Статистика карантину: в Україні продажі одягу скоротилися на 98%, а побутової техніки – на 54%
З’явився зручний інструмент, який об’єднує статистичні дані з різних держорганів, які показують стан української економіки в період карантину. У тому числі – інформацію по роздрібній торгівлі.
Цей матеріал доступний російською мовою
В Україні створили дашборд q.rating.zone, на якому можна відслідковувати вплив карантину на економіку, повідомив екс-міністр Кабінету міністрів Дмитро Дубілет в Facebook.
На цьому ресурсі представлено більше 30-ти різних показників, що відображають стан української економіки в період пандемії, в тому числі про стан захворюваності COVID-19, міграційних та демографічних процесах, зайнятості населення та багато іншого.
Дані тут наводяться, починаючи з 1 жовтня 2019 року, і оновлюються в міру надходження нової інформації. Всі цифри отримані з офіційних джерел – державних органів влади – і представлені з інтервалом в 10 днів (в прив’язці змін на 1 жовтня 2019-го).
Зокрема, тут можна відстежити стан роздрібної торгівлі до і після початку карантину по різним сегментам товарів.
Так, середній чек в березні 2020-го по окремих категоріях товарів зріс відносно жовтня 2019 року: наприклад, на покупку продуктів харчування – майже на 24%, до 119 грн. Більше стали витрачатися українці і на ліки – середня покупка склала 143 грн, що всього на 12,3% більше, ніж в жовтні минулого року. Ще в лютому середній чек в аптеці був на 11 грн менше.
Очікувано злетіли показники інтернет-торгівлі, де середній чек виріс з 754 грн до 958 грн: на 25,5% більше, ніж в жовтні 2019-го. А обсяги онлайн-торгівлі зросли в кінці березня на 49,2%.
Однак зростання продажів онлайн не змогло компенсувати втрати від закриття інших торгових точок. Наприклад, продажі одягу і взуття в Україні до квітня впали на 98,6%, при скороченні самого числа покупок (виданих чеків) на 97,5%. Причому на графіку чітко видно, як з настанням весняного сезону продажі сектора пішли вгору після лютневого затишшя і обвалилися після введення карантину.
Наприклад, станом на 29 лютого 2020 року рітейлери продали fashion-товарів на 609 млн грн, а за першу декаду березня цей показник виріс до 883 млн грн. Але вже 20 березня торгівля одягом і взуттям впала до 297 млн грн.
Трохи краще себе почуває сектор торгівлі побутової техніки та електроніки, де середній чек в березні виріс на 3,37% при скороченні обсягів продажів на 53,5% відносно жовтня минулого року. Так, ще в кінці лютого цей сектор наторгував на 983 млн грн, а вже в кінці березня – всього 467 млн грн.
Торгівля товарами для дому та будівництва також почала було оживати з приходом весни, але карантин зламав цю тенденцію. Після зростання на 55,3% обсягів продажів (до жовтня 2019 року) станом на 10 березня вже через три тижні цей показник дорівнював мінус 5,2%.
На перше квітня картина виглядала наступним чином. Найбільше українці купили продуктів харчування – на 10,1 млрд грн, а також ліків і медичних виробів – на 3,3 млрд грн. На третьому місці – продажі палива з показником понад 2 млрд грн.
Як повідомив Дубілет, сайт буде доступний на період карантину та протягом часу, необхідного для відновлення роботи економіки.
Читайте також –
Як змінювалися продажі побутової техніки та електроніки в період карантину – дослідження GfK