Вадим Михайлов, Датагруп: Хмарні сервіси створюють майбутнє торгівлі

Вадим Михайлов, Датагруп: Хмарні сервіси створюють майбутнє торгівлі

19.11.2019 08:15
  172
Іван Зайцев

Директор департаменту хмарних сервісів Датагруп про те, як хмарні технології та високошвидкісний інтернет змінюють принципи роботи сучасного українського рітейлу.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Сучасний бізнес неможливо уявити без застосування інформаційних технологій. І рітейл – не виняток. Кожна компанія, що працює в сфері роздрібної торгівлі, щодня збирає та обробляє колосальний обсяг найрізноманітнішої інформації. Великі торгові мережі вже давно зрозуміли користь від збору й аналізу даних про покупців, постачальників, шляхи клієнтів тощо, тому постійно працюють з великими масивами даних: BigData.

Але для ефективної роботи в нинішніх умовах невеликим компаніям так само потрібно постійно збирати й аналізувати інформацію, при цьому у них немає можливості виділяти великі фінансові ресурси на впровадження інформаційних технологій. Виходом може стати використання різних хмарних рішень від українських і міжнародних компаній, які по кишені навіть малому та середньому бізнесу. Про те, які переваги дає компанії впровадження таких систем, про їх функціонал і особливості роботи, RAU розповів директор департаменту хмарних сервісів Датагруп Вадим Михайлов.

Рівень використання хмарних сервісів в Україні зростає високими темпами. Це стосується як звичайних користувачів, так компаній, які надають своїм клієнтам той чи інший сервіс. Більшість вже давно знає та використовує такі сервіси, як Gmail, Google Drive, а це і є хмарні сервіси. Компанії, які використовують у своїй діяльності Facebook, Office 365, OneDrive (Microsoft) і віртуальні сервери, також за замовчуванням є користувачами хмарних сервісів. Багатьом уже складно уявити, як організувати своє спілкування без цих додаткових опцій. У корпоративному середовищі хмарні сервіси дають ще більше переваг. Але що парадоксально: в цьому сегменті розвиток хмарних сервісів стримують інертність мислення та стереотипи користувачів – багато компаній по-старому хочуть використовувати свої сервери та інше «залізо», вважаючи, що так надійніше і безпечніше, хоча це вже не відповідає дійсності.

Якщо подивитися на лідерів ринку в різних галузях і сегментах, то побачимо, що вони ефективно використовують хмарні сервіси в своїх бізнес-моделях, і це один з факторів їхнього успіху. Хмарні сервіси дозволяють їм бути ближче до клієнта, полегшити та здешевити комунікацію з ним і тим самим збільшити продажі.

Впровадження 4G – як один із чинників збільшення доступності високошвидкісного інтернету – безсумнівно сприяє зростанню хмарних послуг, таких як Iaas (IT-інфраструктура як сервіс) і SaaS (софт як сервіс).

Доступно та корисно

В Україні, коли говорять про «хмари», всі розуміють, що мова йде про Iaas (IT-інфраструктура як сервіс). Основна перевага використання IaaS полягає в тому, що малий і середній бізнес може отримати послугу або рішення рівня великого бізнесу за невеликі гроші. Раніше це могли собі дозволити тільки великі компанії, але тепер середній і малий бізнес також має доступ до цих послуг.

Тепер, щоб організувати сервер, не потрібно “вибивати” величезні бюджети на покупку фізичних серверів, ліцензійного ПЗ, мати в штаті IT-адміністраторів, які все це будуть налаштовувати й обслуговувати. Зараз все набагато простіше. Бізнес поставив завдання, а IT-департамент, враховуючи технічні вимоги, в короткий термін (1-2 дні) організовує віртуальний сервер на базі хмарного постачальника, налаштовує його і тим самим вирішує бізнес-завдання. При цьому економиться час і гроші.

Якщо говорити про витрати, то, вирішуючи це завдання класичним методом, доведеться витратити до $10 000, а якщо будувати віртуальну інфраструктуру на базі хмари, то рішення даної задачі обійдеться в $100-200.

Також до основних переваг можна віднести і те, що всі ризики по обслуговуванню IT-інфраструктури переносяться на провайдера, адже послуга надається з певним рівнем SLA (Service Level Agreement – угода про рівень сервісу). Тобто бізнес починає думати про бізнес, а не про те, де купити сервер, де знайти нового IT-адміністратора або що робити, якщо «полетіли» жорсткі диски.

Рітейл, такий як великі торговельні мережі, аптеки, аграрні компанії, промислові підприємства, софтверні компанії, інтернет-магазини тощо – вже активно використовують хмарні сервіси. Малий і середній бізнес поки тільки придивляється до цієї послуги, а також частково замінює існуючі сервера на хмарні рішення.

Щодо наших клієнтів, наприклад, середнього та малого бізнесу – вони в основному віддають перевагу простим і недорогим рішенням, важливу роль для них як і раніше грає ціна, але у нас є можливість запропонувати різні модифікації і різних постачальників, компанія має і власний продукт в загальній лінійці.

Як обрати

При виборі постачальника хмарних рішень в першу чергу варто звертати увагу на репутацію компанії, наявність технічних компетенцій, а також на рівень SLA сервісу. Питання вартості теж важливе, але воно не в пріоритеті. Тому що варто розуміти, що не існує послуги, яка б відповідала моделі «швидко-дешево-якісно».

Питання з безпекою в віртуальній інфраструктурі замовник вирішує самостійно (або наймаючи ще одного підрядника). Як правило, постачальники якісних хмарних сервісів пропонують ще й послугу з забезпечення безпеки.

Датагруп пропонує кілька варіантів хмар, в залежності від потреб замовника і його технічних можливостей: хмара в Україні, побудована на Hiper-V; хмара в Латвії, побудована на VMWare; хмара Microsoft (AZURE). Для захисту від кібератак ми пропонуємо рішення від лідера галузі – Arbor Network.

Всі в хмару

Коли у мене запитують про перспективи хмарних технологій, я люблю відповідати: «Скоро ми всі там будемо…». Для рітейлу важливо розуміти клієнта, знати його бажання, оперативно реагувати на зміни, і мати онлайн-показники по операційній діяльності. Все це дозволяють реалізувати хмарні технології, такі як IaaS, SaaS, BigData, інформаційні системи тощо. Поки що різниця між компаніями, які вже впровадили хмарні технології, і компаніями, які цього поки не зробили, мінімальна. Споживач більше орієнтований на ціну, викладення товару на полицях. Але в міру впровадження нових технологій і послуг, які підвищують зручність покупця (наприклад, онлайн-пошук товару і навігація по магазину), цей розрив буде збільшуватися. І в перспективі 3-5 років я б робив ставку на ті компанії, які впровадять сервіси подібного рівня.

Ось, наприклад, якщо говорити про споживачів, то один з наших сервісів – SMART WIFI – дозволяє розширити функціонал класичного Free Wi-Fi, який надають торгові мережі для своїх клієнтів. Використовуючи даний сервіс, торгові мережі можуть відслідковувати, які покупці відвідують магазин, демонструвати клієнтам у вигляді реклами продукти, на яких хочуть зробити акцент.

Упевнений, що компанії, які вже впровадили у себе хмарні сервіси, стали більш ефективними, а значить, і більш конкурентоспроможними. Адже, як справедливо зауважив Ротшильд, «хто володіє інформацією, той володіє світом»…

Партнер проекту

Читайте також –

Рітейл завтрашнього дня – 10 технологій, які змінюють торгівлю


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку