Сільпо, Епіцентр, Цитрус та інші: найдорожчі рітейл-бренди України різко подешевшали

Сільпо, Епіцентр, Цитрус та інші: найдорожчі рітейл-бренди України різко подешевшали

22.11.2019 05:11
  2586
Іван Зайцев

Сумарна вартість українських брендів сфери роздрібної торгівлі – майже $1 млрд. Серед топ-100 найдорожчих торгівельних марок України майже два десятка мають відношення до рітейлу. Але за 2019 рік майже всі вони різко втратили в ціні. Винятки лише підтверджують правило.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Видання НВ представило свій щорічний рейтинг найдорожчих торгівельних марок України. Як і роком раніше, помітна частина позицій в списку належить компаніям, прямо або побічно пов’язаних зі сферою роздрібної торгівлі. Але є помітна відмінність: якщо в 2018 році бренди рітейлерів в своїй переважній більшості росли в ціні (наприклад, торгова марка Цитрус подорожчала відразу на 116,6%, Алло – 91,7%, Фокстрот – 82,1%), то в цьому динаміка прямо протилежна.

Не знаючи детальних методик розрахунку вартості українських брендів (проводить компанія MPP Consulting), складно сказати, в чому саме причина різкого знецінення рітейл-брендів, але факт залишається фактом: за рідкісними винятками торгові марки сфери роздрібної торгівлі помітно втратили в ціні. Навіть такі успішні та прибуткові ТМ як Епіцентр і EVA на думку експертів MPP Consulting стали коштувати менше. Аналогічна ситуація й у лідерів інших сегментів української роздрібної торгівлі: Сільпо, Фокстрот, Цитрус тощо.

Втім, є і рітейлери, які зуміли наростити капіталізацію бренду. З огляду на невдачу колег по ринку, варто звернути увагу на успіхи Novus (ціна ТМ виросла на $3,1 млн), Comfy (+$4,5 млн), АТБ (+$9 млн). Також зберігають динаміку зростання вартості брендів лідер інтернет-торгівлі України Rozetka.ua (+$58 млн), і найбільший маркетплейс країни Prom.ua (+$1,3 млн).

Є в рейтингу “Топ-100 найдорожчих брендів України” від НВ і дебютанти, які мають відношення до роздрібної торгівлі. Так, вперше в список потрапив найбільший дистриб’ютор і продавець взуття в країні Intertop (91-я позиція, торгову марку оцінили в $6 млн), і відразу дві компанії зі сфери аптечного рітейлу: Аптека Низьких Цін (вона ж Аптека НЦ, 65-е місце , $16 млн) і Аптека Доброго Дня, (92-й рядок, $6 млн).

В абсолютних показниках найсильніше в ціні втратив бренд Сільпо: $19 млн. На другому місці по падінню вартості мережа магазинів Фора, яка входить в ту ж Fozzy Group (-$14 млн), на третьому – Епіцентр (-$13,5 млн). З чим пов’язана така тенденція, зі сторони судити неможливо, але темпи відкриття нових і оновлення існуючих магазинів цих трьох мереж підказують що, найімовірніше, ці втрати тимчасові, тому вже найближчим часом бренди продовжать дорожчати.

У відносних величинах (відсоток падіння вартості торгової марки по відношенню до попереднього року) найбільше втратила мережу Велика Кишеня. Якщо в рейтингу 2018-го вона оцінювалася в $22,1 млн і займала 53-е місце, то в свіжому “Топ-100” опустилася відразу на 20 позицій, а бренд подешевшав на 41,1% (на $9,1 млн). Також істотно втратили ЕКО маркет – 24,3%, EVA – 23,2%, Фора – 22,6%.

В цілому, список найдорожчих брендів в рітейлі України, куди увійшли 20 компаній, виглядає так:

Як це рахували. Вартість кожного бренду розраховувала компанія MPP Consulting. Методологія оцінки заснована на фінансових результатах компаній – власників марок, а також на факторах, які можуть впливати на вартість бренду, – географічне покриття продажів, технологічна складова, продукція, що випускається, а також інвестиційна привабливість галузі.

Читайте також –

Топ-50: рейтинг найдорожчих брендів світового рітейлу


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  12