 2020-му рітейлер планує продовжити відкриття нових маркетів у столиці та області, а також зосередитися на поліпшенні стандартів своєї роботи й впровадженні нових цікавих форматів.
Оновлення ЕКО маркет
В середині листопада мережа магазинів ЕКО маркет відкрила оновлений торговий об’єкт у Рівному. Як розповіла RAU директор з маркетингу мережі Анна Панасюк, супермаркет у рівненському ЦУМ на вул. Соборній, 17, був оновлений у відповідності з останніми рітейл-трендами. Зокрема, логістика товарних груп в ньому максимально вивірена з урахуванням розуміння потреб покупця в планових і спонтанних покупках.
При цьому після оновлення площа торгового залу в магазині зменшилася в два рази – до 700 кв. м. Однак за рахунок цього компанії вдалося створити в магазині комфортний для покупця простір, в якому зручно не тільки здійснювати покупки, але і проводити дозвілля. Наприклад, на території торгового залу з’явився невеличкий фуд-корт з пропозицією піци, широким асортиментом кондитерських виробів власного виробництва, копченостей та іншої продукції для швидкого перекусу. Детальніше про оновлення маркету – в фотоогляді RAU.
Боти АТБ і Novus
У листопаді відразу два великих українських рітейлера – Novus і АТБ – запустили власні чат-боти в месенджері Viber. У прес-службі Novus уточнили, що нове рішення дозволить клієнтам компанії миттєво дізнаватися актуальну інформацію про новини мережі та акції, а також відстежувати свої покупки. Viber бот Novus також поєднує в собі дисконтну картку і сканер цін, за допомогою якого можна відсканувати штрих-код товару і отримати повну інформацію про вартість продуктів у мережі магазинів Novus.
В свою чергу в прес-службі АТБ відзначили, що їхній бот підкаже покупцям, де знаходяться найближчі магазини, розповість про знижки на товари, відкриті вакансії, а також допоможе зв’язатися з оператором гарячої лінії. Нове рішення є частиною стратегічного плану АТБ з діджиталізації мережі та розроблене в рамках проекту з автоматизації звернень покупців на гарячу лінію компанії.
Доповнена реальність в Таврія В
З 18 листопада в торгових мережах Таврія В, Космос, а також Блиск і Відро почалася акція з продажем книги «Снігова королева» з доповненою реальністю. Партнером акції стала компанія Art Nation Loyalty, яка розробила книгу, а також key visual рекламної кампанії та супутні POS-матеріали. Мета акції – збільшити середній чек і залучити нових покупців. Вона проходить в 95-ти магазинах у всіх регіонах покриття мережі: Одеса, Хмельницький, Херсон, Миколаїв, Харків, Київ.
Нагадаємо, це вже не перший подібний проект Art Nation. У 2017-18 роках AR-книги компанії «Аліса в Країні чудес» і «Аліса в Задзеркаллі» досягли рекордних продажів. За 4 флайти акцій лояльності в українській мережі АТБ і білоруській мережі Євроопт було продано 1 241 050 книг.
Новий дизайн Рукавички
У Львові відкрився пілотний магазин Рукавичка в новому форматі, який розробила компанія IDNT. Торговий об’єкт загальною площею в 500 кв. м розпочав роботу 29 листопада на вулиці Богдана Хмельницького, 271. Внутрішнє оформлення магазину виконано в стилі мінімалізму з використанням натуральних декоративних елементів.
Як запевняють в компанії, новий формат зручно масштабувати в локаціях різної площі: маленький – до 200 кв. м, середній – до 700 кв. м, великий – від 1200 кв. м. Детальніше в матеріалі за посиланням.
Міні-Вasket
Харківська мережа магазинів Basket збирається відкрити в Харкові до 30 магазинів нового міні-формату. Про це розповів засновник компанії Вадим Кубіца в ході клубної зустрічі шведського проектa DYB [Develop Your Business]. За його словами, перший торговий об’єкт в такому концепті рітейлер відкрив близько півроку тому і він виявився дуже успішним. Площа формату – до 100 кв. м, асортимент – близько 1600 SKU, а ключова товарна категорія, яка дозволяє забезпечувати високу маржу – це food to go – хот-доги, кава і таке інше.
«Найближчим часом плануємо відшліфувати і доопрацювати деякі нюанси, а також оптимізувати витрати на відкриття магазину. Думаю, що в перспективі зможемо здешевити вартість цього формату на 20-40% і зробити його ще більш ефективним. Після цього почнемо масштабування формату. За нашими розрахунками, в Харкові можемо відкрити близько 30-ти таких магазинів», – зазначив Вадим Кубіца.
Банкрутство Бруснички
Справа про банкрутство продуктової мережі Брусничка розглядається в Господарському суді Дніпропетровської області за заявою генерального директора компанії. За інформацією порталу НВ, рітейлер найбагатшого українця Ріната Ахметова йде з ринку, заборгувавши постачальникам, банкам і співробітникам рекордну за вітчизняними мірками суму – 1,1 млрд грн. «Банкам компанія винна близько 186 млн грн, співробітникам – 6,5 млн грн. Але найбільша заборгованість, в розмірі 652 млн грн у рітейлера перед постачальниками», – пише видання.
При цьому активи Бруснички оцінюються всього в 223 млн грн, тобто погасити борги перед усіма кредиторами явно не вдасться. Тому тим, хто хоче хоча б частково компенсувати свої збитки, вже варто готувати звернення до суду і займати місце в комітеті кредиторів. Про те, чому Брусничка зазнала краху і хто може зайняти звільнені локації магазинів – читайте в розширеному матеріалі.
Передмістя для Novus
Мережа Novus відкрила ще один магазин в передмісті столиці. Нова торгова точка рітейлера розпочала роботу в середині листопада в селі Новосілки під Києвом. Магазин формату Express торговою площею 388 кв. м розташувався на території житлового комплексу «Нові Теремки», до складу якого буде входити 25 житлових будинків, а також об’єкти комерційної нерухомості. Для обслуговування покупців в торговому об’єкті обладнано три каси.
Відзначимо, що магазин в Новосілках став уже третім для мережі Novus, відкритим в 2019 році. На початку року компанія відкрила новий маркет в Ірпені Київської області, а у вересні – флагманський магазин в столичному ТРЦ Sky Mall. У Novus також повідомили, що до кінця поточного року заплановано відкриття ще одного маркету в Київському регіоні.
Розширення Пчелки
Новий магазин в Київському регіоні також відкрила мережа Пчелка маркет. Нова торгова точка рітейлера розпочала роботу 29 листопада на вулиці Київська, 95, в Броварах. Магазин із загальною площею в 400 кв. м і торговою 250 кв. м працює цілодобово, а покупців обслуговують три каси. В асортименті маркету близько 10 000 найменувань, включно з товарами власної ТМ COTAr.
Відзначимо, що з відкриттям магазину в Броварах мережа Пчелка маркет зросла до 27 магазинів.
Роздріб Roshen
Кондитерська корпорація Roshen планує відкривати в Україні по десять фірмових магазинів щорічно. Як пише портал Liga.net, про це на зустрічі з журналістами сказав президент корпорації Roshen В’ячеслав Москалевський. Зараз фірмовий роздріб корпорації працює в десяти містах України: Києві, Львові, Вінниці, Харкові, Одесі, Дніпрі, Запоріжжі, Ірпені, Борисполі, Броварах. За словами Москалевського, щороку компанія планує відкривати ще по одному магазину в кожному з міст присутності.
Neo-Varus
Мережа супермаркетів Varus в кінці листопада відкрила магазин в новому дніпровському ТРЦ Neo Plaza, який розпочав роботу на вулиці Марії Кюрі, 5. Торгова площа маркету склала 1860 кв. м, а в асортименті представлено понад 14 000 найменувань, в тому числі свіжі овочі, фрукти, м’ясні делікатеси, сири, бакалія, молокопродукти та інше. Також в магазині працюють власні м’ясний і рибний цехи, пекарня і відділ кулінарії.
З відкриттям нового маркету мережа Varus зросла до 76 магазинів по Україні сумарною торговельною площею більше 80 000 кв. м. Окрім Дніпра мережа працює в Києві, Кривому Розі, Запоріжжі, Павлограді, Кам’янському, Нікополі, Новомосковську, Марганці, Долинській, Першотравенську, Вишгороді та Броварах.
Супермаркет Dmart
В кінці листопада в місті Кам’янське Дніпропетровської області відкрився новий ТРЦ Dmart. Він розташований на вул. Свободи, 37 – на місці колишнього ТЦ Європа. Торгова площа ТРЦ Dmart склала близько 8000 кв. м, а на першому поверсі комплексу розмістився однойменний продуктовий супермаркет площею понад 1200 кв. м.
Дизайн магазину виконаний в стилістиці старої Праги з її ліхтарями і кам’яними стінами. В асортименті представлені свіжі овочі та фрукти, хлібобулочні та молочні вироби, м’ясо, риба, морепродукти та інші традиційні для FMCG-рітейлу товари – всього близько 15 000 SKU. Також в супермаркеті Dmart є відділ кулінарії та власна піцерія. Покупців обслуговує шість звичайних і чотири експрес-каси.
Zakaz із Фуршету
Сервіс Zakaz.ua повідомив про початок доставки ще з трьох київських супермаркетів Фуршет: на Нивках (пр-т Перемоги 94/1), зі Столичного шосе і з магазину на Райдужному (вул. Райдужна, 15). Завдяки цьому тепер доставка з Фуршету покриває весь Київ і передмістя. Фуршет повідомив про початок співпрацю з сервісом Zakaz.ua в жовтні цього року. Як уточнювали в компанії, це дозволить клієнтам Фуршет замовити весь асортимент товарів супермаркетів, який включає понад 20 000 SKU.
Читайте також наш попередній огляд –
Новини FMCG за жовтень: визнання Сільпо, масштабування Metro і зростання показників АТБ