
Епіцентр запустив віртуальний сервіс з «пухнастими консультантами»


Ключові тренди, що змінюють світовий ринок рітейлу: Big Data, штучний інтелект, доповнена реальність, блокчейн.
Цей текст доступний також російською мовою
Сфера роздрібної торгівлі була і залишається однією з найбільш сприйнятливих до різних інновацій. Цифровізація та інформатизація рітейлу набрали обертів, і зараз рітейлерам доводиться вирішувати нові завдання, щоб використовувати можливості та перспективи, що відкриваються перед ними. Vc.ru підготували колонку з цього приводу. RAU публікує головне з матеріалу.
Зміни в рітейлі багато в чому визначають зміни характеру і моделі поведінки споживачів: стрімким розвитком технологій, виникненням цифрових екосистем та інноваційних бізнес-моделей. Так, сучасні покупці більше цінують зручність і екологічність, прагнуть до економії часу, вимагають персонального підходу. Вони активно використовують цифрові технології та різні канали для отримання інформації.
В цілому спостерігається зростання споживання, проте шлях споживача до придбання стає багатоканальним.
Найбільш ефективний комплексний підхід при впровадженні таких змін: доцільно не тільки використовувати системи для підрахунку та аналізу поведінки відвідувачів, але і переглянути вимоги до персоналу і підвищити продуктивність праці. За допомогою технологій можна підвищити ефективність операційної діяльності і, відповідно, зменшити собівартість товарів і зробити їх більш доступними на ринку.
При цьому чимало рітейлерів відзначають, що більшість споживачів з ентузіазмом ставляться до технічних нововведень і охоче використовують їх. Так, все більш популярними стають каси самообслуговування, безконтактні платежі, мобільні додатки торгових мереж.
Таким чином, у сфері цифровізації рітейлу можна виділити дві ключові тенденції: активне застосування сучасних технологій і прагнення до глибокого аналізу аудиторії.
Ці тенденції взаємопов’язані: технологічні торгові об’єкти приваблюють сучасних споживачів, які відрізняються прагненням до розвитку, а на основі аналізу відвідувачів, зон їх уваги і шляхів переміщення формується адресний і більш ефективну пропозицію.
У сфері роздрібної торгівлі виділяють чотири основних напрямки діджиталізації:
Власники торгових точок розуміють, наскільки важливо мати максимально повну інформацію про власну аудиторію. Наприклад, аналіз відвідувачів на основі технології “відеозору” дозволить сформувати точний портрет цільової аудиторії, підвищити конверсію і ефективність реклами. Він дає чітке уявлення про демографічні особливості аудиторії і ступеня її залученості в світ бренду.
Крім того, ця технологія дозволить виявити точки з недостатнім рівнем конверсії відвідувачів в покупців, своєчасно відстежувати результати маркетингових активностей, накопичувати статистичні дані в режимі онлайн і зберігати історію відвідуваності по кожній точці за певний період часу.
Тому сучасні програмні рішення з функцією розпізнавання осіб, що використовують систему відеоспостереження, стають все більш затребуваними.
Програмні рішення визначають демографічні особливості відвідувачів, і запускають на екранах в торговому залі найбільш релевантні рекламні ролики, наприклад, для молодого чоловіка – рекламу спорттоварів, для дівчини – парфумерії та косметики.
Цифрові системи дозволяють отримувати і використовувати об’єктивні дані для формування аналітичних звітів, планування маркетингових стратегій. За допомогою аналітики можна оцінити ефективність нової рекламної кампанії або рішення і виявити напрямки, де потрібна оптимізація, а також прогнозувати купівельний попит.
Все це допоможе скоротити витрати, вибудувати найбільш ефективну маркетингову стратегію, підвищити якість обслуговування відвідувачів.
До числа найістотніших проблем відносяться проблеми організаційного характеру. Так, для 54% компаній, відповідно до дослідження, проведеного за підтримки корпорації Microsoft, складність полягає в нестачі досвіду створення і впровадження подібних проектів; для 49% – у неправильній оцінці термінів закінчення роботи над проектом, 48% вказують на брак кваліфікованих працівників для реалізації таких проектів, а також відзначають неефективна взаємодія між різними підрозділами.
Крім того, 55% компаній вважають, що користувачі недостатньо компетентні з технологічної точки зору, а 47% вказують на відсутність зацікавленості та недостатню залученість.
Крім того, показником недостатнього рівня організації процесу цифровий трансформації багатьох компаній є відсутність певних стратегій, пов’язаних з діджиталізацією.
Така ситуація характерна для 83% компаній. Багато з них не мають чіткого плану на найближчі роки, пов’язаного з впровадженням цифрових рішень.
В якості зовнішніх факторів, що уповільнюють впровадження інновацій, фігурують економічна нестабільність, недостатньо розвинута інформаційна інфраструктура, неготовність до широкого використання цифрових систем. Внутрішні фактори пов’язані насамперед з фінансуванням: мова йде про чималу вартість цифрових проектів, невисокий бюджет, витрати на впровадження і подальшу експлуатацію рішень.
Варто відзначити, що багато власників бізнесу вважають використання цифрових рішень завданням виключно технологічного характеру, яку повинні виконувати фахівці в області IT. Проте цифрова трансформація являє собою не тільки розвиток і впровадження нових технологій, але і зміна бізнес-процесів, новий рівень взаємодії з партнерами і клієнтами, нову систему управління і функціонування бізнесу. Мова йде про комплексні зміни, що зачіпають всі сфери діяльності компанії і весь персонал, а не тільки IT-відділ. Чітке розуміння цього забезпечить рітейлерам конкурентну перевагу.
Джерело: Vc.ru
Читайте також