Тренди світового e-commerce: як майбутнє стає реальністю

Тренди світового e-commerce: як майбутнє стає реальністю

04.09.2018 08:05
  862
Ukrainian Retail Association

В які нові технології бізнесу варто інвестувати, щоб витримати конкуренцію.

Ігор Сироватко, директор департаменту клієнтського сервісу OLX, розповів LIGA про те, в якому напрямку має змінюватися онлайн-бізнес і на які технології варто звернути увагу.

Через пару років здійснення покупки в інтернеті буде займати у нас не більше хвилини. Наприклад, побачив на вулиці велосипед, зробив фото на смартфон, завантажив його в мобільний додаток торгівельної площадки, вибрав товар і оплатив його за допомогою відбитка пальця. Або під час приготування вечері дав вказівки голосовому помічнику, він робить замовлення відсутнього інгредієнта в одній з мереж продуктових супермаркетів і до тебе оперативно вилітає дрон з потрібним продуктом.

Світова онлайн-комерція давно вийшла за рамки «покупки на веб-сайті», тож сьогодні це цілий комплекс взаємодій c покупцями і партнерами. Для подальшого розвитку онлайн-бізнесу компаніям необхідно впроваджувати інноваційні стратегії та більше інвестувати в нові технології, які ще вчора здавалися нереальними, а зараз стають трендами. Деякі з них мають всі шанси змінити ринок і вивести бізнес в сфері e-commerce на новий рівень.

1. Повна кастомізація

Технології, пов’язані зі штучним інтелектом (Artificial intelligence – AI) і машинним навчанням (Machine learning – ML) в онлайн-комерції не просто тренд, а вектор розвитку на найближчі роки. Вже зараз великі міжнародні бізнеси, які впроваджують і активно використовують AI і ML, знайомі зі своїм споживачем так, як продавець морозива в невеликому районі зі своїм постійним покупцем. Інтелектуальні технології дозволяють скласти точний портрет вашого клієнта, вивчити його купівельні звички і поведінку в мережі. Потім на основі отриманих даних формуються закономірності, що дозволяє створити найбільш «клікабельні» пропозиції.

2. Пошук по фото

Автоматичний аналіз зображення вже став стандартною опцією в мобільних пристроях, так що проактивні споживачі найближчим часом зможуть здійснювати покупки в інтернеті, використовуючи тільки фото. Пошук по зображенню незабаром зможе навіть частково замінити ручне введення по словам. Pinterest, Google, Facebook вже використовують схожі алгоритми для визначення об’єктів навколишнього світу, облич друзів. Але в рамках e-commerce на картинку необхідно дивитися очима підприємця, і робити акцент на предметах – потенційних товарах. Наприклад, як це вже робить eBay. Клієнт онлайн-аукціону може сфотографувати бажаний предмет на смартфон і завантажити його в мобільний додаток. Сервіс миттєво надасть перелік товарів аналогічних або максимально схожих на зображення.

3. Онлайн-примірка

Технології доповненої реальності (Augmented Reality – AR) та віртуальної реальності (Virtual reality, VR) також будуть активно розвиватися. Компанії вже старанно працюють над функціоналом, який дозволить використовувати мобільні пристрої для візуалізації товарів в реальному часі та місці. Така опція зможе не тільки стимулювати збільшення замовлень, але й допоможе знизити повернення.

Звіт DigitalBridge показує, що більше 70% споживачів будуть більш лояльними до брендів, які використовують AR/VR в своїй стратегії, щоб полегшити та поліпшити досвід покупок.

Кращий приклад реалізації, на мій погляд, це IKEA Place – додаток доповненої реальності, яке дозволяє споживачам експериментувати і «приміряти» товари бренду до свого простору. Предмети завантажуються в 3D і відповідають масштабам, тому покупець ще до придбання має уявлення, як меблі або аксесуар буде виглядати у нього вдома.

4. Управління голосом

Голосові помічники пережили величезний прогрес з точки зору популярності та затребуваності. Багато людей використовують Alexa Amazon, Google Assistant, Apple Siri для виконання безлічі завдань. Серед них – здійснення покупок, платежі, перевірка балансу. Споживачі будуть більше та частіше говорити зі своїми пристроями. Як наслідок, компанії також повинні будуть змінити способи спілкування, провести голосову оптимізацію сайтів і впроваджувати технології обробки природної мови (Natural Language Processing – NLP). Ці інновації допоможуть компаніям створювати інтелектуальних помічників, які будуть спілкуватися з клієнтом, консультувати та задавати навідні запитання для підбору кращих пропозицій. І все це – в форматі живого спілкування.

5. Роль маркетплейсів

У майбутньому варто очікувати, що світовий лідер в e-commerce, компанія Amazon, продовжить своє стрімке зростання. Як і його китайський конкурент, Alibaba, Amazon стане обов’язковим елементом бізнес-плану більшості онлайн-компаній. До кінця 2017-го Amazon контролював близько 50% ринку e-commerce США, а Alibaba – 70% рітейл-ринку в Китаї.

Якщо говорити про Україну, то на локальному ринку, згідно з рейтингом популярних сайтів Kantar TNS CMeter за липень 2018 року, в топ-10 онлайн-ресурсів входять три представники e-commerce ринку, великі маркетплейси. Це лише підтверджує той факт, що покупка товарів в інтернеті вже невід’ємна і важлива частина повсякденного життя українців. У категорії торгових онлайн-майданчиків OLX лідирує як найбільший і популярний сервіс, а в загальному рейтингу займає 4-е місце, поступаючись Google, YouTube і Facebook.

6. Бізнес йде в mobile

Згідно з прогнозами дослідницької компанії eMarketer, на глобальному ринку e-commerce до 2021 року частка мобайла складе 72,9%. Якщо говорити про актуальну ситуацію на локальному ринку, то, за даними GfK в Україні, за перше півріччя 2018 року серед активних користувачів інтернету 85% – користувачі смартфона. А серед тих, хто здійснював покупки в онлайні, 50% шукали інформацію про товар зі смартфона і 43% в результаті зробили замовлення з мобільного телефону.

На світовому ринку електронної комерції, мобільні додатки OLX Group займають топові позиції в рейтингу 35 країн.

Але в найближчому майбутньому просунутому користувачеві однієї адаптації сайту для смартфона і додатка буде недостатньо. Спрощена технологія оплати з мобільного пристрою за допомогою функцій розпізнавання особи або відбитка пальця допоможе в рази збільшити кількість транзакцій.

Ми вже можемо спостерігати, як поступово український бізнес впроваджує інноваційні технології для активного розвитку в майбутньому. Але якщо зараз цей функціонал сприймається користувачами як унікальна перевага, то в подальшому технології такого роду стануть обов’язковою умовою виживання і процвітання для компаній.

Читайте також –

Директор OLX: Якщо ми помилилися, нічого страшного, головне – засвоїти урок і рухатися далі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку