
Податки на мільярд: Varus збільшив відрахування до бюджету на 21%


Один новий та шість оновлених магазинів Алло, підсумки роботи Фокстрот у І півріччі 2025 року, 200 000 грн білому хакеру від Comfy, 35 млн грн збитків від знищення єдиного логістичного хабу мережі Кібернетики, а також інші новини в сегменті техніки та електроніки.
Група компаній Алло продовжує трансформацію офлайн-мережі омніканального роздробу. Пришвидшення та спрощення обслуговування клієнтів – фокус компанії в цьому році. У другому кварталі ритейлер відкрив один новий магазин та оновив шість торгових точок, дві з яких – за новим форматом. Так, 5 квітня в Києві відкрився новий Mi Store – на Дніпровській набережній, 33, на першому поверсі ТК Аркадія Позняки. Це невеличкий шоу-рум площею близько 100 кв. м, в якому зібрано всі найцікавіші новинки Xiaomi.
1 травня після оновлення відкрились одразу два магазини – у столичному ТЦ Blockbuster Мall та дніпровському ТРЦ Караван. У Вінниці після переформатування запрацював магазин Алло у ТЦ Small, де розділили касову зону та зону видачі онлайн-замовлень маркетплейсу. 20 травня оновлений Алло Мах у ТРЦ Victoria Gardens відкрився у Львові. Тут оптимізували торгівельну площу та переробили зону з побутовою технікою SmartHome. 5 червня запрацював оновлений Алло Мах в Івано-Франківську, в ТРЦ Велес. Також після переформатування знову працює магазин Алло у Луцьку, на вулиці Лесі Українки, 57.
На початку серпня омніканальний ритейлер електроніки Фокстрот прозвітував про результати роботи в січні-червні 2025 року. Зокрема, з початку року Фокстрот відкрив три нові магазини (у Львові та у передмісті столиці – Чабанах і Броварах), ще два – оновив відповідно до актуального формату. Важливо, що всі нові та магазини, що проходять реновацію, ритейлер облаштовує з фокусом на фізичну доступність та безбар’єрність сервісів у рамках власного проєкту «Безбар’єрний Фокстрот».
А на початку липня Фокстрот відкрив свій п’ятий магазин в Одесі. Він розмістився у ТЦ Сім’я (вул. Семена Палія, 93 А) і став 126-м магазином омніканального ритейлера. Площа локації – 796 кв. м, з яких 634 кв. м – торгова зона. В серпні очікується наступне відкриття – нового магазину у Кривому Розі у ТРЦ Сонячна галерея.
Онлайн-продажі на foxtrot.ua за півроку зросли на майже 52%, а в другому кварталі – на вражаючі 83%. Кількість онлайн-замовлень збільшилася на 63%, а трафік сайту – на 47%. У першому півріччі 2025 року товарообіг зріс на 20% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Особливо динамічним став другий квартал, де приріст склав +33%. Серед категорій-драйверів – кондиціонери (приріст більш ніж у 2 рази), мультипечі (в 4 рази), кавомашини, пилососи, вбудована кухонна техніка (в 1,5 рази).
Як повідомляє Dev.ua, Comfy став одним із перших українських ритейлерів, хто публічно підтримав етичний хакінг на практиці. Компанія здійснила офіційну виплату в розмірі 200 000 грн білому хакеру Вадиму Савченку. Він повідомив про критичну вразливість у системі бонусних нарахувань інтернет-магазину. Йшлося про можливість багаторазового отримання бонусів у рамках маркетингової активності, що створювало ризик неконтрольованого накопичення коштів на бонусному рахунку.
Після перевірки та технічного тестування компанія Comfy підтвердила наявність вразливості, оцінила потенційні збитки в разі зловживань і оперативно її усунула. Внутрішні системи моніторингу не фіксували аномалію, що виявило потребу у вдосконаленні процесів контролю.
В ході RAU Expo 2025 Світлана Орзул, керівник відділу по роботі з ритейлом NielsenIQ (Electronics), в рамках спільного з RAU аналітичного проєкту представила дослідження динаміки сектору техніки та електроніки. Зокрема, було відзначено, що світовий ринок техніки та електроніки у 2024 році показав зростання на +1.4% в доларах США. Ключовими рушіями зростання стали ринки країн, що розвиваються та Китай, завдяки державній програмі субсидій.
