Тіно Цайске, Metro Україна: Робимо ставку на онлайн-торгівлю та нові сервіси
Керівник українського підрозділу Metro Cash & Carry про продажі торгової мережі в період карантину та вподобання споживачів, зростання онлайн-продажів і запуск нових послуг, а також про подальші плани розвитку компанії в країні.
Цей матеріал доступний російською мовою
Генеральний директор Metro Cash & Carry Ukraine Тіно Цайске в інтерв’ю НВ Бізнес розповів як компанія змінювала свій бізнес в зв’язку з коронавірусом та як змінилися пріоритети розвитку мережі. Редакція RAU публікує основні тези матеріалу.
Про продажі в період карантину та вподобання споживача
Якщо говорити про представників малого та середнього бізнесу, то наша основна аудиторія – представники HoReCa (готелі, ресторани, кафе). Вони призупинили роботу під час карантину, продажів не було, але ми підтримували з ними контакт. При цьому сумарно продажі в Metro зросли в порівнянні з минулим роком.
Коли карантин тільки розпочався – зросли продажі товарів тривалого зберігання. Наприклад, підвищеним попитом користувалися туалетний папір, зубна паста, пральний порошок. Пізніше споживачів цікавили свіжі продукти – багато хто залишився вдома і готував їжу для себе та дітей, оскільки садки і школи були закриті. Вимоги покупців змінювалися постійно.
Про результати нового магазину в Чернігові та подальші плани розвитку
Перші чотири місяці магазин Бери-Вези працював успішно, і ми задоволені його результатами. Але якщо ви запитаєте мене, чи розвивається він відповідно до плану продажів, то я скажу, що ні. Асортимент магазину націлений на бізнес-аудиторію, під час карантину бізнес не працював, і нам доводилося запрошувати звичайних споживачів. Але я вірю в Чернігів і вірю в розвиток сегменту HoReCa в цьому регіоні.
Ми бачимо великі можливості для розвитку в Україні. Але це не означає, що потрібно відкривати більше магазинів. Зараз робимо ставку на розвиток онлайн-торгівлі та сервісів для наших покупців. Перед тим, як приймати рішення про відкриття нового магазину, будемо уважніше вивчати ринок.
Про зростання онлайн-продажів і запуск нових послуг
Коронавірус призвів до розвитку діджиталізації нашої галузі. Наприклад, за п’ять місяців карантину частка онлайн-продажів зросла з 3% до 5%. У деяких магазинах нашої мережі вона збільшилася більш ніж удвічі в порівнянні з докарантинним періодом. Зараз ми займаємося розвитком цього напрямку.
Також ввели послугу Metro drive. Споживачі обирають товар на сайті і забирають його вже упакованим в магазині. Ця послуга демонструє вибухове зростання. У великих містах попит на неї вже подвоївся. Ніхто не хоче стояти в черзі: споживачі хочуть менше контактувати з магазином, але вимоги до доставки товару залишаються на високому рівні.
Про віддалену роботу персоналу і продуктивність співробітників
Ця ініціатива з’явилася в період пандемії. Ми зрозуміли, що віддалена робота може бути більш продуктивною, тому не плануємо відмовлятися від цієї практики. Стало зрозуміло, що потрібно змінювати підхід до керівництва колективом. Старі методи роботи вже не підходять. Не потрібно постійно контролювати людей, необхідно більше довіряти своїм фахівцям.
Немає нічого поганого в тому, що вони поїдуть на пляж. Співробітники самі керують своїм часом і здатні створювати собі комфортні умови роботи. Ми не хочемо, щоб наші фахівці працювали цілодобово. Але у кожного з них є завдання, які необхідно виконувати. Такий підхід до роботи – це новація українського офісу. Нашим досвідом зацікавилися інші підрозділи Metro.
Джерело: НВ Бізнес
Читайте також –
Новини FMCG за липень: АТБ будує склади, Сільпо інвестує в технології, а Novus залучає кошти