Rozetka, АТБ і Сільпо – найдорожчі бренди в рітейлі України за версією журналу Новое Время

Rozetka, АТБ і Сільпо – найдорожчі бренди в рітейлі України за версією журналу Новое Время

23.11.2018 08:15
  2174
Іван Зайцев

Серед ста найдорожчих торговельних марок України майже чверть належать або рітейлерам, або компаніям, тісно пов’язаним з сектором роздрібної торгівлі.

Видавництво Новое Время часто публікує найрізноманітніші рейтинги українців і компаній: найвпливовіших, найбагатших, найбільш прибуткових і так далі. В кінці листопада журнал традиційно презентує топ-100 найдорожчих брендів України. У новому списку відбулися великі зміни. Вартість кожного бренду розраховувала компанія MPP Consulting. Методологія оцінки заснована на фінансових результатах компаній – власників марок, а також факторах, які можуть впливати на вартість бренду, – географічне покриття продажів, технологічна складова, продукція, що випускається, а також інвестиційна привабливість галузі.

Редакція RAU розібралася: як, на думку експертів журналу, змінилася вартість брендів рітейлерів і «споріднених з ними» компаній. Причому в список, природно, не потрапили міжнародні бренди – Metro, Billa, Ашан, Watsons, McDonald’s та інші.

Всього в список ста найдорожчих українських торгових марок увійшли 20 брендів сфери роздрібної торгівлі. П’ята частина – можна сказати, що рітейлери в рейтингу домінують. Ще п’ять компаній також безпосередньо пов’язані з даною сферою: Нова пошта та Meest Express забезпечують бурхливий розвиток українського e-commerce; частка непаливних продажів ОККО і WOG росте рік від року; Сушия – єдиний вітчизняний представник food-рітейлу в топ-100.

При цьому вартість торгових марок більшості представників галузі за рік подорожчали. Рекордсменом став маркетплейс Prom.ua – плюс 190,7%, не виключено, що завдяки підтвердженої угоди про злиття EVO Group і Rozetka.ua. Сильніше за інших знизилася вартість Сушия, а більшість інших рітейлерів зуміли зберегти свої позиції.

У продуктовому рітейлі АТБ оцінили приблизно у стільки ж, скільки й два провідних бренда його найближчого конкурента Fozzy Group – Сільпо і Фора: $157 млн ​​проти $158 млн.

У той же час ряд висновків аналітиків викликає подив. Наприклад, на думку фахівців MPP Consulting за рік подешевшав бренд Епіцентр К. І це, незважаючи на активну експансію, зростання виручки і чистого прибутку! Причому бренд другої мережі будівельних маркетів, що належать подружжю Герег, який демонструє набагато більш скромні успіхи – Нова Лінія – виріс в ціні аж на 21,2%.

Аналогічно незрозуміло, й на підставі чого наполовину подорожчав Цитрус. А Comfy – навпаки, втратив в ціні ТМ відразу 17%. Без деталізації методики оцінки важко сказати, чим пояснюються такі розбіжності. Так само як і некоректно порівнювати даний рейтинг зі складеним пару місяців назад списком журналу Корреспондент: вартість бренду – настільки складновимірювана величина, що оцінки в будь-якому випадку будуть суб’єктивні.

Читайте також –

Топ-10 найдорожчих ритейл-брендів світу: версія Interbrand


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку