Доставити за всяку ціну: головні тренди логістики в період пандемії

Доставити за всяку ціну: головні тренди логістики в період пандемії

25.02.2021 08:15
  742
rau

Які технології визначають майбутнє і сьогодення логістичного ринку, де клієнти стають все більш вимогливими до якості і термінів доставки вантажів.

Цей матеріал доступний російською мовою

На порталі New Retail опубликований експертний матеріал про важливість створення безперебійних логістичних процесів в умовах «великого локдауна», коли у людей немає можливості вільно здійснювати покупки офлайн. А також про фактори і технології, які безпосередньо впливають на доставку. RAU пропонує ознайомитися з його адаптованою версією.

Технології безконтактної доставки

Один з найдієвіших способів боротьби з поширенням коронавірусной інфекції – зменшення кількості контактів. Тому безконтактна доставка стала ключовим трендом пандемійної реальності, який підхопили всі компанії.

У даній технології немає нічого складного: кур’єр по приїзду відправляє sms або push-повідомлення через додаток на телефон клієнта, залишає посилку біля дверей і відходить на відстань не менше трьох метрів. Після чого клієнт передає йому код і забирає посилку. Раніше кур’єр просив одержувача розписатися в своєму маршрутному листі і на паперовій накладній.

Зростання попиту на безконтактну доставку першою відчула китайська компанія – найбільший постачальник готової їжі – Meituan. “Пілот” нової послуги був запущений ще в січні 2020 року на тлі зростання захворюваності Covid-19. Уже в лютому безконтактним способом доставлялося приблизно 80% замовлень.

Другим способом безконтактної доставки став поштомат.

Роботизоване сортування

На багатьох сучасних складах сортування здійснюється невеликими роботами, які орієнтуються в просторі за допомогою QR-кодів на підлозі. Плюси даної технології в тому, що заміна окремого взятого робота обходиться недорого і з їх допомогою можна легко контролювати продуктивність сортування.

У західних компаніях, таких, як Amazon, Wallmart, подібні технології застосовуються вже досить широко. Роботи виключають вплив людського фактора, тому з їх впровадженням можна значно збільшити швидкість обробки вантажів і звести помилки, які властиві сортувальникам, до нуля. Наприклад, повністю виключити ризик псування вантажу.

Для організації сортування за допомогою роботів, в першу чергу, потрібен налагоджений бізнес-процес. Якщо співробітнику в процесі обробки вантажів потрібно приймати якісь трудомісткі ситуативні рішення, роботи поки навряд чи зможуть його замінити. До того ж їх функціонал обмежений роботою з типовими вантажами, а з великогабаритними товарами роботи вже не впораються. Додатковий стримуючий фактор – висока ціна подібних технологій. Скажімо, для впровадження роботів-сортувальників на склад площею від 20 000 кв. м знадобиться кілька мільйонів доларів.

Автоматизоване сортування

Якщо на склад надходить більше 200 000 вантажів на добу, обробляти такі обсяги співробітникам стає дуже затратно і довго. Автоматизовані сортувальники, на відміну від роботів, являють собою цілу систему для обробки вантажу з конвеєрною стрічкою, по якій рухаються товари і відбувається їх розподіл. Вони дозволяють сортувати вантажі по заданих параметрах і відправляти більше ніж в 300 напрямках, тут же перевіряючи їх на інтроскопі (рентгенотелевізійна установка – прим. ред.). Подібні сортувальники можуть обробляти до 20 000 вантажів на годину. Зараз всі великі сучасні логістичні компанії рухаються в цьому напрямку.

Термінали збору даних (ТЗД)

По суті, термінал збору даних являє собою смартфон в міцному корпусі з можливістю сканування штрих-кодів, а також власної флеш-пам’яттю і вбудованим акумулятором. Термінал здатний зберігати і передавати інформацію про вантажі в інформаційну систему або WMS (система управління складом) через мережу. За допомогою подібних терміналів можна оперативно знайти потрібний товар на складі і дізнатися дані про обсяг продукції, яка зберігається.

Незважаючи на те, що ТЗД використовуються досить давно, їх моделі постійно модифікуються. Уже з’явилися моделі, на яких сканер винесено окремо в спеціальне кільце, що дозволяє звільнити одну руку співробітника і значно підвищити його ефективність при обробці вантажу.

Доповнена реальність

Інструменти доповненої реальності, як правило, застосовуються на невеликих складах або безпосередньо кур’єрами. Сучасні камери та технології дозволяють розпізнавати відразу кілька вантажів, виводячи при цьому додаткову інформацію на екран. Наприклад, можна побачити, які з вантажів слід доставляти сьогодні, а які ще не готові до доставки.

Пристрій сам нічого не визначає, він лише виводить на екран інформацію з системи. Припустимо, в системі є час, узгоджений з клієнтом. У такому випадку при зчитуванні зі штрих-коду конкретної посилки можна вивести на екран цей час. Або, наприклад, показати кур’єру, що вантаж призначений не йому, і він повинен повернути вантаж на склад.

Очікується, що рано чи пізно це стане трендом, тому що багато компаній відходять від використання паперових носіїв інформації і в майбутньому на коробках залишиться тільки штрих-код. Всю інформацію кур’єр буде отримувати на смартфоні або ще простіше – через камеру або спеціальні пристрої (такі, як окуляри доповненої реальності). Однак поки ця технологія обходиться дорого і в широке застосування не увійшла.

Звичайно, машини ще не в змозі повністю взяти під контроль всі логістичні процеси. Однак, вони істотно допомагають підвищити ефективність компанії: оптимізувати витрати, збільшити швидкість обробки вантажу. Такі інноваційні технології, як, наприклад, 3D-друк або безпілотний транспорт, вимагають значних вкладень, а економічний ефект від їх застосування залишається занадто туманним. Але, з огляду на те, що логістика – одна з найбільш технологічних галузей, протягом десяти років майбутнє цілком може стати реальністю.

Джерело: New Retail

Читайте також –

Ростислав Кісіль, Meest: Вакцина, електронна комерція, зелені технології – що буде з економікою та логістикою у 2021 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  130
Усі новини ринку