Чому реклама не працює: топ-10 помилок маркетологів
Екс-маркетинг-директор The Coca-Cola Company і PepsiCo Жанна Стрельнікова виділяє десять ключових помилок маркетологів при підготовці рекламних кампаній.
Цей матеріал доступний російською мовою
Рекламна кампанія не спрацювала, слогани зібрали багато хейту, а стратегія зовсім не підійшла? Маркетологи щодня роблять помилки в роботі. Здавалося б, можна було навчитися на чужому досвіді, але історії повторюються. Про те, як робити не варто і на що слід звернути увагу в колонці для порталу Delo.ua розповіла маркетинг-консультант Жанна Стрельнікова.
- Відсутність стратегії
Перша помилка – це відсутність стратегії або пошук якоїсь “чарівної таблетки”, ідеального рішення, яке однаково добре підходить для будь-якого бізнесу.
Маркетолог заходить в інтернет, знаходить онлайн-курс з інтернет-реклами або читає статтю, в якій є зрозуміла інструкція, і починає її дотримуватися. На ділі виходить, що в залежності від того, який продукт ви хочете просувати – порошок, інтернет-магазин, мобільний додаток чи щось інше – інструменти, підходи і, відповідно, всі дії повинні істотно відрізнятися.
- Неправильна мета
“Нам потрібен мільйон переходів на сайт” або “Давайте зробимо 100 000 фоловерів в Instagram” – не зовсім коректна мета, це може бути проміжний етап, але не кінцева мета.
Наприклад, не «Нам потрібен мільйон переходів на сайт”, а “Нам потрібно 100 лідів на день”. Чи не “Давайте зробимо 100 000 фоловерів в Instagram”, а “Нам важливо, щоб конверсія з Instagram була не менше 40% від загальної кількості замовлень”.
- Згадати про маркетинг і стратегію, коли все погано
Все полетіло в прірву і бренд згадує, що йому терміново потрібна стратегія. А все, пізно вже, раніше треба було думати. Маркетингова стратегія потрібна не тільки, коли все погано, і навіть не тоді, коли все добре, а тоді, коли все починається.
- В першу чергу братися за рекламні креативи
А потім дуже сильно дивуватися, чому реклама не працює. А й справді, чому? В такому випадку не береться до уваги: визначення мети реклами, форми і наповнення, формату, ЦА, KPI – пропуск даних етапів часто призводить до збитків компанії.
- Рекламні креативи з сексуальним підтекстом – це круто
Подумав так маркетолог і реалізував рекламу, за яку в США посадили за кількома статтями.
Секс в рекламі – не завжди продажі та лояльність, але чомусь маркетологи в СНД все ніяк не перестають в це вірити.
- Ігнорувати нові канали комунікації
Все ще думаєте, що Tik-Tok не буде корисним? А Burberry, Jacquemus і Gucci вже збирають там свою аудиторію.
- Копіювати конкурентів
Хотіли повторити успіх, але зібрали плоди всіх помилок. Не знаючи внутрішньої бізнес-ситуації, часто молоді маркетологи намагаються повторити чийсь успіх (читай “чиюсь бізнес-стратегію”) і здається, забувають, що умови, в яких знаходиться їхня компанія і компанія, яку вони хочуть наслідувати – дуже різні.
- Конкурентний аналіз – база для маркетингової стратегії
Не моніторити і не аналізувати діяльність конкуруючих компаній – така ж помилка, як і копіювання.
- Занадто багато пропозицій для споживача
Більше акцій\знижок\спецпропозицій, а ще подивіться – нова пропозиція і тільки сьогодні, тільки для вас діє ця знижка. І ось це все на одному лендінгу.
Не потрібно так робити. Не забувайте враховувати той факт, що людина, яка приходить до вас тільки заради знижок – не буде вашим лояльним клієнтом.
- Ще одна груба помилка – показувати рекламу таку кількість разів, на яку вистачає грошей
Інший варіант цієї помилки – показувати рекламу стільки разів, скільки заманеться. Це не правильно. Необхідно здійснити таку кількість взаємодій, яка дозволить повністю реалізувати формулу A.I.D.A.
Автор: Жанна Стрельнікова
Джерело: Delo.ua
Читайте також –
Шкідлива дюжина: 12 типових помилок в маркетинговій кампанії