Стефан Вановербеке, IKEA: 40 млн споживачів в Україні – це божевільний потенціал
Топ-менеджер найбільшого світового торговця меблями IKEA розповів про перспективи компанії в Україні, формат і асортимент першого магазину в Києві, штат співробітників та рівень їх зарплат, а також про віру в український ринок і плани розвитку в країні.
Головний виконавчий директор IKEA по Південно-Східній Європі Стефан Вановербеке дав інтерв’ю журналу Новое Время. RAU публікує найцікавіші тези з інтерв’ю топ-менеджера.
Про причини виходу на український ринок
По-перше, Україна – це важлива країна для Європи. Тут 40 млн населення, це великий ринок. По-друге, ми знаємо, що ваша економіка стикалася з певними викликами. Але вже в 2015-2017 роках були позитивні зрушення. І ми вважаємо їх стійкими. Чому?
Проводиться дуже багато реформ, і вони йдуть в правильному напрямку.
Так, купівельна спроможність в Україні зараз не найвища в світі, але ситуація відрізняється в місті та сільській місцевості. Наприклад, в Києві попит є вже сьогодні. А якщо говорити про майбутнє, то ми впевнені: доходи населення будуть тільки рости.
Про вплив IKEA на локальний бізнес
Місцевим товаровиробникам не варто турбуватися. Поява IKEA на ринку – це прекрасна можливість збільшити реалізацію їх власної продукції. Особливо для хороших виробників. Ми вже не раз бачили подібні процеси в інших країнах, на які виходили: IKEA створює турборежим для того, щоб люди починали більше цікавитися меблями.
Про формат магазинів в Україні
Це формат «магазин в центрі міста». Він буде відкритий в ТРЦ Ocean Mall. Можна сказати, що це найсучасніша технологія з тих, що зараз застосовуються в IKEA. Основа концепції – шоу-рум і аксесуари на площі 6000 кв. м.
Ще у нас буде відділ центрального планування, де за допомогою консультантів можна буде або замовити доставку покупок додому, або вивезти їх самостійно з пункту отримання замовлення.
Чому ми думаємо, що за цим майбутнє? Тому що бачимо: молоде покоління, яке живе в містах і виросло з девайсами в руках, стикається з проблемою мобільності. Міста великі, по ним не так просто пересуватися. Тому зручність стає більш важливою. Набуває значення не тільки цінова доступність, але і комфорт.
Про асортимент торгових точок
Асортимент буде той же, що і скрізь, але ми запропонуємо рішення, характерні для місцевого ринку і його потреб. І все це за розумною ціною – це для нас важливий фактор успіху.
Ми плануємо організувати приміщення у вигляді вітальні, кухні, їдальні, дитячої, можливо ігрової кімнати для дітей. Будуть навіть невеликі квартирки. Хочемо, щоб таким чином покупець отримував натхнення від наших рішень.
Про персонал і зарплати IKEA в Україні
На першому етапі у нас буде працювати 120 співробітників, половина з них – в центральному магазині. Більшість – українці.
Якщо говорити про зарплату, то ми пропонуємо своїм співробітникам трохи більш високу винагороду, ніж середня по ринку.
І ще у нас хороший соціальний пакет: медична страховка, підтримка декретних відпусток. І всі будуть працювати офіційно, по-білому. Зараз поки немає керівника IKEA в Україні, але ми працюємо над його пошуком. Це буде іноземний менеджер, але ми прагнемо розвивати й місцеві кадри.
Про подальші плани розвитку
Зараз правильно рухатися крок за кроком. Спочатку відкрити один магазин – це дозволить «помацати» ринок, подивитися, як концепція демократичного дизайну за невисокими цінами буде працювати в Україні. Вже потім ми проведемо оцінку наших операційних показників.
Я впевнений, що у нас все буде добре, тому що ми розуміємо ринок і вчимося. 40 млн споживачів тут – це божевільний потенціал.
За матеріалами: Новое время
Читайте також –
Ігор Гут: Як прихід IKEA вплине на український ринок рітейлу