Магніт в ТРЦ: як торговому центру вибудувати ефективну роботу з ключовими орендарями
Чим відрізняються якірні орендарі ТРЦ і його драйвери, які функції вони виконують і як девелоперу побудувати ефективні взаємовідносини з ключовими торговими операторами.
Цей матеріал доступний російською мовою
Про це в своєму блозі розмірковує директор департаменту нерухомості Vertex United Дмитро Грильберг. Портал RAU публікує адаптовану версію матеріалу.
Ніким не заперечується той факт, що «тягловою конячкою» ТЦ виступає орендар, він же – основна рушійна сила, яка прямо впливає на показники відвідуваності. І по торговому центру, і по своїй групі товарів. Діяльність орендарів стає визначальним фактором, за що їх називають драйверами (від англ. “Погонич”). Крім них, є ще такий різновид орендарів як «якір» – «улюблене чадо» ТЦ.
Як правило, це великий магазин, що залучає в торговий центр основну масу покупців або унікальним товаром, або найнеобхіднішими продуктами повсякденного попиту. Може займати до 50% площі об’єкта, часто організовує власні маркетингові та рекламні кампанії. Межа між цими двома типами орендарів частково розмита: під поняття “драйвер” підпадає і супермаркет, і група дрібних точок торгівлі, які виступають разом під «прапором» однієї категорії товару. Скажімо, фермерський ринок – фуд-хол, цифрова зона комфорту – видача онлайн-замовлень.
За характером діяльності та відповідності запитам споживача “драйверів” можна розбити на два умовних класи. До одних зазирають, щоб зробити покупку, до інших – розважитися і провести час. За цим принципом до другої групи можна віднести кінозали, ігрові дитячі центри, боулінги, кафе, катки, спортивно-оздоровчі центри, коворкінги тощо.
Головне, що потрібно від драйвера – це підштовхувати, стимулювати відвідування ТЦ. Але для деяких видів орендарів можуть виникнути і додаткові завдання. Їм під силу забезпечити розширення зони охоплення чи змусити відвідувача частіше повертатися в торговий центр. Розширити зону охоплення ТРЦ, наприклад, можуть гіпермаркети, магазини формату DIY. А банківські та поштові відділення, дитячі товари, клуби спортивного танцю або фітнесу, послуги пралень або хімчисток – вагомі причини частіше повертатися в ТЦ. За рахунок чого ж керуюча компанія торгового центру може вибудувати ефективні взаємини з такими орендарями? Ось кілька рекомендацій:
- Усвідомте і пам’ятайте, що рідкісні, неповторні пропозиції в межах досяжності ТЦ – це драйвери. Обов’язково систематично проводьте перевірку складу орендарів. Саме так можна виявити ті новинки та ідеї, що заслуговують на увагу, і реалізувати їх в торговому центрі. Заодно можна піддати ревізії власні погляди на об’єкт і його неповторність.
- Для аналізу торгового центру життєво необхідно вивчати його цільову аудиторію. На підставі цього вивчення і аналізу наявних орендарів можна зрозуміти, які потреби ЦА ними задовольняються і якою мірою, а також дізнатися, яких драйверів у молі не вистачає. Після цього необхідно заповнити прогалини і проаналізувати: наскільки «новачки» затребувані вашою ЦА.
- Аналіз драйверів молу при виникненні вільних площ спрощує підбір нових орендарів. Супутні товари, які можуть зацікавити покупців, визначаються типом драйвера.
- Успішна торгівля завжди йшла поряд з різноманітністю товарного асортименту. Чим більше різноманітності в торговому центрі, тим більше відвідувачів. І в цей момент дуже важливо зберегти рівновагу пропозиції та співпраці операторів ТЦ. Цільові аудиторії магазинів-сусідів перемішаються один з одним, підвищуючи відвідуваність і співвідношення покупець-відвідувач.
І ще раз про тенденції. Зараз швидко розвивається онлайн-торгівля. Але торгові центри не здаються, їм допомагає їхня розважальна складова. ТРЦ трансформуються в місця громадського відпочинку, тут можна не тільки “відірватися”, а й з користю провести час із сім’єю. Виходячи з уже наявного досвіду, після додавання в торговому центрі так званих нетоварних драйверів – катка, боулінгу, кав’ярні, збільшується кількість відвідувачів і, відповідно, зростають доходи ТЦ.
Читайте також –