У чарівному саду: огляд найбільшого ТРЦ Західної України Victoria Gardens (спецпроект)

У чарівному саду: огляд найбільшого ТРЦ Західної України Victoria Gardens (спецпроект)

03.09.2018 08:15
  5089
Микола Маранчак

Найдокладніший огляд ТРЦ Victoria Gardens: ключові орендарі, особливості архітектури, переваги ТРЦ, оригінальні рішення та перспективи на майбутнє.

Довгий час по забезпеченості торговими площами Львів відставав від інших найбільших міст в Україні. Згідно з даними CBRE, в 2016-му з введенням в експлуатацію ТРЦ Victoria Gardens кількість торгових площ у Львові збільшилася з 116 кв. м до 188 кв. м на 1 000 жителів. Власне, відкриття ТРЦ Victoria Gardens (54 500 кв. м орендної площі) у Львові стало найбільш значущою подією 2016 року. Досі ТРЦ, обсяг інвестицій в який за інформацією консалтингової компанії JLL склав близько $110 млн, є найбільшим з торгових центрів, що працюють в західному регіоні країни.

Розташований на півдні Львова між густонаселеним житловим районом і міжнародним аеропортом «Львів», ТРЦ відкрито 29 жовтня 2016 року. Він складається з двох основних торгових поверхів і двох парковок на 1500 автомобілів. У березні 2018 року об’єкт був куплений однією з найбільших інвесткомпаній України Dragon Capital, що дало йому додатковий стимул до розвитку.

Довідка.

  • Класифікація: Регіональний
  • Адреса: Львів, вул. Кульпарківська 226-А
  • Дата відкриття: 29 жовтень 2016 року
  • Загальна площа, кв. м: GBA 102 000 кв. м.
  • Орендна площа, кв. м: GLA 54 000 кв. м
  • Парковка: 1600 машиномісць
  • Рівень вакантності: 3%
  • Відвідуваність на місяць, осіб: 510 000
  • Керуюча компанія: ТОВ «ФЕНІКС-КАПІТАЛ»
  • Брокер з оренди площ: RDA / JLL
  • Охоплення аудиторії, осіб: 1 млн жителів
  • Цільова аудиторія: для сімейного відпочинку та шопінгу

Важкий шлях

Спочатку комплекс повинен був називатися Леополіс Центр і належав компанії «Інтермаркет» львівського бізнесмена Романа Шлапака. У 2008 році через економічну кризу проект заморозили, а згодом продали групі турецьких інвесторів: “Фенікс-Капітал”. Будівництво об’єкта відновили влітку 2013 року, а в кінці жовтня 2016-го він розпочав свою роботу.

У числі перших якірних орендарів Victoria Gardens були продуктовий гіпермаркет Сільпо (7500 кв. м) і супермаркет електроніки та побутової техніки Фокстрот (1800 кв. м). Сільпо, який почав роботу вже 29 жовтня, став найбільшим в Західній Україні. Крім збільшеної площі відділів, новий об’єкт мережі відрізняється від інших магазинів рітейлера наявністю повноцінного фуд-містечка, дитячої зони і унікальним дизайном.

Фокстрот, площею 1800 кв. м, став другим за величиною, після Сільпо, якірним орендарем Victoria Gardens (за винятком кінотеатру Multiplex і дитячої розважальної зони). Але жовтневе відкриття для рітейлера стало скоріше технічним, так як лише 27 листопада Foxtrot Show Store Lviv був урочисто представлений.

Олексій Гришко, регіональний директор LC Waikiki Україна, ще одного якірного орендаря львівського ТРЦ, який зайняв площу близько 1000 кв. м, прокоментував відкриття об’єкта: «Торговий центр Victoria Gardens привернув нас продуманим складом орендарів, великою зоною розваг і сучасним дизайном. Ми впевнені, що магазин LC Waikiki в Victoria Gardens повністю виправдає наші очікування»

Вже 1 грудня відкрився магазин датської мережі товарів для будинку JYSK, що став ще одним “тисячником” торгового центру (понад 1300 кв. м). «Львів – перспективне місто для розвитку торгової мережі в Україні, товари компанії користуються популярністю серед жителів регіону. Новий магазин став дев’ятим в Західній Україні та тридцять третім по всій країні», – коментує відкриття нової торгової точки виконавчий директор JYSK в Україні Євген Іваниця.

