Зупинене зростання: огляд торгової нерухомості Харкова

Зупинене зростання: огляд торгової нерухомості Харкова

04.10.2018 08:10
  2318

Аналітика пропозиції, орендних ставок і тенденцій на ринку торгової нерухомості Харкова.

Property Times розпочинає серію публікацій, присвячених регіональним ринкам нерухомості. Першим в добірку галузевого порталу потрапив Харків, а ситуацію, що склалася на ринку, прокоментувала генеральний директор консалтингової компанії ProConsul Вікторія Рильцева. RAU публікує аналітику компанії, присвячену сегменту торгової нерухомості міста.

Динаміка введення

Сучасні торгові центри з багатьма орендарями почали відкриватися в Харкові в 2005 році. У 2005-13 роках спостерігалася тенденція укрупнення формату торгових центрів. Були відкриті ТРЦ Караван і Дафі, Французький бульвар, Клас на Салтівці, три торгові центри Екватор, перша черга ТРЦ Магелан, ТОЦ Ave Plaza та інші. З 2014-го в експлуатацію вводилися об’єкти меншого формату – районні або мікрорайонні торгові центри – ТЦ Рост Холодногорський, ТЦ Рост Олексіївський, ТОЦ Континент, ТЦ Авангард, ТЦ Північний та інші.

Найбільшим об’єктом зі споруджуваних торгових центрів є ТРЦ Нікольський (102 000 кв. м). Девелопер проекту (ГК Будхаус) оцінює ступінь готовності об’єкта в 60% і планує завершити будівництво в 2019 році.
У Харкові спостерігається інтенсивний розвиток торгівлі в форматі малих архітектурних форм. Це галереї магазинів в місцях концентрації пасажиропотоків (термінали біля станцій метро «Холодна Гора», «Героїв Праці», «Південний вокзал», «Палац Спорту», ​​«Індустріальна» та інші). При цьому орендні ставки на торговельні площі в локальних зонах (в радіусі 500 метрів від станцій метро і місць концентрації торгових об’єктів) можуть відрізнятися в 2-5 разів.

Орендні ставки і орендарі

Найбільш активними орендарями торгових площ в поточному році були продуктові та drogerie-мережі, що працюють в середньому і нижньому ціновому сегменті, digital-рітейл, а також стокові магазини. Стабільним залишається попит на приміщення для розміщення закладів громадського харчування, сфери послуг.

Основні тенденції

  • трансформація торгової функції стріт-рітейлу в центральних районах міста в заклади громадського харчування, сфери послуг і дозвілля;
  • вакантність в якісних ТЦ/ТРЦ – до 3%;
  • активний розвиток місцевих торгових мереж;
  • розвиток мікрорайонних торгових центрів, магазинів формату «біля дому»;
  • зміщення попиту на користь об’єктів, розташованих на транспортних розв’язках та в спальних районах;
  • розширення присутності мереж електроніки, стокових магазинів.

За матеріалами: Property Times

Читайте також –

Далекий Захід: реалії та перспективи рітейлу Ужгороду та Закарпатської області


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  12