Турбота та інновації: як мережа АНЦ здійснила успішний ребрендинг компанії
В кінці грудня відбулася головна аптечна бізнес-конференція PharmaChief2023. На заході зібралися провідні спікери, котрі презентували інноваційні кейси та технології аптечного бізнесу, які вже довели свою ефективність.
Конференція створена для обміну досвідом для підвищення рівня обслуговування клієнтів, ефективності бізнес-процесів та адаптації до потреб ринку.
Прикладом успішного ребрендингу став кейс мережі аптек АНЦ. Із презентацією проекту на конференції виступили директор з маркетингу мережі аптек АНЦ Тетяна Паценко та представниця агенції DSTRCT Яна Рапута, яка була співавторкою та реалізаторкою проекту.
Зокрема, на зустрічі Тетяна Паценко розповіла, як з’явилася ідея повного ребрендингу компанії: “Ми стояли перед завданням змінити і зміцнити своє позиціонування. Але ми мали декілька проблем. По-перше, асоціації, пов’язані з брендом АНЦ, не відповідали справжній сутності. По-друге, візуальні рішення, що використовувалися на той момент, негативно впливали на імідж. Ми хотіли розкрити всі переваги АНЦ, які, на жаль, були маловідомі нашим клієнтам. Ми хотіли стати ближчими до ЦА та зробити чітке позиціонування і покращити візуальне сприйняття”.
Кейс АНЦ – це доказ того, що для успішної комунікації потрібна не лише велика ідея, а й поетапна деталізована реалізація кампанії. Атрибути оновленого бренду повинні взаємодіяти з аудиторією та створювати з нею зв’язок. Про новий курс на шляху створення бренду, який буде близьким до свого споживача, детально розповіла Яна Рапута: “Ми почали з дуже глибинного дослідження у трьох векторах: конкурентне середовище, цільова аудиторія та власне бізнес-процеси мережі АНЦ. Ми були дуже приємно вражені тим, що все, що відбувається в АНЦ – це про турботу про клієнта. І саме це стало тим інсайтом, який нас підштовхнув до того, щоб взяти в основу нашого брендингу концепцію архетипів, а саме, архетип Турботливий. На нашу думку, архетип – це те, що перетворює торгову марку на бренд, робить комунікацію однорідною та цілісною. Ми обрали архетип Турбота, адже це саме те, що кожна людина хоче отримувати, заходячи до аптеки”.
Важливими складовими стратегії стали зміна tone of voice, логотипу та слогану компанії, ребрендинг головних героїв. Аптека має говорити зі своїми клієнтами зрозумілою їм мовою та доброзичливим тоном. Головне комунікаційне повідомлення – #ТУРБОВИГОДА, яке несе для споживача інформацію про вигідну турботу, а також, завдяки грі слів, робить акцент на інноваційності аптеки.
Загалом турбота – ключове слово, яке стало фундаментом для побудови ефективної комунікаційної стратегії та іміджу загалом. Проте важливо було зберегти бренду АНЦ впізнаваність, яку компанія вже мала на ринку. Тому, для прикладу, головні герої мережі аптек – жінка та дівчинка – залишилися, проте були візуалізовані у анімаційному стилі картун. Мультики – це те, що асоціюється у більшості людей з дитинством: періодом, коли про них піклуються. Головні герої отримали нових друзів: робота, який символізує інноваційність аптек, та 11 персонажів, які символізують різноманітність асортименту аптек.
Персонажі у тих чи інших образах стали героями онлайн та офлайн-стікерів АНЦ. Онлайн-стікери всі охочі можуть завантажити у менеджерів Telegram. Офлайн: отримати в аптеці у форматі журналу з тематичними наліпками. Останні мали особливий успіх серед споживачів. Багато хто з відвідувачів аптеки почав колекціонувати журнали. Деякі з них навіть зверталися до аптеки, якщо раптом пропустили якийсь випуск. Цікавим для споживачів став також проект «Об’єднані турботою», у рамках якого необхідно було поступово зібрати мапу України зі стікерами. Головна ідея такого проекту – віра та турбота про успішне післявоєнне життя українських міст.
І логотип, і слоган не планувалося радикально змінювати, проте вони все ж мали відповідати новій концепції. Тому у логотипі гострі кути замінили на закруглені та плавні, які мали відображати ніжність, а новий слоган озвучував головну ідею АНЦ – “Турбота про малих та великих!”
Тетяна Паценко відзначила ефективність такої стратегії та зазначила, що результати таких маркетологічних рішень виявилися навіть кращими, ніж попередньо очікувалося: “Це стало ключовим для збільшення трафіку на сайті та підвищення рівня лояльності”.
Директор департаменту маркетингу АНЦ розповіла про подальші плани компанії та проекти, яким приділятиметься увага у майбутньому — зокрема, це розвиток інноваційних лікоматів та підвищення відсотку BTM.