Дослідження UAMaster: інтернет-аптеки в 2021 році
Digital-агенція UAMaster у своєму блозі опублікувала результати дослідження інтернет-аптек України з лютого по квітень 2021 року.
Питання швидко купити та отримати необхідні ліки особливо гостро постало під час пандемії та загального карантину.
На конференції “Product management conference” була оприлюднена цікава статистика: за 2020 рік кількість українців, які почали замовляти лікарські препарати онлайн, збільшилася вдвічі. Тобто зараз понад 40% клієнтів аптечних мереж роблять замовлення в інтернеті.
Відповідно до дослідження RAU, станом на 1 березня 2021 року лідерами роздрібу за кількістю фізичних аптек були Аптека АНЦ, 911, Бажаємо здоров’я, Подорожник, Аптека Доброго Дня, Перша соціальна аптека, Експрес Фарм. Три з названих найбільших мереж присутні й у п’ятірці найбільш відвідуваних сайтів.
Згідно аналітики apteka.ua, топ-100 аптечних мереж забезпечують більше 80% товарообігу за підсумками 2020 року. Незважаючи на економічний спад, ринок у минулому році продемонстрував зростання на 10% у грошовому та на 2% у натуральному вираженні. Порівняно з І кварталом 2020-го у І кв. 2021-го обсяги продажу зросли на 1% в гривневому вираженні. Однак в упаковках фіксується суттєве зниження (–15%). Обсяги продажу в доларовому вираженні знизилися на 9%.
UAMaster вирішив дослідити інтернет-аптеки в Україні з лютого по квітень 2021 року за допомогою сервісу SimilarWeb:
- Лідером за трафіком виявилася Соціальна аптека (https://1sa.com.ua/) з 4,9 млн сеансів на місяць.
- Друге місце в цьому періоді утримувала Аптека доброго дня (https://www.add.ua/) з показником 4,2 млн сеансів на місяць.
- Аптека 911 (https://apteka911.ua/) нещодавно змінила доменну зону, тому не потрапила до нашої вибірки, хоча за кількістью сеансів посідала третю позицію в категорії з показником 3,8 млн сеансів на місяць.
Аптеки:
До 86,7% сеансів у досліджених інтернет-аптеках користувачі здійснюють з мобільних пристроїв.
Органічний пошук
Основна частина трафіку – з органічного пошуку. Найбільш активно платний пошуковий трафік використовує e-apteka.com.ua, його частка 6,49%.
Реферальний трафік
48,2% реферального трафіку досліджувані інтернет-аптеки отримують з ukr.net. 38,53% трафіку з ukr.net отримує 1sa.com.ua, 31,8% трафіку отримує add.ua
Соціальні мережі
Найбільш популярними соціальними мережами для залучення трафіку є Facebook та YouTube.
aptekanizkihcen.ua 70% свого трафіку отримує з Facebook.
Решта 30% розподіляються між:
- YouTube -12,74%,
- Instagram -11,72%,
- Vkontakte – 5,54%
e-apteka.com.ua отримує:
- 99,43% всього трафіку з YouTube
apteka24.ua:
- 41,54% свого трафіку отримує з YouTube,
- 26,95%, з ВКонтакте.
- 13,18% з Facebook,
- 11,57% з Однокласників
- 6,78% з Instagram
1sa.com.ua:
- 76,31% – YouTube,
- 23,45% – Odnoklassniki
- 0,24% з Facebook
add.ua:
- 46,36% – Facebook,
- 41,55% – YouTube,
- 7,64% – Vkontakte,
- 2,96% – Odnoklassniki,
- 1,5% – Instagram
Розподіл медійних бюджетів
Наведені діаграми демонструють розподіл рекламних бюджетів аптечними сайтами. Медійну рекламу найбільш активно серед обраних аптек закуповують apteka24.ua і add.ua.
- apteka24.ua активно використовує залучення трафіка через СРА мережу Admitad. Основні сайти: letyshops.com, youtube.com, rezka.ag, price.ua.
- add.ua використовують для закупівлі медійної реклами сервіс Gemius. 8% трафіку через цей сервіс вони отримують з сайту yummyanime.club
Пошуковий трафік
Найбільше не брендового трафіку з органічного пошуку отримують add.ua (37,84%), 1sa.com.ua (39%) і apteka24.ua (17,69%)
Найбільше не брендового трафіку з платного пошуку отримують:
- apteka24.ua (32,69%),
- e-apteka.com.ua (40,75%)
- aptekanizkihcen.ua (17,87%)
Агрегатори:
Лідер за всіма показниками – tabletki.ua: більше 6 млн сеансів на місяць, тривалість сеансу 4:57 хвилин і 6,86 відвідувань сторінок за сеанс.
Співвідношення мобільного трафіку в обох агрегаторів залишається на одному рівні – 65,1-65,4% з мобільних і 34,6-34,9% з десктопу.
Основні джерела трафіку
Основними джерелами трафіку на обидва сайти є органічний пошук і прямі переходи. liki24.com розміщує платну рекламу в пошуку та отримує натомість 5,87% трафіку.
- 27,78% реферального трафіку агергатори отримують з ukr.net,
- 24.43% з yandex.ua,
- 18,66% з yandex.fr
Трафік з яндекса отримують tabletki.ua
Соціальні мережі
Найбільш популярною соціальною мережею для залучення трафіку є також YouTube.
- liki24.com 67,15% трафіку отримує з YouTube, 14,95% з Facebook, 11,30% з Вконтакте і 6,6% з інших джерел;
- tabletki.ua 54,73% рефферального трафіку беруть з YouTube, 17,93% з Facebook, 17,6% з Однокласників, 6,42% з Вконтакте.
Висновок
Основну частину трафіку аптеки та агрегатори отримують з органічного пошуку й прямих переходів на сайт, а також з YouТube. Платний трафік і медійні розміщення використовуються не активно. Наразі аптечні агрегатори випереджають аптечні мережі в онлайні. Як у категорії аптек, так і агрегаторів існують компанії першого вибору, попит на які значно перевищує попит на найближчих конкурентів.
Важливо зазначити, що в Україні існують законодавчі обмеження щодо продажу лікарських засобів онлайн і, відповідно, їх доставку додому.
Післямова
Боротьба за лідерство в сегменті інтернет-апетек розвивається динамічно. В травні “Соціальна аптека” та “Аптека доброго дня” продовжили втрачати аудиторію. Водночас “Аптека 911” показала невелике зростання, за рахунок якого посіла друге місце, а при збереженні такої динаміки може претендувати на першу позицію вже за результатами червня.
Читайте також –