В травні 2017 року до fashion-якорів торгово-розважального центру приєдналася група LPP, орендувавши сукупно 2900 кв. м. У Victoria Gardens представлені чотири бренди компанії – Reserved, Sinsay, House і Cropp. Магазин Sinsay став найбільшим у Львові, а бренд Cropp з’явився в ТРЦ в оновленій концепції. Reserved зайняв більше 1600 кв. м, ставши одним з найбільших в Україні.

Ще через кілька місяців, 28 серпня, у львівському торговому центрі відкрився магазин New Yorker, площею 1000 кв. м. Як і багато інших світових брендів в ТРЦ Victoria Gardens, він став першим на території Західної України.

Також в сегменті “Товари для дому”, крім JYSK, працює магазин Vinzer Home, де можна придбати всі необхідні товари для кухні, предмети декору, і багато іншого.

Якірні орендарі:

Сільпо – 7430 кв. м
Фокстрот – 1800 кв. м
JYSK- 1340 кв. м
King Fitness – 2430 кв. м
Reserved – 1610 кв. м
New Yorker – 1000 кв. м
LC Waikiki – 940 кв. м
Multiplex – 3400 кв. м
Papashon Bowling – 1850 кв. м
Papashon Kids play – 1400 кв. м

Повний Fashion

До літа 2017 року, через півроку після відкриття ТРЦ, в Victoria Gardens зайшов монобрендовий бутик німецького бренду Roy Robson, що розмістився на площі 373 кв. м. Магазин став найбільшим на території України.

«З моменту запуску Victoria Gardens пройшло трохи більше півроку, і ми вже можемо оголосити про реалізацію практично всіх приміщень в об’єкті – в ТРЦ здано майже 97% площ. Підтверджена позитивна динаміка показників об’єкта, збалансований пул орендарів, професійна команда й активні інвестиції в просування торгового комплексу продовжують залучати закордонні та українські бренди в Victoria Gardens, що свідчить про відновлення інтересу до якісних проектів на українському ринку рітейлу», – зазначив в той момент старший консультант відділу торгових площ компанії JLL (Україна) Дмитро Дудар.

На початку літа 2018 року в ТРЦ Victoria Gardens знову відбулися значні зміни. Зокрема, два орендаря провели релокацію. Провідна українська взуттєва мережа Intertop, в портфелі якої понад 100 світових брендів, орендувала нове приміщення площею понад 350 кв. м. Оновлений магазин компанії в ТРЦ Victoria Gardens відкрився в новому форматі з сервісом омніканальності. Також в торгівельному центрі представлений один із найбільш дінамічних та швидкозростающих українських брендів жіночого одягу – мережа студій VOVK.

Сегмент Fashion:

GUESS – 235 кв. м
Bugatti – 110 кв. м
Roy Robson – 375 кв. м
N.UNO PORTER – 190 кв. м
Campione – 165 кв. м
Intertop – 350 кв. м

Одночасно з fashion-брендами в ТРЦ заходили спортивні рітейлери. Наприклад, Weekender став взагалі першим в західних областях країни магазином мережі (та третім в Україні в цілому). Площа торговельної точки в Victoria Gardens склала 270 кв. м. В асортименті представили одяг, взуття та аксесуари таких брендів, як Columbia, Merrell, O`Neill, Cat, Skechers, Jack Wolfskin, Northland.

Трохи пізніше в ТРЦ з’явилася спортивна національна мережа Megasport, яка на площі понад 1000 кв. м представила колекції всесвітньо відомих брендів – Nike, Puma, NewBalance, Champion, Converse, The North Face, Umbro, Speedo, Arena, Rider і інших.

Сегмент Спорттовари

Мегаспорт – 1065 кв. м
Weekender – 270 кв. м
Designed for fitness – 44 кв. м

Товари для дітей

Дитячий сегмент у львівському ТРЦ представлений п’ятьма національними та міжнародними брендами. Фінська мережа Reima відкрила в Victoria Gardens свій перший магазин у Львові. І відразу компанія почала свою роботу в місті з 120 кв. м. У цілому, бренд існує на ринку більше 70 років; його продукція реалізується в 30 країнах і в більш ніж 40 власних магазинах.

Новий об’єкт мережі Будинок іграшок, загальною площею понад 500 кв. м, став 4-м у Львові та 44-м в Україні. Всередині представлений широкий вибір популярних іграшок, конструкторів, ляльок, ігор, пазлів і багато іншого. Як прокоментували в компанії: «Ще один магазин мережі у Львові – це можливість стати ближче до потенційним та доступніше для лояльних покупців».

Прямо навпроти нього розмістився магазин MIKKI, який запропонував своїм покупцям не тільки іграшки, але й дитячий одяг, а також ігрову зону, де можна подивитися мультфільм або пограти з іншими дітьми. Після запуску реформати MIKKI влітку 2018 року цілком можливе, що незабаром у львівському торговому центрі з’явиться і новий торгово-ігровий простір для дітей MYplay, але це поки питання перспективи.

«Ми постійно працюємо над розширенням і поліпшенням tenant-mix в нашому центрі, щоб надати відвідувачам якомога більший вибір якісних товарів, – зазначив директор ТРЦ Victoria Gardens Ярослав Тимочко. – При підборі орендарів співпрацюємо з шістьма брокерськими компаніями, найбільш активно на даний момент працюють JLL і Retail & Development Advisor».

Сегмент Товари для дітей

Будинок Іграшок – 500 кв. м
Міккі – 800 кв. м
Аргоша – 400 кв. м
Reima – 120 кв. м
IDO – 85 кв. м

Товари для краси та здоров’я

У торговій галереї Victoria Gardens працює перший в місті і сьомий в країні бутик Aromateque, що пропонує нишевую парфумерію та преміальну косметику від світових брендів. У просторі Aromateque представлені такі відомі марки, як K by Kilian, Creed, Etro, Francis Kurkdjian, Frapin, Humiecki & Graef та інші.

Також сегмент drogerie представлений мережею магазинів побутової хімії та косметики Watsons. Площа торговельної точки склала 196 кв. м.

Сегмент Товари для краси і здоров’я

Bomond – 400 кв. м
Brocard – 415 кв. м
Aromateqe – 75 кв. м
Watsons – 200 кв. м
EVA – 200 кв. м

Ювелірні прикраси й аксесуари

Скромніше всіх інших сегментів рітейлу в Victoria Gardens представлені ювелірні вироби. Найбільші об’єкти мереж Золотий Вік і Київська Ювелірна Фабрика зайняли площу трохи більше 100 кв. м, інші обмежилися невеликими магазинами (Секунда) або острівцями.

Сегмент Ювелірні прикраси

Золотий вік – 101 кв. м
Київський ювелірний завод – 111 кв. м
Sova – 45 кв. м

Фуд-корт

Фуд-корт ТРЦ представлений кафе та ресторанами, сукупна площа яких склала більше 1000 кв. м. Ресторанні зона Victoria Gardens прийняла перший у Львові салат-бар Tomatina, а також заклади Япона Хата, Celentano, Blackwood Burger, Вареники тут тощо. На їх фоні виділяється grill & lounge заклад Antrekot, барна стійка якого у львівському ТРЦ претендує на місце в Книзі рекордів Гіннеса – її довжина дозволяє вмістити на неї близько 1440 келихів пива. Втім рекорд ніхто не фіксував.

Фуд-корт (тематичні ресторани)

Antrekot – 590 кв. м
Япона Хата – 260 кв. м
Celentano -230 кв. м
Вареники тут – 123 кв. м
BlackWood Burger – 50 кв. м
Томатіна – 50 кв. м

Розважальна зона

Ключовим оператором розважальної зони став Papashon, що представив ціле містечко, яке складається з дитячого розважального комплексу, боулінгу, більярду та ресторану. Площа зони, розташованої на другому поверсі ТРЦ Victoria Gardens – 3450 кв. м. А «родзинкою» розважальної зони став кінотеатр Мультиплекс з 6 залами, площею 3400 кв. м.

Розважальна зона

Боулінг PAPASHON – 1850 кв. м
Дитяча зона PAPASHON – 1400 кв. м
Кінотеатр Multiplex – 3400 кв. м

У сегменті послуг найбільш примітний орендар – фітнес-центр King Fitness, який об’єднує на 3 000 кв. м тренажерні зали, функціональні зони, зали фітнесу та єдиноборств, боксерський ринг, фітнес бар, масажний кабінет, салон краси та інше. Є де розгулятися.

Сегмент Послуги

Хімчистка «ЧИСТО» – 65кв. м
Обмін валют
King Fitness – 3000 кв. м

Як на землі, так і в інтернеті

У квітні 2018 року дослідницька група Міжнародної ради торгових центрів (ICSC) дослідила: як українські торгові центри представлені в інтернеті, сайти яких об’єктів найбільш популярні та як відвідуваність сайтів корелюється залежно від регіону і розміру ТЦ. Виявилося, що середній час перебування користувача на сайт Victoria Gardens потрапляє в топ-5 серед всіх українських торгових центрів. При середньому часу перебування перебування на сайтах українських ТЦ – 1 хвилина 15 секунд, Victoria Gardens цей показник становить 3 хвилини 43 секунди, що втричі більше за середній.

Помітну роль ТРЦ грає також в Facebook. Згідно з даними аналітичного сервісу Socialbakers, на основі яких RAU щомісяця складає ТОП-20 найбільш полярних українських ТРЦ, Vicroria Gardens займає шосте місце серед найбільших за аудиторією торгових центрів.

У 2018 році Victoria Gardens стала номінантом в категорії “Кращий великий ТРЦ” престижної премії компаній сфери ритейла і торгівельної нерухомості Retail & Development Business Awards, в якій оцінюються торгові центри, що працюють в Києві, Одесі, Харкові, Дніпрі, Львові, орендною площею понад 40 000 кв. м. Сам захід відбудеться 14 вересня 2018 року в КВЦ Парковий (Київ, Паркова дорога, 16 А), тоді ж буде оголошено переможця.

Перспектива в великому місті

За словами директора компанії Retail & Development Advisor Таїсії Літовченко, розвиток рітейлу і девелопменту торговельної нерухомості на Заході України завжди сильно відрізнявся від розвитку в інших регіонах країни. Причиною тому стали історично сформовані відмінності в менталітеті жителів, сформовані під значним впливом не настільки далекої Європи і розвиненого підприємництва, залежного від тих же країн. Після всіх фінансових і політичних потрясінь в країні в 2014 році розвиток не на жарт активізувався, одним з його результатів став львівський ТРЦ Victoria Gardens.

Старший консультант відділу торгових площ компанії JLL (Україна) Дмитро Дудар вказує, що Львів – один з найбільш привабливих міст України, зокрема, міжнародне видавництво Lonely Planet в 2016 році включило Львів в топ-5 кращих міст для відвідування в Європі. «При цьому, незважаючи на безумовну перспективність регіону, ринок рітейлу в ньому зараз не насичений: загальний обсяг якісної пропозиції становить менше 150 000 кв. м, що значно обмежує можливості рітейлерів для розвитку у Львові, – звертає увагу експерт. – ТРЦ Victoria Gardens завдяки своєму масштабу, збалансованої концепції та значній частині розваг надає сьогодні кращу можливість для виходу на ринок Львова».

Ймовірно, саме цю можливість і побачили в найбільшій інвесткомпанії України Dragon Capital, коли в березні 2018 року купили ТРЦ Victoria Gardens. Генеральний директор Dragon Capital Томаш Фіала так прокоментував придбання: «Ми раді оголосити про додавання першокласного торгово-розважального центру до нашого портфеля комерційної нерухомості. ТРЦ Victoria Gardens – наше перше придбання за межами Київської області, і не випадково він розташований у Львові: одному з найбільш динамічних міст України. Ми віримо в потенціал розвитку міста і цього недавно відкритого торгового центру».


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку