Головна > Аналітика > Криза довіри: всього 6% українців вірять в знижки торгових мереж в Чорну п’ятницю
Криза довіри: всього 6% українців вірять в знижки торгових мереж в Чорну п’ятницю

Криза довіри: всього 6% українців вірять в знижки торгових мереж в Чорну п’ятницю

Фахівці української платформи для соцопитувань Gradus Research з’ясували, що 97% респондентів знають, що таке Чорна п’ятниця. З них понад 50% робили покупки в цей день.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як повідомили RAU в компанії Gradus Research, було вирішено визначити рівень довіри українців до головного дня розпродажів, плани покупок в Чорну п’ятницю в 2020 році, основні переваги і головні орієнтири при виборі товарів.

Статистика довіри

Незважаючи на хорошу обізнаність (97% респондентів знають, що таке Чорна п’ятниця, мають досвід покупок в цей день 50%), тільки 6,4% опитаних вважають, що це найкращий день у році для шопінгу, а 34% відповіли: “скоріше так , ніж ні “.

У тому, що ціни в Чорну п’ятницю знижуються, вірять ті ж 6% опитаних, а ще 38% схиляються до відповіді, що ціни “швидше знижуються”. При цьому 26% українців думають, що ціни залишаються без змін, а 13% навпаки, впевнені, що все тільки дорожчає. Пояснення такої статистики експерти вбачають у тому, що раніше рітейлерів викривали в навмисному піднятті цін перед днем ​​розпродажів.

Тому власникам магазинів варто пам’ятати, що в сучасному світі вся інформація залишається в кеші. Це диктує нові правила – важливо бути чесними зі своїми клієнтами.

Що знають покупці

Також компанія Gradus вирішила дізнатися про споживчі вподобання українців у Чорну п’ятницю. На думку опитаних, в цей день найвищі знижки надаються на електроніку і побутову техніку (47% і 43% відповідно). Також 35% українців помічають знижки в категорії одягу і взуття. У той же час більше 25% не бачить знижок зовсім.

Опитування також підтвердило, що рішення про купівлю приймається раптово: 71% придбань в цей день – спонтанні.

Для управління спонтанної покупкою важливі, в першу чергу, комунікації. Нинішні споживачі більш інформовані, ніж будь-коли раніше. Завдяки перегляду рекламного відео, кліків по банеру, пошуку в Google і відгуками клієнтів на сайті потенційні покупці можуть за лічені секунди дізнатися майже все про продукти компанії.

“Швидкість для сучасного споживача – максимально важлива, і якщо ваш сайт вантажиться довше конкурентів, то з більшим ступенем імовірності користувач купить товар у них, яку б знижку ви не виставляли. Адже, як показало опитування наших партнерів з Gradus, довіру українців безпосередньо до знижок на Чорну п’ятницю досить низька “, – пояснює Іван Кучеренко, партнер рекламно-комунікаційного холдингу Nostra Communications Group (NCG), а також CEO агентства DIEVO.

Тому бренду мало провести комунікаційну кампанію, яка дарує емоції споживачам або робить акценти на вирішенні їх проблем. Потрібно враховувати весь спектр омніканальной комунікації, сучасні споживчі тренди і продумати весь ланцюжок дій покупця, а також можливості впливу на ці дії на кожному з етапів.

Особливу важливість такі дії набувають в рамках проведення Чорної п’ятниці, від якої часто залежить виконання річного плану продажів.

План управління бажаннями

У цьому році тільки 35% опитаних планують щось купити 27 листопада. Найбільше споживачі готові витратитися на електроніку (комп’ютери, ноутбуки, планшети, смартфони) – понад 48%, на одяг і взуття – 44%, побутову техніку – 29%, на косметику і побутову хімію – 22%.

“З одного боку, у людей спостерігається дефіцит спілкування, приємних емоцій, теплих відносин і людської підтримки. З іншого – в кризові часи скорочується бюджет покупок, відбувається перехід до більш жорсткого планування й розподілу сімейного бюджету. В результаті потреба в отриманні приємних емоцій, спалахів щастя, сприяє спонтанним покупкам і Чорна п’ятниця – прекрасний привід порадувати себе чимось приємним “, – розповідає Євгенія Близнюк, засновник і директор дослідницького агентства Gradus Research.

Посилити приємні враження допоможе максимальне усунення проблем, які виникають під час шопінгу в Чорну п’ятницю. Так, близько 60% опитаних поскаржилися на великі черги. Очікування під час оформлення покупки не радує 17% респондентів. Про проблеми і “зависання” касових апаратів в магазинах повідомили майже 20%.

Також є проблеми і з онлайн-продажами. Більше 32% опитаних відзначили, що в цей день “підвисають” сайти інтернет-магазинів. Приблизно стільки ж (34%) зіткнулися з нестачею товарів на складі, а 23% опитаних отримували доставку товарів із затримкою і близько 20% – товари поганої якості. Крім того, 28% респондентів отримували товари, які не відповідають опису та зображенням в інтернет-магазинах.

Важливі індикатори

Головна інформація, на яку звертають увагу українці перед Чорною п’ятницею – це ціна (81%) і розмір знижки (66%). Ще 23% орієнтуються на наявність подарунків при покупці і 16% обов’язково враховують варіанти доставки.

Дослідження було проведено компанією Gradus Research методом заповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром більше 50 000 жителів у віці 18-60 років за статтю, розміром населеного пункту і регіону. Опитування відбулося 16-17 листопада 2020 року серед 1434 респондентів.

Довідка. Дослідження проведено спільно компаніями NCG (Nostra Communications Group) i Gradus Research.

Gradus – платформа для проведення соціологічних експрес-опитувань за допомогою спеціального мобільного додатку. Опитування проводяться з дотриманням стандартів соціології серед верифікованих респондентів панелі Gradus.

Читайте також –

Шопінг під час пандемії: топ-5 нових способів підготовки до Чорної п’ятниці в 2020 році

Про автора