Новини ТРЦ: Покров, Сонячна Галерея, Appolo та інші

Новини ТРЦ: Покров, Сонячна Галерея, Appolo та інші

22.02.2024 08:30
  1129
Валерія Байда

Відкриття ТЦ Покров в Дніпропетровській області, поновлення роботи після зимових обстрілів ТРЦ Сонячна Галерея в Кривому Розі та Appolo в Дніпрі, зростання вакантності торговельних площ, підсумки роботи девелоперської компанії Budhouse та інші новини сегмента торгової нерухомості.

Відкриття ТЦ Покров в Дніпропетровській області 

На початку лютого 2024 року відкрився ТЦ Покров в місті Покров Дніпропетровської області. Комплекс являє собою будівлю колишнього радянського ЦУМ, який розташований у самому центрі міста. Площа ТЦ Покров 4650 кв. м, також облаштований паркінг на 80 машин. Якірний орендар – супермаркет Varus, площею 1400 кв. м, а також відкрилися магазини таких мереж, як Золотий Вік, Аптека Оптових Цін, Prostor та великий мультимаркет Аврора (480 кв. м). Наразі договорів з міжнародними брендами немає, але такі плани є. 

Також при реконструкції врахували і інклюзивність, а саме, комплекс обладнано пасажирським ліфтом, а всі входи та пандуси відповідають українським ДБН у цій сфері.

Новий ДРЦ в ТРЦ Victory Plaza

Наприкінці лютого в ТРЦ Victory Plaza, що в місті Кривий Ріг, відкриється новий сімейно-розважальний комплекс Fly Kids. В новому парку будуть нові сучасні атракціони та великий сімейний ресторан.

ТРЦ Сонячна Галерея та Appolo відновили роботу після зимових обстрілів 

8 січня через ворожий обстріл постраждав ТРЦ Сонячна Галерея у Кривому Розі, зокрема магазин Auchan. На сторінці ТРЦ в Instagram повідомили, що 3 лютого поновлюють свою роботу, першим – гіпермаркет Auchan, магазини у прикасовій зоні та частина галереї першого поверху.

Також нагадаємо, 29 грудня 2023 року російська ракета пошкодила ТРЦ Appolo у Дніпрі. Це було пряме влучання у фасад, через що знищено чотири магазини. А 27 лютого відбудеться перевідкриття ТРЦ. «Приходьте і переконайтеся самі: Appolo – це не просто торговий центр, це місце, де знову відновлюється життя та активний шопінг», – написали в дописі в Instagram.

Розпочато будівництво нового ТРЦ в Запоріжжі

У Запоріжжі стартувало будівництво нового ТРЦ OST park в історичному районі міста. З цікавого, що комплекс розташовується біля ТРЦ Аврора, який наразі зачинений через пошкодження від обстрілів. ТРЦ OST park матиме унікальну структуру – три перших поверхи будуть призначені для парковки на загальну кількість місць 441. І продаж місць вже розпочато. Планується також відкриття мийки самообслуговування для авто, для комерційних приміщень відведено 11 000 кв. м, а які саме будуть магазини в ТРЦ – невідомо. 

 

 
 
 
 
 
Посмотреть эту публикацию в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация от portal_akzent (@portal_akzent)

Підсумки роботи девелоперської компанії Budhouse в 2023 році 

Девелоперська компанія Budhouse підбила підсумки роботи, відвідуваності та товарообігу своїх ТРЦ. На початку війни два найбільші об’єкти компанії – ТРЦ Nikolsky в Харкові та ТРЦ Fabrika в Херсоні постраждали через ракетні обстріли росією. На початку 2023 року всі площі ТРЦ Nikolsky були відновлені, а повністю реконструкцію завершили у грудні того року, витративши $18 млн. Ще очікується відкриття H&M, McDonald’s, які вже відновили роботу в Україні з початком повномасштабного вторгнення та групи Inditex, яка наразі не поспішає відкривати точки.

Наразі ТРЦ Fabrika у Херсоні зачиненний. Після визволення міста, в 2023 році ТРЦ зазнав додаткових пошкоджень. Загальну суму збитків оцінюють в $350 млн. До цього відносяться потреби на відновлення, недоотриманий прибуток, втрати капіталізації проєктів компанії тощо. 

Торговельні центри Budhouse у 2023 році відвідали 22 млн людей, що на 23,4% менше ніж у 2021 році. Але таке падіння очікуване і пов’язане із зупинкою роботи та пошкодженнями двох ТРЦ. Якщо порівнювати з 2022 роком, то відвідуваність збільшилася на 48%. А якщо брати до уваги лише працюючі ТРЦ, то відвідуваність зросла на 3% порівняно з 2021 роком. 

На 1000 кв. м орендної площі припадає у середньому 565 відвідувачів. Загальний товарообіг ТЦ компанії склав у 2023 році 9,95 млрд гривень. Порівняно з 2021 роком, товарообіг торговельних центрів у гривневому еквіваленті впав на 4%. У валюті скоротився на 28%. Знову таки, причина у закритті та пошкодженнях двох ТРЦ – ТРЦ Nikolsky та ТРЦ Fabrika. Не пошкоджені торговельні центри вже досягли рівня 2021 року у валюті, а ТРЦ Lubava перевищив його на 6%.

У 2022/23 роках вдалось зберегти мінімальну вакантність на рівні 0,8% як і в 2021 році, проте ротація була значно вищою. 

Також розпочаті у 2021 році будівельні роботи ТРЦ Khortitsa mall у Запоріжжі та ТРЦ Yessa у Одесі призупинені на час бойових дій. Роботи з відновлення ТРЦ Fabrika планується розпочати після припинення обстрілів міста Херсон.

Вакантність ТРЦ 

Середньозважена вакантність працюючих торгово-розважальних центрів Києва за підсумками 2023 року становила 14,2%, якщо не брати до уваги закриті магазини. Якщо разом з ними, то вакантність 19,7%. Про це кажуть консалтери UTG. 

«У найближчій перспективі ми прогнозуємо великі проблеми із заповненням у великих об’єктах регіонального формату, де фактична вакантність становить понад 27%», – повідомив керівник департаменту стратегічного консалтингу UTG Костянтин Олійник на пресконференції в агентстві Інтерфакс-Україна. 

Труднощі із заповненням торговельних площ пов’язані з дефіцитом великих якірних орендарів, невизначеністю в роботі операторів розваг та обмеженим асортиментом активних ритейлерів. Але після війни є ймовірність, що в Україну прийдуть нові європейські, американські та японські бренди. Проте найближчі два роки високої пропозиції на ринку не варто очікувати. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Володимир Поліщук, Родинна Ковбаска: Нова програма лояльності – бажання дати клієнтам реально відчутну перевагу

Chief Brand Officer мережі Родинна Ковбаска розповів, чому вирішили змінити програму лояльності та поділився, які мають...
time icon  
  101
Усі новини ринку