Сільпо, Епіцентр, Цитрус та інші: найдорожчі рітейл-бренди України різко подешевшали
Сумарна вартість українських брендів сфери роздрібної торгівлі – майже $1 млрд. Серед топ-100 найдорожчих торгівельних марок України майже два десятка мають відношення до рітейлу. Але за 2019 рік майже всі вони різко втратили в ціні. Винятки лише підтверджують правило.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Видання НВ представило свій щорічний рейтинг найдорожчих торгівельних марок України. Як і роком раніше, помітна частина позицій в списку належить компаніям, прямо або побічно пов’язаних зі сферою роздрібної торгівлі. Але є помітна відмінність: якщо в 2018 році бренди рітейлерів в своїй переважній більшості росли в ціні (наприклад, торгова марка Цитрус подорожчала відразу на 116,6%, Алло – 91,7%, Фокстрот – 82,1%), то в цьому динаміка прямо протилежна.
Не знаючи детальних методик розрахунку вартості українських брендів (проводить компанія MPP Consulting), складно сказати, в чому саме причина різкого знецінення рітейл-брендів, але факт залишається фактом: за рідкісними винятками торгові марки сфери роздрібної торгівлі помітно втратили в ціні. Навіть такі успішні та прибуткові ТМ як Епіцентр і EVA на думку експертів MPP Consulting стали коштувати менше. Аналогічна ситуація й у лідерів інших сегментів української роздрібної торгівлі: Сільпо, Фокстрот, Цитрус тощо.
Втім, є і рітейлери, які зуміли наростити капіталізацію бренду. З огляду на невдачу колег по ринку, варто звернути увагу на успіхи Novus (ціна ТМ виросла на $3,1 млн), Comfy (+$4,5 млн), АТБ (+$9 млн). Також зберігають динаміку зростання вартості брендів лідер інтернет-торгівлі України Rozetka.ua (+$58 млн), і найбільший маркетплейс країни Prom.ua (+$1,3 млн).
Є в рейтингу “Топ-100 найдорожчих брендів України” від НВ і дебютанти, які мають відношення до роздрібної торгівлі. Так, вперше в список потрапив найбільший дистриб’ютор і продавець взуття в країні Intertop (91-я позиція, торгову марку оцінили в $6 млн), і відразу дві компанії зі сфери аптечного рітейлу: Аптека Низьких Цін (вона ж Аптека НЦ, 65-е місце , $16 млн) і Аптека Доброго Дня, (92-й рядок, $6 млн).
В абсолютних показниках найсильніше в ціні втратив бренд Сільпо: $19 млн. На другому місці по падінню вартості мережа магазинів Фора, яка входить в ту ж Fozzy Group (-$14 млн), на третьому – Епіцентр (-$13,5 млн). З чим пов’язана така тенденція, зі сторони судити неможливо, але темпи відкриття нових і оновлення існуючих магазинів цих трьох мереж підказують що, найімовірніше, ці втрати тимчасові, тому вже найближчим часом бренди продовжать дорожчати.
У відносних величинах (відсоток падіння вартості торгової марки по відношенню до попереднього року) найбільше втратила мережу Велика Кишеня. Якщо в рейтингу 2018-го вона оцінювалася в $22,1 млн і займала 53-е місце, то в свіжому “Топ-100” опустилася відразу на 20 позицій, а бренд подешевшав на 41,1% (на $9,1 млн). Також істотно втратили ЕКО маркет – 24,3%, EVA – 23,2%, Фора – 22,6%.
В цілому, список найдорожчих брендів в рітейлі України, куди увійшли 20 компаній, виглядає так:
Як це рахували. Вартість кожного бренду розраховувала компанія MPP Consulting. Методологія оцінки заснована на фінансових результатах компаній – власників марок, а також на факторах, які можуть впливати на вартість бренду, – географічне покриття продажів, технологічна складова, продукція, що випускається, а також інвестиційна привабливість галузі.
Читайте також –