Від першого круасана до мережі закладів у 150 точок: шлях до успіху Lviv Croissants

Від першого круасана до мережі закладів у 150 точок: шлях до успіху Lviv Croissants

21.08.2023 08:45
  1855
rau

Як засновник Lviv Croissants Андрій Галицький створив “круасанову” імперію з виторгом 1 млрд грн, яких помилок допускався і що лежить в основі успіху мережі.

Підприємець Андрій Галицький був у захваті, коли у 2012 році біля львівського вокзалу зʼявилося нове кафе Франс.уа. Навіть звернувся по франшизу до власника Fedets Family Group Олександра Федця, але на той момент у Львові вже був ексклюзивний франчайзі. Мрія Галицького здійснилася, але не так. У 2015 році він відкрив власну пекарню Lviv Croissants, а за вісім років мережа виросла до 155 закладів: 148 знаходяться в Україні (з них 126 відкриті за франшизою), та ще сім – у Польщі. Виторг у 2021-му склав 800 млн грн, у 2022-му – 1 млрд грн. Які помилки допомогли Галицькому та партнерам розбудувати національну мережу пекарень, розповів Forbes Україна. RAU пропонує ключове з матеріалу.

Про шлях до першого закладу

У ресторанній сфері Андрій Галицький працює ледь не все свідоме життя: одразу після закінчення технікуму в 2004 році він відкривав точки на ринках, у 2008-му – заснував перше кафе Burgers Buffet, яке згодом розширилося до мережі з 11 точок. Формат працював кілька років, але не витримав посилення конкуренції: без власного унікального продукту продажі почали падати. Ще одна проблема – занадто велике меню. Роздутий асортимент – це велика кількість процесів, багато персоналу, списання, неякісна видача страв, відзначає підприємець. Втім завдяки Burgers Buffet Галицький отримав не лише досвід у франчайзингу й ресторанному бізнесі, а й перший круасан, який згодом став головним продуктом майбутньої мережі. «Під час одного з фуд-тестів для Burgers Buffet, ми випадково забули круасани на пічці. А коли згадали про них – вони були розміром із «Сихівський» батон», – згадує Галицький.

Підприємець орендував у центрі Львову приміщення площею 14 кв. м і відкрив монопродуктовий заклад – Lviv Croissants. В асортименті – тільки круасани, але з різними начинками – з ковбасою, яєчнею, шоколадом.

Про команду й систему управління

Коли Галицький зрозумів, що модель Lviv Croissants працює, то покликав у бізнес брата та друзів – Євгена Галицького, Ореста й Руслана Печенків, Юрія Загроцького та Юрія Дземінського. Усі засновники, окрім Дземінського, наразі залучені до управління: Андрій безпосередньо керує компанією, Євген займається міжнародним розвитком, Орест відповідає за фінансове планування та стратегічний маркетинг, Руслан – за стратегічний розвиток і безпеку, а Юрій – за виробництво та логістику. Всі важливі питання вирішують спільно.

Про першу франчайзингову точку 

Першу франчайзингову точку Lviv Croissants відкрили в Сумах у 2015 році. Відкриття виявилося не зовсім вдалим. Цей заклад після ремонту мав стати черговим Burgers Buffet, але Галицький переконав свого франчайзі відкрити Lviv Croissants. І знову потрапив до тієї ж пастки, що й зі своєю першою мережею – роздув асортимент і розмив концепцію. Тераса з незручними стільцями й парасольками з назвами пивних брендів мало чим нагадувала сучасні заклади Lviv Croissants. Пізніше алкоголь із меню прибрали, а в кафе відтворили атмосферу, більш характерну для нинішніх кафе мережі: консервативну, з маленькими круглими столиками і віденськими стільцями.

Довгий час перша франчайзингова пекарня була єдиною, і до 2016 року Lviv Croissants відкривали власні точки. Зрушити справу допомогла участь у спеціалізованій виставці, після якої підприємці отримали 10 попередніх заявок на відкриття пекарні. У 2016 році підприємці відкрили 20 франчайзингових точок.

Про секрет успіху

“Одна з причин успіху франшизи Lviv Croissants – вдалий момент на ринку та маркетингова складова”, – вважає Мирослава Козачук, власниця і CEO Franchise Group. Активний розвиток мережі вона співвідносить із призупиненням продажу франшиз конкурентів – Франс.уа та Сімейна пекарня. За її словами, вони тоді активно не продавалися, а на ринку зʼявилася нова красива франшиза, ще й з брендом Львова в назві, який підсилював її.

Зараз головний мережевий продукт – круасан – компанія виготовляє сама. Його також доставляють з України в польські заклади мережі. Продаж власної продукції генерує 25% прибутку компанії. Ще стільки ж приносить роялті, а 35% прибутку надають власні торгові точки, які платять роялті на рівні з іншими франчайзі.

Сам Галицький до формули успіху Lviv Croissant додає круту команду. Її кістяк сформувався у 2017-18 роках. З того часу топ-менеджмент компанії не змінювався. 

Про експансію

На українському ринку Галицькому вже затісно. За його підрахунками, в Україні можна відкрити ще максимум 50 точок і ще 80 після того, як ЗСУ відвоює Донбас і Крим. Мережа пекарень Олександра Федця налічує понад 450 точок в Україні. Вихід – експансія, тим більше що підприємці вже мають досвід помилок у Польщі.

У 2018 році вони вперше відкрили на сусідньому ринку заклад під назвою Grand Croissants, але він проіснував лише рік. Серед причин закриття – невдало підібране приміщення, відсутність власного виробництва, невпізнаваний бренд, слабкий контроль за франчайзі.

У 2022 році підприємці відновили експансію в Польщу і вже відкрили там сім закладів. Помилки минулого враховано, тепер контролюють підбір приміщення й продають продукт тільки власного виробництва. До кінця 2023 року компанія хоче перетнути відмітку у 150 закладів по Україні, в Польщі довести кількість точок до 15, а також відкрити перше кафе у США. Переговори щодо останнього уже ведуться.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку