Споживчі настрої українців у листопаді покращилися  – дослідження Info Sapiens

Споживчі настрої українців у листопаді покращилися – дослідження Info Sapiens

14.12.2022 08:15
  1464
Микола Маранчак

Індекс споживчих настроїв українців зріс на 1,6 пункти та становить 85,2 п. Зросли індекси поточного особистого матеріального становища та очікуваних змін особистого матеріального становища.

За даними дослідження Info Sapiens «Споживчі настрої в Україні», у листопаді 2022 року індекс споживчих настроїв (ІСН) склав 85,2 п, що на 1,6 п вище за показник жовтня. Індекс поточного становища (ІПС) зріс і складає 44,7, що на 2,3 п вище за рівень цього показника у жовтні. Складові цього індексу зазнали таких змін:

  • індекс поточного особистого матеріального становища (х1) склав 41,1, що на 5,4 п вище за показник у жовтні;
  • індекс доцільності великих покупок (х5) зменшився на 0,7 п та встановився на позначці 48,3 п.

Індекс економічних очікувань (ІЕО) у листопаді зріс на 1,1 п та складає 112,2 п Динаміка складових цього індексу виглядає так:

  • індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2) складає 96,3 п, що на 5,7 п вище за рівень цього показника у жовтні;
  • індекс очікуваного розвитку економіки країни протягом найближчого року (х3) зменшився на 3,5 п та складає 91,3 п;
  • індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих 5 років (х4) зріс на 1,2 п порівняно з минулим місяцем та складає 148,9 п.

У листопаді показник індексу очікуваної динаміки безробіття зменшився на 3,2 п та складає 127,4 п. Індекс інфляційних очікувань зменшився на 4,4 п та складає 182,7 п. Очікування українців щодо курсу гривні впродовж найближчих 3 місяців покращилися: індекс девальваційних очікувань зменшився на 5,9 п та складає 153,6 п.

«Показники споживчих настроїв (у тому числі поточного становища і очікувань), залишаються стабільними у листопаді порівняно до жовтня, на тлі стабільно важкої ситуації на фронті та в енергосистемі України у ці два місяці. Водночас українці у листопаді стали дещо менше боятися подальшого зростання цін та зниження курсу гривні», – коментують аналітики Info Sapiens.

Довідка. Дослідження споживчих настроїв в Україні проводилося ІП «ГФК Юкрейн» з червня 2000 року, а з 2019 року його здійснює ТОВ «Інфо Сапієнс». Індекс споживчих настроїв в Україні визначають на підставі вибіркового обстеження домашніх господарств країни. Під час дослідження опитують 1000 осіб віком від 16 років. Структура вибірка відповідає структурі населення за такими параметрами, як стать, вік, розмір населеного пункту і регіон відповідно до останніх наявних даних Державної служби статистики України перед повномасштабним вторгненням росії 24 лютого 2022 р. 

Читайте також

Стратегія покупок: які споживчі тренди набирають сили в 2022 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку