ТОП-5 трендів e-commerce в Україні в 2018 році

ТОП-5 трендів e-commerce в Україні в 2018 році

26.03.2018 08:05
  1001
rau

Технічний директор компанії Mauris Володимир Бондаренко визначив ті віяння в e-commerce України, які яскраво проявляться в 2018 році

У своїй колонці для порталу Delo.ua технічний директор компанії Mauris Володимир Бондаренко назвав топ-5 трендів e-commerce в Україні на поточний рік. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

За підсумками 2017 року e-commerce України “підріс” на 30%. У грошовому вираженні ця цифра склала 50 млрд грн. І хоча в роздрібному товарообігу країни інтернет-торгівля займає лише скромні 3,5%, динамічне зростання сегмента важко не помітити. Онлайн продавці прагнуть максимально відповідати очікуванням покупців: активно експериментують з форматами, беруть на озброєння моделі бізнесу міжнародного зразка, співпрацюють з роздробом.

Тренд перший. Торгівля без кордонів

Якщо говорити про транскордонну торгівлю – тренд є глобальним. Для споживачів цілком природно купувати товари в інтернет-магазинах інших країн. Українські гравці онлайн-ринку цей тренд також враховують, набуваючи навички отримання прибутку від крос-бордерної торгівлі.

Проведене GfK дослідження показало, що українці активно роблять покупки на Amazon. Цей майданчик, також як AliExpress і eBay, користується найбільшою популярністю серед іноземних онлайн-продавців.

За 2017 рік “Нова Пошта Інтернешнл” організувала українцям доставку товарів на суму $ 20,5 млн. А це в 10 разів більше, ніж роком раніше.

интернет-магазины

Тренд другий. Омніканальность, віртуальні полиці і нові сервіси

Google вдалося встановити, що для 85% користувачів цілком природно використовувати кілька пристроїв для здійснення однієї покупки. Смартфон, планшет, звичайний комп’ютер і телевізор допомагають шукати потрібні товари і послуги, порівнювати ціни, читати відгуки про продукти. Скоро до них приєднаються ще й VR-пристрої. Віртуальної реальності під силу змінити електронну комерцію.

Навіть офлайн-сегмент використовує її переваги: ​​тенденцією останніх років є скорочення торгових площ за рахунок використання магазинами віртуальних полиць.

У 2018 році онлайн-покупки зможуть робити українські любителі брендів LC Waikiki і LPP. Цей рік ознаменувався запуском інтернет-майданчика drogerie-рітейлера EVA. А його конкурент – Watsons – випередив “колегу” на півтора року і сьогодні має вже близько 7000 покупок щомісяця.

Змусити digital працювати на себе намагаються і в Arricano: в ТРК Проспект представили власний мобільний додаток Prospektus. У ньому можна зберігати всі карти лояльності, отримувати знижки та кешбек, економити на всіх покупках, якщо здійснювати їх за допомогою програми.

Інтернет-рітейлери намагаються викорінити головний страх всіх, хто купує товари через інтернет. Страх того, що товар їм не підійде.

У минулому році LeBoutique запропонував своїм покупцям кілька свіжих сервісів, серед яких онлайн примірка, персональні фільтри і реферальная програма для друзів.

Цікавою і перспективною є практика використання чатботів. Вони забезпечують повну автоматизацію при відповідях на питання, які стосуються продуктів. Майбутнє покаже, чи сподобається покупцям такий діалог з продавцями, і де проходить межа спілкування з ботами. Не виключено, що в найближчому майбутньому компанії зможуть відмовитися від утримання відділів по обслуговуванню клієнтів.

Тренд третій. Акцент на мобільні додатки

Смартфони для розвитку електронної комерції надзвичайно важливі. Покупки, які робляться з таких мобільних пристроїв, – третина від усього обсягу продажів. Google вже впровадив послугу Mobile First Indexing. Вона покликана поліпшити індексацію мобільних версій інтернет-сторінок. Найсвіжіші дані Shoper свідчать, що найбільше змін схильна модна індустрія.

Лишатися третини платоспроможною клієнтури не захоче ніхто з рітейлерів. У 2017 році гравці ринку онлайн-торгівлі займалися вдосконаленням своїх мобільних версій. У 2018 року вони переключаться на підвищення ефективності використання даних і, ймовірно, займуться поліпшенням конверсії.

Тренд четвертий. Перехід в офлайн

Інтернет-рітейлери націлені на розширення своєї офлайн-присутності. Більше 36% з них вже перейнялися впровадженням мультиканальної стратегії з онлайн і офлайн каналами продажів.

У 2017 році почали роботу центри видачі замовлень modnaKasta і LeBoutique. Відкрився перший супермаркет Rozetka – традиційний магазин, де є електронні цінники, каси, примірочні і неймовірний вибір товарів, від електроніки до продуктів харчування.

Ходять чутки, що наступний супермаркет під цією вивіскою може відкритися в Харкові. LeВoutique також планує відкриття нових центрів видачі в різних куточках України, розширення асортименту, додавання нових товарних категорій. Бренд буде працювати і над поліпшенням мобільного додатка.

Тренд п’ятий. Використання відеоконтенту

На думку більшості аналітиків, використання відеоконтенту – вельми привабливий канал взаємодії зі споживачами. Він дозволяє познайомитися з продуктом у всіх деталях і збільшує конверсію.

Сторінки, де є відеоконтент, ставляться вище в пошуковій видачі, включаючи і стрічку Facebook. Якщо вірити статистиці, за допомогою відеоконтенту продажі зростають на 60 або навіть 80%. Не потрібно бути геніальним аналітиком, щоб зрозуміти, що в найближчому майбутньому всі онлайн магазини будуть використовувати відео в описі своїх товарів і послуг. Тут, звичайно, потрібні додаткові ресурси, але вони гарантовано окупляться.

Джерело: Delo.ua

Читайте також –

Головні новини логістики та e-commerce в березні: Нова пошта, Walmart, Amazon, Укрпошта та інші

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  52
Усі новини ринку