Осінній набір: топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів та темпами відкриттів

Осінній набір: топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів та темпами відкриттів

28.12.2021 08:30
  5728
Костянтин Симоненко

Хто з FMCG-операторів українського рітейлу відкривав найбільше магазинів, які регіони стали пріоритетними і як змінилися позиції у першій п’ятірці гравців за три квартали 2021 року.

Цей матеріал доступний російською мовою

Дослідницька компанія GT Partners Ukraine підготувала черговий звіт “Топ-180 торгових операторів FMCG за кількістю магазинів, третій квартал 2021-го”.

У рейтингу представлені всі нині діючі продуктові торговельні мережі України. Експерти проаналізували: хто з рітейлерів і де відкриває нові торгові точки, які формати магазинів найбільш популярні, на що робить ставку той чи інший гравець національного чи регіонального масштабу.

Цього року відбулися суттєві зміни щодо темпів зростання різних мереж. Як уже зазначалося раніше, у топ-5 мереж FMCG за темпами розширення у лідери вибилася Fozzy Group.

За три квартали 2021-го їй вдалося відкрити 74 магазини проти 31-го роком раніше. Це дозволило рітейлеру обійти за цим показником одразу двох гравців, які лідирували в торішньому рейтингу – КОЛО та АТБ. Тепер АТБ на третьому місці з показником у 69 нових торгових точок, а КОЛО зміг відкрити лише 56 нових локацій та зайняв лише четверте місце. Для порівняння: минулого року за дев’ять місяців КОЛО та АТБ відкрили 90 та 84 магазини відповідно.

Успіх Fozzy Group можна пояснити покупкою магазинів Фуршет, місце яких наразі займають нові супермаркети Сільпо. Також цього року активізувалися відкриття магазинів жорсткого дискаунтера Тhrash! Траш!, який також розвиває Fozzy Group.

Втім, АТБ впевнено скорочує відрив і цілком може за підсумками року знову вийти в лідери, оскільки восени активно відкривав і модернізував свої магазини. Чого не можна сказати про мережу КОЛО, яка трохи знизила темпи розвитку, адже ще за підсумками першого півріччя була на другому місці. Наразі його займає новий учасник – мережа роздрібних магазинів М’ясомаркет, яку розвиває аграрний холдинг МХП. За дев’ять місяців відкрилося одразу 73 такі торгові точки. І якщо плани МХП будуть повністю втілені в життя і загальна кількість магазинів на початок 2022-го досягне 200, цей гравець також може претендувати на лідерство.

Ще один новачок у списку лідерів серед гравців, що швидко розвиваються, – вінницька мережа Домашній маркет, яка за три квартали відкрила 45 торгових точок.

Якщо розглядати розвиток мереж у регіональному аспекті, то в лідерах тепер Західна Україна, яка нарешті випередила столицю: 26,2% відкриттів проти 21,7% відповідно. Ще на початку літа вони були на рівних, відповідаючи приблизно за половину всіх відкриттів магазинів країни.

Західний регіон (Волинська, Рівненська, Тернопільська, Львівська, Івано-Франківська, Хмельницька, Чернівецька, Закарпатська області) вже котрий рік залишається одним із найпривабливіших регіонів для відкриття продуктових магазинів, особливо для загальнонаціональних гравців.

При цьому до осені дещо зросла частка освоєння рітейлерами північної частини країни (16% проти 15,4% за шість місяців 2021-го), а популярність інших регіонів не змінилася.

Що стосується розстановки сил на роздрібному ринку нашої країни в національному масштабі, то перша п’ятірка у топ-10 лідерів рейтингу залишається з початку року незмінною: АТБ, Сільпо, Volwest Retail (Наш Край, SPAR), КОЛО та Рукавичка. Незмінний лідер вітчизняного FMCG-рітейлу – мережа АТБ – вже налічує 1266 магазинів. На другому місці за кількістю об’єктів Fozzy Group -684.

Третій гравець на ринку за масштабами мережі – VolWest Retail – цього року скоротив свою мережу з початку року на 9 торгових точок, до 272-х. Майже так само зменшилася мережа ЕКО маркет до 136 магазинів, яка у першій половині року з’їхала на сьоме місце. Втім, керівництво цього одного зі старожилів українського продуктового рітейлу має план як зміцнити свої ринкові позиції.

Водночас рітейлер Делві, який обійшов суперника і зайняв шосту позицію у топ-10, відкрив з початку року 14 магазинів, чим закріпив своє становище.

Примітно, що за підсумками третього кварталу 2021-го з топ-10 рітейлерів за кількістю торгових точок зникли одразу два гравці: харківська мережа Посад та мережа магазинів ЛотОК. Їх потіснили більш інтенсивно зростаючі компанії. Так, одразу на восьмому місці влаштувався М’ясомаркет, а на дев’ятому – західноукраїнська мережа маркетів Сім23, яка розширила мережу за дев’ять місяців одразу на 22 торгові точки. У кожної з них тепер понад сотню торгових точок. Замикає десятку, як і раніше, мережа магазинів Близенько, яка також подолала цей рубіж та налічує 110 торгових точок. Повну версію звіту GT Partners Ukraine ви можете придбати за посиланням.

Читайте також –

Рітейл по осені рахують: топ-10 українських продуктових мереж за кількістю магазинів і темпам відкриттів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку