Шведи в Києві: як виглядає перший магазин IKEA в Україні (фоторепортаж)

Шведи в Києві: як виглядає перший магазин IKEA в Україні (фоторепортаж)

01.02.2021 06:00
  20031
Микола Маранчак

Центр відновлених товарів, зони планування домашнього простору, каси самообслуговування та готові рішення: у столичному ТРЦ Blockbuster Mall розпочав роботу перший в Україні магазин IKEA формату City Store.

Цей текст доступний також російською мовою

Сказати, що IKEA чекали в Україні – значить не сказати нічого. Більше 15-ти років постійних обіцянок, нескінченні переноси і ще більше фейків про швидке відкриття. Вихід IKEA в Україну перетворився на мем і чергова новина про швидкий прихід шведського рітейлера сприймалася скептично. Все змінилося буквально тиждень тому, коли RAU, за інформацією з власних джерел, оголосила, що відкриття вже 1 лютого. Через дві доби, – за три дні до події, – прес-служба шведської мережі нарешті підтвердила цю дату. Кореспондент RAU побував на події і підготував детальний фоторепортаж.

Після грандіозного відкриття два роки тому іншими шведами – першого H&M в Україні, – щось подібного цілком можна було очікувати від IKEA: багаторічний ажіотаж, пильна увага ЗМІ та блогерів. Але пандемія внесла свої кориґування в можливі плани мережі. Щоб уникнути стовпотворіння і забезпечити дотримання дистанції, святкове розрізання стрічки організували в понеділок о 9 ранку – за годину до офіційного відкриття ТРЦ, а центральний вхід в магазин, незважаючи на відсутність людей, щільно оточила охорона. Таким чином, свідками довгоочікуваного свята стали тільки нечисленні ЗМІ, допущені до відкриття. Всім іншим довелося урочисту частину пропустити.

Відкривали магазин мер Києва Віталій Кличко, керівник IKEA в Україні Флоріан Мелле, співвласник ТРЦ Blockbuster Mall Вагіф Алієв і Надзвичайний і Повноважний посол Швеції в Україні Тобіас Тіберг. “Нині, коли кожен із нас приділяє особливу увагу комфортному і безпечному перебуванню вдома, ми прагнемо надихати українців покращувати свій домашній простір. ІКЕА рада вітати перших українських покупців та допомагати їм здійснювати мрії про облаштування оселі», – зазначив Флоріан Мелле.

Мер Києва Віталій Кличко, у свою чергу, на церемонії відкриття магазину віджартувався. “Більше 15 років IKEA намагалася зайти в Україну. Було багато складнощів, можна написати серію книг, але результат сьогодні відбувся”, – зауважив він.

Сувора секретність часу відкриття магазину, відсутність традиційних для такої події святкових знижок і будь-якої шоу-програми, зіграли свою роль – бажаючі першими оцінити асортимент шведського рітейлера в Києві стали стягуватися до магазину лише ближче до обіду. Заходи безпеки дозволяли перебувати всередині магазину до 500 відвідувачів, на вході стовпотворіння уникли. Принаймні в першій половині дня, покупці не стали масово стікатися до торгової точки.

Для шведів IKEA в Києві стала першим магазином міського формату в Південно-Східній Європі (Україна, Румунія, Хорватія, Сербія і Словенія). Запуск точок зменшеної площі, адаптованих під умови торгово-розважальних центрів, почався в жовтні 2018 року з відкриття ІКЕА “city store” у варшавському ТРЦ Blue City. Його площа склала всього 4800 кв. м, що значно менше стандартних гіпермаркетів IKEA, які займають десятки тисяч квадратних метрів.

Площа магазину в ТРЦ Blockbuster Mall склала більше 5000 кв. м, на яких покупцям пропонують близько 2000 товарів і рішень для дому. Ще 3000 – в основному меблі та інші товари великого розміру-можна замовити в тут, а отримати в одному з чотирьох пунктів видачі замовлень, зокрема, і в магазині, або вибрати опцію доставки додому за додаткову оплату.

IKEA розмістилася на двох рівнях торгово-розважального центру. На першому поверсі представили весь наявний асортимент: меблі для офісу і дому, текстиль, предмети для ванної кімнати і кухні, посуд, декор і багато іншого. Також тут розмістилися сервісні зони рітейлера. Ну мінус першому – пункт видачі товарів, а також їх повернення та обміну. Покупці можуть повернути будь-який товар протягом одного року. А на окремі дивани і крісла діє гарантія до 10-ти років.

У магазині немає відомого “синього шляху”, який веде через весь магазин. Замість нього зорієнтуватися допомагає навігація, розмір шрифту підписів якої, втім, не дозволяє здалеку прочитати, що за відділ очікує попереду.

Відвідувачі магазину в ТРЦ Blockbuster Mall можуть скористатися спеціальними інструментами для планування модульного асортименту IKEA, а також послугами фахівців, які допоможуть з проектуванням домашнього простору. Використовуючи свій досвід і знання в області дизайну інтер’єру, співробітники IKEA допомагають покупцям вибрати продукти і створити індивідуальний простір, адаптований до потреб і стилю клієнтів. Інші зони планування дозволяють взяти олівець і листок і записати на ньому потрібну інформацію про товар, або скористатися для цього розташованими тут комп’ютерами.

Обладнана нова точка також касами самообслуговування – по дві на три різні входи і виходи. Приділили увагу в магазині також сортуванню сміття, пропонуючи окремі урни для паперу, пластику і окремо – для всього іншого.

В одній із зон столичного магазину працює центр відновлених товарів для повторного продажу повернутих замовлень. Тут також можна відновити власні меблі від IKEA і забрати для повторного використання.

В іншій зоні можна прочитати інструкції, чому в мережі так люблять плоску упаковку або чому не завжди можна знайти працівника, коли він потрібен. “Вся необхідна інформація знаходиться на ціннику. Самообслуговування означає, що ти не платиш за допомогу, яка тобі не потрібна. Ось чому”, – йдеться у відповіді на останнє запитання.

У центрі магазину-простір для дитячої творчості та дозвілля. В окремих зонах – готові обставлені меблями кімнати на 30-50 кв. м, в яких можна подивитися готові приклади облаштування спальні, вітальні або кухні і придбати якщо не всі, то один з представлених предметів.

Нагадаємо, спочатку шведи планували відкрити точку такого формату восени 2019 року в ТРЦ Ocean Mall, який знаходиться на Либідській площі поруч з ТРЦ Ocean Plaza. Але ТРЦ так і не був відкритий і плани виходу на український ринок знову довелося переглянути. В результаті влітку 2020-го, після не зовсім вдалого запуску інтернет-магазину, був підписаний договір з ТРЦ Blockbuster Mall, і за планом магазин в новій концепції повинен був прийняти перших відвідувачів до кінця 2020 року. Карантинні обмеження і закриття всіх ТРЦ для відвідувачів в період з 8 по 25 січня змусили в черговий раз зрушити терміни відкриття — правда, всього на місяць.

Також до початку 2021 року рітейлер відкрив у Києві три точки видачі інтернет-замовлень: в ТРЦ Rive Gauche, гіпермаркеті Metro на Кільцевій дорозі і ТРЦ Lavina Mall.

Довідка. ІКЕА — одна з найбільших у світі роздрібних мереж з торгівлі меблями і предметами домашнього вжитку. Власниками IKEA Group є INGKA Holding B. V. і підконтрольні йому структури. ІКЕА Group є найбільшим у світі рітейлером товарів для дому з 355 магазинами в 29 країнах світу. У 2017 фінансовому році магазини IKEA Group відвідали 936 млн людей;

IKEA Південно-Східна Європа реалізовує стратегію роздрібного бізнесу IKEA в Хорватії, Сербії, Румунії, Словенії та Україні. IKEA Південно-Східна Європа є частиною IKEA Group (Ingka Holding B. V.), найбільшого франчайзі IKEA в світі.

Читайте також

Фінал нескінченної історії: як IKEA 15 років в Україні виходила

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку