Головна > E-commerce > Тренди е-commerce: 17% покупців замовляють товари в транспорті, а половина продавців публікує оголошення з ПК
Тренди е-commerce: 17% покупців замовляють товари в транспорті, а половина продавців публікує оголошення з ПК

Тренди е-commerce: 17% покупців замовляють товари в транспорті, а половина продавців публікує оголошення з ПК

Найбільше цієї весни купували одяг, комп’ютери та телефони, в той час як продавали дорослий і дитячий одяг та автозапчастини. 44% купують в Інтернеті як нові, так і вживані товари. Продають найчастіше, використовуючи ноутбуки та ПК, мобільний додаток на третьому місці. Чим сьогодні живуть покупці та продавці ринку e-commerce — у дослідженні від Factum Group Ukraine та OLX.

Навесні 2020 року можливість здійснювати купівлі не виходячи з дому стала ключовою для багатьох. При цьому виграли як покупці, так і продавці. Для бізнесів і приватників важливу роль зіграли онлайн-майданчики, для одних ставши єдиною можливістю продовжувати свій бізнес в умовах карантину, для інших джерелом додаткового доходу. Підйом на ринку онлайн-торгівлі підтверджують і дані OLX: кількість активних користувачів платформи з березня по травень зросла на 6%.

Онлайн-покупець: звички й уподобання

За даними опитування Factum Group Ukraine, новим товарам надають перевагу 54% респондентів, 44% купують як нові, так і вживані. Тільки вживані вибирають усього 2%. Навесні найпопулярнішими товарами, за даними OLX, виявилися одяг і взуття їх придбали понад 116 000 разів. На другому місці комп’ютери 59,5 000 доставок, не відстають і телефони 52 000. Потрібним виявилося спорядження для спорту та відпочинку 47 500 купівель. Закривають топ-5 автозапчастини 34 900.

Для замовлення товарів у мережі використовують у середньому два пристрої, при цьому 58% покупців комбінують стаціонарні та мобільні. Найчастіше використовують мобільний додаток у смартфоні у 62% випадків. Не встановлювати додаткові програми, а купувати через браузер телефону подобається 49% респондентів. Приблизно стільки ж купують товари за допомогою ноутбука 48%.

Відсутність прив’язки до місця знаходження магазину дозволяє здійснювати купівлі буквально звідусіль так, 17% респондентів роблять це в транспорті, 43% на роботі. При цьому майже всім опитаним (94%) зручно купувати онлайн удома. Обмежень за часом теж немає, тому респонденти загалом (92%) купують товари як у будні, так і у вихідні. Якщо ж виділити найбільш “шопінгові” дні тижня, на першому місці, за даними OLX, виявиться середа (16% купівель), трохи менше припадає на вівторок і понеділок. Найменше товарів залишають продавців у неділю 12%.

Онлайн-продавець: спеціалізація та комунікація з клієнтами

Інтернет-продавці в середньому спеціалізуються на одній категорії товарів. Навесні цього року, за даними OLX, бізнес-користувачі найчастіше продавали одяг і взуття 1,8 млн оголошень, дитячий одяг 1,1 млн, і автозапчастини 577 700. Дитяче взуття також серед найпопулярніших речей для торгівлі 486 100 пропозицій за 3 місяці. На п’ятому місці опинилися товари з категорії антикваріату та колекцій їх виставляли на продаж 373 600 разів.

Для публікації оголошень продавці, за даними опитування, частіше використовують стаціонарні, ніж мобільні пристрої 45% проти 15%, ще 40% їх комбінують. Більше ніж половина респондентів (58%) користується ноутбуком, 52% персональним комп’ютером. Мобільний додаток у смартфоні у продавців, на відміну від покупців, лише на третьому місці 47%.

Найчастіше замовлення отримують телефоном, переважно його ж вважають основним каналом спілкування. На другому місці форма оформлення замовлення на сайті. Якщо говорити конкретно про OLX, то зручність розміщення оголошень та комунікації з покупцем бізнес-продавці оцінюють високо 93% та 89% відповідно. Задоволені також швидкістю продажів на сайті 89%.

Довідка. OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує майже 13 млн оголошень і щомісяця поповнюється більш ніж на 4 млн нових пропозицій. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць.

Сервіс входить в ТОП-10 найбільш відвідуваних торговельних майданчиків світу. А мобільний додаток OLX встановлений на кожному другому українському смартфоні і займає першу позицію в категорії “Купівлі” для IOS і Android за даними SimilarWeb.

Читайте також –

Дослідження Payoneer: як коронавірус вплинув на ринок e-commerce в світі

Про автора