
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


У чому суть колаборацій, які зараз так популярні серед рітейлерів і виробників взуття, одягу й аксесуарів, як зробити їх успішними та що вони дають брендам і торговельним мережам.
Цей текст доступний російською мовою
Директор по маркетингу Intertop Ukraine Валерія Толочина виступить спікером Retail & Development Business Expo – Третьої міжнародноїспеціалізованіої виставки індустрій рітейлу і девелопменту, яка пройде 28-29 березня 2019 року в Києві в НСК “Олімпійський”.
На workshop «Тренди 2019. Все про influencer marketing, колаборації та SMM», організованому Асоціацією рітейлерів України та агентством prcom, вона презентувала кейс: як компанія просуває власний бренд, використовуючи колаборації з дизайнерами, рітейлерами з інших сегментів і навіть державними структурами. Йшлося про бренд Braska, який в залежності від сезону формує від 12 до 14% продажів Intertop. RAU призводить головні тези виступу.
Intertop Ukraine – омніканальний рітейлер, який розвиває мережі мульти- і монобрендових магазинів взуття та одягу, а також власну торгову марку Braska. У взутті ми – лідер ринку, а в одязі підсилюємо свої позиції. Наприклад, в цьому році відкриємо магазин легендарного бренду, одного зі світових лідерів outdoor одягу, взуття та екіпіровки – The North Face.
Всі магазини компанії об’єднані єдиною омніканальной моделлю. У магазині Intertop можна замовити взуття як зі складу, так і з будь-якого монобрендового магазину Ecco або Geoх. І ми маємо намір йти далі, розвиваючи омні-сценарії і розширюючи сервіс. Всі ці новації дають синергію і можливість зростання.
Суть колаборації полягає в об’єднанні зусиль одного або кількох партнерів, їх бажанні створити унікальний новий продукт, об’єднавши досвід і знання. Обидва отримують результат більший, ніж дії поодинці. Наведу кілька прикладів.
У 2011 році команді Intertop прийшла ідея зробити спільну колекцію взуття Braskа з українським дизайнером. Розглядали кілька відомих модельєрів, але насправді вибір був очевидний – Лілія Пустовіт, найтитулованіший український дизайнер. Важливо, що Лілія в цій колаборації була так само зацікавлена, як і ми. У підсумку в партнерстві створили 6 колекцій взуття, 3 колекції сумок, колекцію унікальної біжутерії в етностилі і колекції гольфів і рукавичок. Це, напевно, одна з найтриваліших історій колаборацій бренду і дизайнера: найчастіше роблять одну-дві капсульні колекції.
Споживачі прийняли колаборації «на ура» і ми зрозуміли, що потрібно активно рости і розвиватися, тому що наше взуття хотіли купити в Литві, Латвії, Грузії, Білорусі.
Ця співпраця показала, наскільки українська мода може бути цікава в світі. Ми зробили настільки якісний продукт, що ці колекції стали копіювати і тиражувати інші бренди.
Наступний проект, до якого ми прийшли після успішної співпраці з POUSTOVIT – бренд Олесі Кононової і Наталії Каменської. У 2012 році вийшла в світ нова колекція Braskа.
Співпраця була неймовірно успішною і за нею пішли ще чотири колекції взуття і аксесуарів. Це взуття копіювали, воно привертало увагу своїм яскравим дизайном.
До мене підходили люди за кордоном і питали про бренд сандалів і черевиків, і де їх можна купити. Нечасто можна зустріти такий інтерес до українських брендів. Ми як посли країни просували українську продукцію в Європу.
У тому ж 2012 року ми розпочали співпрацю зі Світланою Бевза – одним з небагатьох українських дизайнерів, які представляють свої колекції на New York Fashion Week. Підсумком нашої роботи стали дві колекції взуття і аксесуарів.
Ці колекції трохи випередили час, масовий клієнт ще не був готовий купувати взуття на білих підборах, наприклад, тому що це не дуже практично. Але через рік колекцію чекав приголомшливий успіх: прийшла мода на біле взуття, білі підбори і білу підошву, і ми допомагали модницям шукати залишки розмірів в аутлетах. В результаті про нас написали українські та зарубіжні ЗМІ. І що цікаво, коли до нас часто приїжджають бренди-партнери, їм завжди цікаві новинки Braska і які колаборації ми робимо в Україні.
Після 2014-го зі зрозумілих причин кілька років ми не створювали дизайнерських колекцій. Але до цього у нас було два сезони в 2012/2013 роках, коли ми одночасно випускали три колаборації в сезон з трьома відомими дизайнерами і всі ці колекції презентувалися в рамках шоу на Ukrainian Fashion Week: таких прикладів більше немає в світовій fashion-історії
Ми продовжили в 2016 році, зробивши колекцію Let’s Party! з Оленою Бурба.
Колекція була дуже яскравою, з використанням гліттеру, і за рахунок цього – затребуваною. У тому числі і у “зірок” шоу-бізнесу. Колекція включала шість пар: ботильйони і напівчеревики на високій платформі.
Ми завжди були активними і розуміємо, що повинні розвивати ринок моди. Тому в квітні 2016 року Intertop провів конкурс для молодих дизайнерів New Generation for Braska спільно з Ukrainian Fashion Week. Переможцем став бренд Chakshyn, з яким ми і створили колаборації.
У підсумку в fashion сегменті ми зробили більше 17 колаборацій за 7 років. Це величезний досвід, але на деякі речі ми не звернули увагу: наприклад, всі колекції були спрямовані на жінок, тому що це основна наша аудиторія, яка найчастіше у нас купує і любить fashion.
Ми вирішили дивитися ширше. І у 2016 році зробили колекцію взуття для дітей в колаборації з українським брендом 2х2, який спеціалізується на виробництві шкільної форми. Колекція включала дві пари лоферів. Вона була гендерно нейтральна, в чорному і синьому кольорах, і підходила під будь-який шкільний образ. Колекція мала комерційний успіх, більш того – дорослі теж хотіли купити їх через зручну колодку і хорошу якість.
У 2018 році Intertop представив колекцію Braska для молодіжної олімпійської збірної України, яка включає жіночі та чоловічі моделі в стилі sport casual. Так, у Національного комітету є контракти з чисто спортивними брендами, які включають всю спортивну екіпіровку, але спортсмени, беручи участь в знакових подіях, не завжди пам’ятають про святковий й повсякденний дрес-код. Ми вирішили створити колекцію в стилі casual для молодіжної збірної, яка поїхала в цьому взутті на змагання в Аргентині.
Далі ми продовжимо цей напрямок і створимо колекцію для національної збірної України.
Крім fashion-колаборацій, ми проводимо величезну кількість спільних акцій з колегами: Brocard, Будинок Іграшок, Comfy, Watsons та інші. З Brocard провели дуже успішну акцію, коли покупниці проходили в магазин за косметикою і отримували сертифікати на покупки в Intertop і навпаки.
Другий за успішністю кейс ми провели з Будинок Іграшок зовсім недавно, в грудні 2018 го. В цей час час батьки розуміють, що листи Діду Морозу вже написані, але йому потрібно «допомагати»: тоді ми запустили спільну акцію. Вперше у нас вийшла по-справжньому омніканальна активність, тому що до цього все колаборації добре конвертувалися тільки в офлайні, а в цей раз ми отримали і трафік на сайт, і онлайн-покупки за рахунок обміну промокодом.
У таких партнерствах ми завжди продумуємо, щоб це не виглядало для клієнта як марна реклама. Пропозиція повинна бути цінною: не 30 грн на покупку в Intertop, а сума від 200-300 грн.
Прості правила колаборацій з брендами полягають в наступному:
Читайте також –
Сергій Бадрітдінов, Intertop: Будемо зростати в інтернеті й омніканальності