Майбутнє настає: актуальні digital-тренди в сучасному рітейлі

Майбутнє настає: актуальні digital-тренди в сучасному рітейлі

31.05.2019 08:10
  1101
rau

Ключові тренди, що змінюють світовий ринок рітейлу: Big Data, штучний інтелект, доповнена реальність, блокчейн.

Цей текст доступний також російською мовою

Сфера роздрібної торгівлі була і залишається однією з найбільш сприйнятливих до різних інновацій. Цифровізація та інформатизація рітейлу набрали обертів, і зараз рітейлерам доводиться вирішувати нові завдання, щоб використовувати можливості та перспективи, що відкриваються перед ними. Vc.ru підготували колонку з цього приводу. RAU публікує головне з матеріалу.

Тенденції в діджиталізації рітейлу

Зміни в рітейлі багато в чому визначають зміни характеру і моделі поведінки споживачів: стрімким розвитком технологій, виникненням цифрових екосистем та інноваційних бізнес-моделей. Так, сучасні покупці більше цінують зручність і екологічність, прагнуть до економії часу, вимагають персонального підходу. Вони активно використовують цифрові технології та різні канали для отримання інформації.

В цілому спостерігається зростання споживання, проте шлях споживача до придбання стає багатоканальним.

Найбільш ефективний комплексний підхід при впровадженні таких змін: доцільно не тільки використовувати системи для підрахунку та аналізу поведінки відвідувачів, але і переглянути вимоги до персоналу і підвищити продуктивність праці. За допомогою технологій можна підвищити ефективність операційної діяльності і, відповідно, зменшити собівартість товарів і зробити їх більш доступними на ринку.

При цьому чимало рітейлерів відзначають, що більшість споживачів з ентузіазмом ставляться до технічних нововведень і охоче використовують їх. Так, все більш популярними стають каси самообслуговування, безконтактні платежі, мобільні додатки торгових мереж.

Таким чином, у сфері цифровізації рітейлу можна виділити дві ключові тенденції: активне застосування сучасних технологій і прагнення до глибокого аналізу аудиторії.

Ці тенденції взаємопов’язані: технологічні торгові об’єкти приваблюють сучасних споживачів, які відрізняються прагненням до розвитку, а на основі аналізу відвідувачів, зон їх уваги і шляхів переміщення формується адресний і більш ефективну пропозицію.

Цифрові технології для підвищення конкурентоспроможності

У сфері роздрібної торгівлі виділяють чотири основних напрямки діджиталізації:

    • робота зі споживачами, що включає всі етапи від виникнення інтересу до торгової марки до моменту здійснення покупки;
    • забезпечення операційної ефективності, в тому числі результативність персоналу, робота з продукцією, цінниками, викладенням товару та ін.
    • логістика та контроль поставок продукції;
    • контроль роботи ІТ-інфраструктури та системи безпеки.

Власники торгових точок розуміють, наскільки важливо мати максимально повну інформацію про власну аудиторію. Наприклад, аналіз відвідувачів на основі технології “відеозору” дозволить сформувати точний портрет цільової аудиторії, підвищити конверсію і ефективність реклами. Він дає чітке уявлення про демографічні особливості аудиторії і ступеня її залученості в світ бренду.

Крім того, ця технологія дозволить виявити точки з недостатнім рівнем конверсії відвідувачів в покупців, своєчасно відстежувати результати маркетингових активностей, накопичувати статистичні дані в режимі онлайн і зберігати історію відвідуваності по кожній точці за певний період часу.

Тому сучасні програмні рішення з функцією розпізнавання осіб, що використовують систему відеоспостереження, стають все більш затребуваними.

Програмні рішення визначають демографічні особливості відвідувачів, і запускають на екранах в торговому залі найбільш релевантні рекламні ролики, наприклад, для молодого чоловіка – рекламу спорттоварів, для дівчини – парфумерії та косметики.

Цифрові системи дозволяють отримувати і використовувати об’єктивні дані для формування аналітичних звітів, планування маркетингових стратегій. За допомогою аналітики можна оцінити ефективність нової рекламної кампанії або рішення і виявити напрямки, де потрібна оптимізація, а також прогнозувати купівельний попит.

Все це допоможе скоротити витрати, вибудувати найбільш ефективну маркетингову стратегію, підвищити якість обслуговування відвідувачів.

Складності при впровадженні нових цифрових рішень

До числа найістотніших проблем відносяться проблеми організаційного характеру. Так, для 54% компаній, відповідно до дослідження, проведеного за підтримки корпорації Microsoft, складність полягає в нестачі досвіду створення і впровадження подібних проектів; для 49% – у неправильній оцінці термінів закінчення роботи над проектом, 48% вказують на брак кваліфікованих працівників для реалізації таких проектів, а також відзначають неефективна взаємодія між різними підрозділами.

Крім того, 55% компаній вважають, що користувачі недостатньо компетентні з технологічної точки зору, а 47% вказують на відсутність зацікавленості та недостатню залученість.

Крім того, показником недостатнього рівня організації процесу цифровий трансформації багатьох компаній є відсутність певних стратегій, пов’язаних з діджиталізацією.

Така ситуація характерна для 83% компаній. Багато з них не мають чіткого плану на найближчі роки, пов’язаного з впровадженням цифрових рішень.

В якості зовнішніх факторів, що уповільнюють впровадження інновацій, фігурують економічна нестабільність, недостатньо розвинута інформаційна інфраструктура, неготовність до широкого використання цифрових систем. Внутрішні фактори пов’язані насамперед з фінансуванням: мова йде про чималу вартість цифрових проектів, невисокий бюджет, витрати на впровадження і подальшу експлуатацію рішень.

Варто відзначити, що багато власників бізнесу вважають використання цифрових рішень завданням виключно технологічного характеру, яку повинні виконувати фахівці в області IT. Проте цифрова трансформація являє собою не тільки розвиток і впровадження нових технологій, але і зміна бізнес-процесів, новий рівень взаємодії з партнерами і клієнтами, нову систему управління і функціонування бізнесу. Мова йде про комплексні зміни, що зачіпають всі сфери діяльності компанії і весь персонал, а не тільки IT-відділ. Чітке розуміння цього забезпечить рітейлерам конкурентну перевагу.

Джерело: Vc.ru

Читайте також

Amazon Moments: як завоювати любов клієнтів мобільного грою


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку