
Фінансова директорка Eva Лілія Воленко визнана однією з найкращих CFO України


Digital-агенція UAMaster у своєму блозі опублікувала результати дослідження інтернет-аптек України з лютого по квітень 2021 року.
Питання швидко купити та отримати необхідні ліки особливо гостро постало під час пандемії та загального карантину.
На конференції “Product management conference” була оприлюднена цікава статистика: за 2020 рік кількість українців, які почали замовляти лікарські препарати онлайн, збільшилася вдвічі. Тобто зараз понад 40% клієнтів аптечних мереж роблять замовлення в інтернеті.
Відповідно до дослідження RAU, станом на 1 березня 2021 року лідерами роздрібу за кількістю фізичних аптек були Аптека АНЦ, 911, Бажаємо здоров’я, Подорожник, Аптека Доброго Дня, Перша соціальна аптека, Експрес Фарм. Три з названих найбільших мереж присутні й у п’ятірці найбільш відвідуваних сайтів.
Згідно аналітики apteka.ua, топ-100 аптечних мереж забезпечують більше 80% товарообігу за підсумками 2020 року. Незважаючи на економічний спад, ринок у минулому році продемонстрував зростання на 10% у грошовому та на 2% у натуральному вираженні. Порівняно з І кварталом 2020-го у І кв. 2021-го обсяги продажу зросли на 1% в гривневому вираженні. Однак в упаковках фіксується суттєве зниження (–15%). Обсяги продажу в доларовому вираженні знизилися на 9%.
UAMaster вирішив дослідити інтернет-аптеки в Україні з лютого по квітень 2021 року за допомогою сервісу SimilarWeb:
До 86,7% сеансів у досліджених інтернет-аптеках користувачі здійснюють з мобільних пристроїв.
Основна частина трафіку – з органічного пошуку. Найбільш активно платний пошуковий трафік використовує e-apteka.com.ua, його частка 6,49%.
48,2% реферального трафіку досліджувані інтернет-аптеки отримують з ukr.net. 38,53% трафіку з ukr.net отримує 1sa.com.ua, 31,8% трафіку отримує add.ua
Найбільш популярними соціальними мережами для залучення трафіку є Facebook та YouTube.
aptekanizkihcen.ua 70% свого трафіку отримує з Facebook.
Решта 30% розподіляються між:
e-apteka.com.ua отримує:
apteka24.ua:
1sa.com.ua:
add.ua:
Наведені діаграми демонструють розподіл рекламних бюджетів аптечними сайтами. Медійну рекламу найбільш активно серед обраних аптек закуповують apteka24.ua і add.ua.
Найбільше не брендового трафіку з органічного пошуку отримують add.ua (37,84%), 1sa.com.ua (39%) і apteka24.ua (17,69%)
Найбільше не брендового трафіку з платного пошуку отримують:
Лідер за всіма показниками – tabletki.ua: більше 6 млн сеансів на місяць, тривалість сеансу 4:57 хвилин і 6,86 відвідувань сторінок за сеанс.
Співвідношення мобільного трафіку в обох агрегаторів залишається на одному рівні – 65,1-65,4% з мобільних і 34,6-34,9% з десктопу.
Основними джерелами трафіку на обидва сайти є органічний пошук і прямі переходи. liki24.com розміщує платну рекламу в пошуку та отримує натомість 5,87% трафіку.
Трафік з яндекса отримують tabletki.ua
Найбільш популярною соціальною мережею для залучення трафіку є також YouTube.
Основну частину трафіку аптеки та агрегатори отримують з органічного пошуку й прямих переходів на сайт, а також з YouТube. Платний трафік і медійні розміщення використовуються не активно. Наразі аптечні агрегатори випереджають аптечні мережі в онлайні. Як у категорії аптек, так і агрегаторів існують компанії першого вибору, попит на які значно перевищує попит на найближчих конкурентів.
Важливо зазначити, що в Україні існують законодавчі обмеження щодо продажу лікарських засобів онлайн і, відповідно, їх доставку додому.
Боротьба за лідерство в сегменті інтернет-апетек розвивається динамічно. В травні “Соціальна аптека” та “Аптека доброго дня” продовжили втрачати аудиторію. Водночас “Аптека 911” показала невелике зростання, за рахунок якого посіла друге місце, а при збереженні такої динаміки може претендувати на першу позицію вже за результатами червня.
Читайте також –