Спецпроект: топ-10 рітейлерів спорттоварів в Україні за кількістю магазинів
Sportmaster, Adidas, Мегаспорт, Марафон, Епіцентр К та інші компанії, які управляють найбільшою кількістю магазинів спорттоварів в Україні.
Цей матеріал доступний російською мовою
Асоціація рітейлерів України спільно з Commercial Property представляють спецпроект, присвячений ринку рітейлу спортивних товарів в Україні. Ми зібрали інформацію про найбільших учасників ринку, темпи їх розвитку, представленість операторів сегменту в торговельних центрах та багато іншого. RAU публікує першу частину матеріалу, присвячену найбільшим торговельним мережам спорттоварів, представленим в Україні. Повна версія матеріалу опублікована в друкованій версії журналу Commercial Property за серпень.
Для складання рейтингу найбільших мереж магазинів використані дані з відкритих джерел, а також інформація, надана учасниками ринку.
Як бачимо, чотири з п’яти найбільших рітейлерів спорттоварів працюють в Україні ще з 90-х років. Виняток – Епіцентр К, який всього за кілька років зумів вивести мережу магазинів Intersport в топ-5 за кількістю торговельних точок. При цьому в планах компанії розширити мережу до 50-ти магазинів вже до 2020 року.
Лідером рейтингу за кількістю магазинів стала компанія Спортмастер-Україна. У той же час, з 83-х магазинів компанії 56 працюють по франшизі, а безпосередньо в управлінні рітейлера перебуває 27 об’єктів. Без урахування франчайзингових точок найбільшим за кількістю магазинів в Україні стає підрозділ німецького гіганта Adidas. Компанія Адідас-Україна розвиває в країні магазини під брендами Adidas і Reebok, об’єднуючи понад 70 монобрендових точок.
Третій за величиною гравець – українська компанія Мегаспорт, заснована ще в 1992 році. Розвиток роздрібної мережі вона почала в 1994-му з відкриття магазинів у Вінниці та Одесі. Тепер же рітейлер об’єднує 44 торгових об’єкти в 26-ти містах країни, а також інтернет-магазин.
Слід зазначити, що всі великі гравці ринку спеціалізуються на торгівлі спорттоварами від найвідоміших світових брендів. Для розуміння масштабів цих виробників, RAU також зібрала інформацію про найприбутковіші спортивні бренди світу. При цьому в рейтингу вказані лише ті компанії, дані про прибутковість яких є у відкритих джерелах, а також представлені в Україні хоча б одним монобрендовим магазином.
Тут можна звернути увагу на декілька відомих брендів, що не увійшли до рейтингу найбільших спортивних мереж країни. Зокрема, на французький Decathlon, який поки що управляє лише одним торговим об’єктом в столичному Рітейл Парку Петрівка. Незабаром рітейлер має намір відкрити ще один магазин в Києві. А в разі прийняття рішення про більш динамічний розвиток в країні, Decathlon здатний розвиватися досить швидко за рахунок ресурсів материнської компанії.
Інший відомий бренд – Under Armour, який в кінці 2017 року в Україну вивела компанія MD Fashion. З момента дебюту бренду його мережа розширилася до 13 торгових точок в країні й при збереженні темпів розвитку вона може увійти до топ-10 найбільших вже найближчим часом.
Ще два відомих світових бренди в Україні розвиває один з провідних fashion-рітейлерів країни – компанія Intertop Ukraine. Йдеться про американські Skechers і The North Face. Останній з’явився на українському ринку зовсім нещодавно – дебютний магазин бренду в країні Intertop Ukraine відкрила в столичному ТРЦ River Mall, який розпочав роботу в серпні.
Повний огляд українського ринку рітейлу спорттоварів з аналітикою, експертними коментарями та прогнозами розвитку читайте в свіжому номері журналу Commercial Property.
Читайте також –