Прогноз від Admitad: тренди цифрового маркетингу в 2022 році
Голосовий пошук, комбіновані заходи, зміна системи збору даних, зростання інтересу до відеоконтенту та інше – які ще тренди цифрового маркетингу виділяє компанія Admitad.
Цей текст доступний також російською мовою
Йти в ногу з часом – важливе правило ведення бізнесу. Необхідно відстежувати ринок і тенденції, впроваджувати нововведення для оптимізації роботи і залучення користувачів. У колонці для RAU компанія Admitad проаналізувала ситуацію на ринку цифрового маркетингу і виділила основні тренди: значимість відеоконтенту зростає, соцмережі укріплюють позиції в списку каналів електронної комерції, а соціальні ініціативи та людські цінності стають важливим фактором при виборі бренду.
Контент – обличчя бренду
Контент відіграє важливу роль не тільки для користувачів, але і для пошукових систем. Його якість і відповідність запитам користувачів впливають на ранжування в пошукових системах. Саме тому фахівці Admitad не згодні з думкою багатьох експертів щодо залучення штучного інтелекту до написання контенту. Зараз все більш популярний сторітеллінг і думки реальних людей, тому залучення “машин” тут не зовсім релевантно.
Зростає зацікавленість користувачів у відеоконтенті, і це підтверджує безліч досліджень. За результатами опитування Wyzowl:
- 96% опитаних користувачів дивляться відео, щоб дізнатися більше про продукт або послугу;
- 84% покупців стверджують, що відео переконує їх в покупці продукту даного бренду;
- відеоконтент вже замінив текстові повідомлення: 69% опитаних сказали, що їм краще подивитися відео, і тільки 18% віддають перевагу текстовому матеріалу;
- покупці діляться відео зі своїми друзями в два рази частіше, ніж будь-яким іншим типом контенту.
На тлі зростання інтересу і лояльності до відео чимало соцмережі створили можливість постити короткі відеоформати: TikTok, Snapchat, Instagram Reels, YouTube Shorts. Дослідження Vidyard показує: 68% користувачів додивляться ролик до кінця, якщо він триває менше хвилини.
Важливою складовою бізнес стратегії, на думку Business2Community, є методи утримання і повернення клієнтів. Для цього необхідно постійно оновлювати і актуалізувати матеріал, використовувати UGC-контент (створений клієнтами бренду).
Все частіше для просування бренду і створення контенту використовують інтерактив і віртуальну реальність. IKEA пропонує покупцям подивитися, як нові меблі вбудуються в інтер’єр їх квартири, L’oreal дає користувачеві можливість спробувати нову зачіску або макіяж, а Gucci – приміряти нову лінійку кросівок. Такий формат добре залучає, дозволяє ознайомитися з продуктом, і ні до чого не зобов’язує.
SEO-оптимізація для голосу
Частка мобільного трафіку і голосових запитів невблаганно зростає. Хто раніше оптимізує сайт під ці реалії – отримає своїх покупців.
Запити голосового пошуку відрізняються від письмових: вони довші і детальніші. Користувачі запитують інформацію простою розмовною мовою, а фрази можуть бути нечіткі і фрагментовані. Щоб відповідати таким запитам, необхідно не просто зібрати докладне семантичне ядро, а й розібратися з намірами покупців. Для цього варто проводити глибокий аналіз цільової аудиторії, а семантику класифікувати на тематичні групи.
Важливе значення має користувальницький досвід: подбайте про швидкість завантаження сторінки, структуру сайту, адаптованість для мобільних пристроїв. Пошукові системи враховують ці фактори при показі сторінок у видачі.
Для відеоконтенту також важлива SEO-оптимізація. Ключовими ознаками відбору є назва і опис відео: варто подумати над правильними ключовими словами, якістю контенту, додати метадані і субтитри.
Вплив соцмереж зростає
Звіт Influencer Marketing Hub інформує, що в липні 2021 року кількість активних користувачів соцмереж зросла на 13,1% за рік, що пов’язано з карантинними обмеженнями, і склала 56,8% населення світу. Більше того, зростання не в останню чергу обумовлено необхідністю покупців бути ближче до улюблених брендів. Наприклад, в Instagram 1 млрд користувачів, 90% з яких вже підписані на активні торгові марки і відвідують ці профілі щодня. За даними Admitad, за 2021 рік кількість продажів через Instagram в Україні зросла на 96%.
Але наскільки б якісним не був контент компанії, отримати великі охоплення завдяки органіці в нинішній ситуації практично неможливо. Це означає, що таргетована реклама і робота з інфлюінсерами актуальна, і цього не уникнути.
Соціальні платформи впливають на намір зробити покупку, а тренд на співпрацю з лідерами думок не слабшає. GWI провели дослідження, в ході якого з’ясували: 27% представників покоління Z кажуть, що слідування за впливовими людьми стало однією з основних причин, через яку вони використовують соціальні мережі, перед переглядом контенту від своїх улюблених брендів.
Робота з інфлюінсерами підвищує охоплення, зміцнює довіру до бренду і його продукту. А також допомагає підвищити лояльність в більш вузьких нішах. Але варто ретельно відбирати блогерів, враховувати їх репутацію, брати до уваги їх думки і висловлювання. Щоб імідж компанії виріс за допомогою співпраці, а не отримав серйозного удару.
Присутність відразу в декількох платформах і використання відразу декількох інструментів інтернет-маркетингу призводить до більш високої конверсії користувачів. Статистика Omnisend’s Annual Report показує: частота покупок при багатоканальному використанні на 250% вище в порівнянні з одноканальним.
Різноманітність, рівність, інклюзивність
Саме на цих трьох “слонах” тримається цифровий маркетинг в 2022 році. Бренди повинні враховувати різні інтереси своїх користувачів, бути причетними до соціальних ініціатив.
SmarterHQ виявив, що:
- 72% покупців реагують на маркетингові повідомлення тільки тоді, коли ті налаштовані відповідно до їхніх інтересів;
- 62% людей хочуть, щоб їхні улюблені бренди і компанії підкреслювали у своїй роботі такі цінності, як прозорість, екологічність, справедливість.
Комбіновані заходи
Це все івенти – вебінари, конференції, тренінги, семінари, виставки — які проводяться відразу в двох форматах: онлайн і офлайн. Такий формат дозволяє організаторам досягти великих охоплень при менших витратах, а учасникам — приєднатися до заходу з будь-якої точки світу. Хороші приклади з 2021 – TwitchCon і FinCon, серії спеціальних івентів від Apple.
Конфіденційність та безпека даних
Сторонні куки-файли вже відходять у минуле. Google вже заявив про зміну правил і посилення конфіденційності, тому варто переосмислити свою стратегію і розглянути нові шляхи розвитку. Тепер використовувати будуть тільки ті дані, які користувачі самі надають безпосередньо компанії. Збирати їх можна за рахунок підвищення цінності продукту і створення корисного контенту.
Ще одна нова тенденція – відмова від вторгнення в особистий простір користувачів. І це правильне рішення: згідно з дослідженням Deloitte, більшість користувачів вважають неприйнятним прослуховування розмов через смартфон, відстеження місця розташування, рекламування на основі куки-файлів. І навпаки, корисними покупці вважають пропозиції та повідомлення від магазинів, з якими вони знаходяться в постійній взаємодії.
Штучний інтелект
Admitad не рекомендує використовувати AI для написання вмісту, але машинний інтелект буде корисним для:
- автоматизації процесів (наприклад, для розсилки своєчасних і релевантних пропозицій користувачам);
- допомоги в прогнозуванні, складанні бізнес-плану і стратегії (спеціальні програми можуть передбачати поведінку клієнтів на основі технологій глибокого вивчення);
- для миттєвих відповідей на поширені запитання користувачів (популярні сьогодні чат-боти).
Зростання значущості онлайну в житті людей
На тлі коронавірусних обмежень користувачі значно збільшили замовлення в інтернеті. За даними Admitad, в 2021 році кількість замовлень в інтернет-магазинах зросла майже в два рази, а онлайн-сервісів — на 38% в порівнянні з попереднім роком.
Користувачі цінують зручність і швидкість онлайн-покупок і інтернет-послуг. Ось які функції фахівці Admitad вважають необхідними для e-commerce майданчиків:
- можливість покупки в один клік;
- різні варіанти способів оплати і доставки;
- швидке оформлення покупки в розстрочку;
- автозаповнення даних;
- повнота інформації на сторінці товару або послуги;
- онлайн-консультація фахівця (часто з детальною демонстрацією товару).