Новини food&beverage: Міністерство шаурми, Чорноморка, McDonald’s, Mother та інші
В січні-лютому на мапі України продовжували з’являтися нові ресторани та зручні сервіси для замовлення їжі, а також компанії підбивали підсумки роботи в 2023 році.
Новий заклад Міністерство шаурми почав працювати в Одесі, Чорноморка відкрилася в Броварах, став доступним маркетплейс заморожених страв Вдома, а McDonald’s збільшив прибуток торік та інші новини food-ритейлу.
Міністерство шаурми в Одесі
Тепер мережа Ministry of в Одесі. На початку лютого відкрився новий заклад – Міністерство шаурми за адресою: Катерининська, 8/10. Про це один з власників мережі Євген Таллер повідомив у відео в Instagram.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Нагадаємо, в мережі є ще Міністерство чебуреків та Міністерство десертів. Також в цьому році мережа Ministry of здійснила експансію за кордон, відкривши Міністерство чебуреків в столиці Польщі.
Триповерхова книгарня-кав’ярня Сенс на Хрещатику
Підприємець Олексій Ерінчак разом з партнерами (платформа Work.ua, інститут Projector та девелопери Alterra Group) відкриває на Хрещатику, 34 в колишньому приміщенні Всі.Свої Декор триповерхову книгарню з кав’ярнею та простором для івентів. Про це пише Forbes. Площа сягатиме 1500 кв. м. Перші два поверхи мали відкритися вже в січні 2024 року, але наразі такої інформації немає. Також у нової книгарні вже є і своя сторінка в Instagram, щоправда, з одним дописом.
Чорноморка в Броварах
Наприкінці січня мережа ресторанів Чорноморка поповнилася ще одним закладом – в Броварах за адресою: Василя Симоненка, 105 А. Поки він працює в тестовому режимі.
Маркетплейс заморожених продуктів
30 січня команда Гудфуд Вдома анонсувала, що запустила маркетплейс заморожених страв Вдома з легендарних ресторанів. На сайті можна обрати страви від Китайський Привіт, Musafir, Meatbusters, Ponchyk Boy, Pasteis de Kyiv та інших культових українських брендів. Усі страви приїжджають у шоковому замороженні з рецептами та адаптовані для домашнього приготування. Наразі сервіс працює в трьох містах України – Києві, Львові та Дніпрі.
«Наша ідея і місія – дати можливість куштувати страви від легендарних ресторанів та виробників з всіх регіонів України будь-де та будь-коли у вас вдома», – йдеться в повідомленні Instagram.
Прибуток McDonald’s в 2023 році
За підсумками 2023 року чистий прибуток американської McDonald’s виріс на 37% до $8,47 млрд. Таке зростання пояснюється одноразовими списаннями у розмірі $1,281 млрд або $1,44 на акцію, пов’язаними з виходом компанії з росії. Річний виторг McDonald’s зріс на 10%, склавши близько $25,5 млрд.
Третій ресторан Барсук в Києві
На початку січня сім’я ресторанів GastroFamily Дмитра Борисова поповнилася новим закладом. Ресторан Барсук відкрився на Лук’янівці за адресою Іллієнка ,6. Це третій заклад мережі і саме з нього в 2011 році почалася історія GastroFamily.
Pet-friendly кафе Перевал
На початку грудня запрацювало кафе Перевал за адресою Нижній вал, 27-29, де радо вітають з домашніми улюбленцями. Заклад пропонує цікавий десерт чімі. Це така випічка, схожа на трубу чи конус, традиційно прикрашена цукром, корицею та горішками. А в закладі Перевал ще пропонують доповнити її різними начинками, як-то: маковою, смородиновою, апельсиновою та іншими.
Коктейль-бар Mother в Києві
Наприкінці січня запрацював цікавий заклад Mother за адресою: Велика Васильківська, 38. «Не питай чому я mother, сенсів багато і ти точно знайдеш свій», – написали в повідомленні Instagram.
Підсумки 2023 року в ресторанному бізнесі
Виручка закладів громадського харчування України у другому півріччі 2023 року зросла на 30% у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року, відвідуваність – на 10%, а середній чек – на 18%. Про це йдеться в дослідженні української компанії з автоматизації закладів Poster.
У другій половині 2023 року найбільше зростання виручки у порівнянні із минулим роком показав сегмент ресторанів – на 37%. Середній чек закладів зріс на 23% з 508 до 625 грн, відвідуваність – на 11%.
Сегмент кав’ярень збільшив виручку на 31% у 2023 році. Відвідуваність зросла на 9%, середній чек – на 20% з 82 до 98 грн.
Виручка сегмента кафе показала зростання на 26% у порівнянні із минулим роком. Середній чек зріс на 17% зі 187 до 219 грн. Відвідуваність зросла на 7%.
Виручка сегмента барів зросла на 28% до 2022 року, середній чек на 12% із 311 до 348 грн. Відвідуваність збільшилася на 15%.
Сегмент пекарень продемонстрував зростання виручки на 22% у порівнянні із 2022 роком. При цьому середній чек зріс на 17% з 63 до 73 грн. Відвідуваність зросла лише на 5%.
Виручка фаст-фуду зросла на 27%, середній чек – на 21% зі 145 грн до 175 грн. Відвідуваність – на 5%.
Виручка кальянних показала зростання на 28% у порівнянні із минулим роком. Середній чек зріс на 18% зі 413 грн до 488 грн. Відвідуваність зросла на 9%.
Найскладніше у 2023 році рестораторам було наймати та утримувати команди, тримати ціни на страви попри зростання цін, знаходити власну мотивацію для роботи та розбиратися з перевірками. Крім цього, підприємців турбувала повна зміна цільової аудиторії, комунальні платежі та корупція, низькі продажі та зміна поведінки покупців.