Цьогоріч ринок Східної Європи продовжив зростання та збільшився на 3.2% в доларах порівняно до 2023 року. Темпи України дещо менші – 2.6%, але зберігаючи позитивну динаміку і в першому півріччі 2025 року: +3.0% в грошовму виразі. Ключовими рушіями зростання для регіону та України стали велика та мала побутова техніка.
Серед 12 найбільших продуктових груп, гарнітури, планшети та кавомашини перевершили 2021 рік за обсягами продажів в доларах. Найбільше відставання, натомість, показали телевізори та ключові групи великої побутової техніки. Два найбільші сегменти: смартфони та ноутбуки втратили близько 20% продаж у порівнянні до 2021 року, але відновлюються швидше, ніж ринок в цілому.
7 з 10 продуктових груп, які продемонстрували найвищі темпи зростання до 2021 року, належать до сектора малої побутової техніки.
Кібернетики – мережа з Херсону, яка на початку повномасштабного вторгнення втратила понад 20 магазинів, зробила релокацію офісу в Київ та торік вийшла на довоєнну кількість магазинів. Наразі працює 53 точки, у тому числі – флагман у столиці в ТРЦ Lavina Mall площею 1200 кв. м. У мережі Кібернетики був єдиний логістичний хаб в Києві, в якому знаходився і гарантійний сервіс. У ніч проти 4 липня через російську атаку його було зруйновано. За попередніми даними, збитки сягнули 35 млн грн. В інтерв’ю RAU співвласник мережі Сергій Потьомкін розповів, як компанія долає черговий виклик. Зокрема, поки йде пошук нового приміщення, компанія користується запасами на складах магазинів та користується прямою доставкою від постачальників. А ще частково отримує товар та одразу його розподіляє день в день.
Сім років тому – 27 липня 2018 року – Цитрус першим в Україні відкрив Apple Shop в Одесі, продавши рекордні 140 iPhone за день. В компанії нагадали, що тепер мережа налічує 21 Apple Zone із найширшим асортиментом техніки Apple, консультантами-експертами та топовими пропозиціями. Apple Shop – це формат “магазину в магазині”, які розміщуються у торгових центрах партнерів компанії Apple та ключових роздрібних магазинах. Цитрус має статус Apple Authorized Reseller, що гарантує офіційність техніки, найширший асортимент продукції Apple та ексклюзивні пропозиції для клієнтів. Лише з вересня 2024 року до квітня 2025-го ритейлер відкрив дев’ять нових Apple Zone.
Нагадаємо, що ритейлер електроніки Yabluka готується поглинути мережу Цитрус, яка станом на червень 2025 року мала близько 40 точок по всій Україні, а Yabluka — близько 30. За даними Scroll.media, Yabluka та Цитрус закрили угоду вартістю $15 млн. Поки невідомо, що буде далі з брендами: чи залишиться на ринку обидві назви, чи компанії будуть працювати під одним брендом.
Мережа магазинів побутової техніки та електроніки Дзвінок, що працює з 2010 року та має з десяток локацій у Сумській, Рівненській, Полтавській, Чернігівській, Волинській областях відкрила нову торгівельну точку в місті Полонне на Хмельниччині. Магазин відкрито на другому поверсі в ТЦ Стратон, що по вулиці Лесі Українки, 125. Дзвінок – це повноформатний мультибрендовий магазин з асортиментом, який задовольнить потреби будь-якого клієнта.
У ТРЦ Ocean Mall в Києві відкриється фірмовий шоурум побутової техніки та товарів для краси і здоров’я De’Longhi, Kenwood, Braun, Nutribullet. Про це повідомила пресслужба компанії, пише Інтерфакс-Україна. Новий шоурум площею понад 100 кв. м матиме ретельно підібраний асортимент брендових товарів: кавомашини, чайники, кавоварки, кухонні машини, блендери, епілятори, бритви, електронні зубні щітки, тощо. Також буде можливість замовити товари на брендових сайтах та забрати з безкоштовною доставкою в магазині. Це вже третій офлайн-магазин мережі у столиці: перший відкрився у 2017 році і став першим в Україні та країнах Східної Європи торговим простором в форматі шоурум.