Як харківська мережа Basket автоматизувала весь мерчандайзинг і запустила нові формати

Як харківська мережа Basket автоматизувала весь мерчандайзинг і запустила нові формати

03.03.2021 12:15
  962
rau

Історія про те, як невелика компанія з Харкова переросла традиційний рітейл і успішно перейшла на нові формати. Які уроки винесла для себе компанія і як, користуючись її досвідом, налагодити процеси мерчандайзингу для успішного якісного і кількісного зростання.

Цей текст доступний також російською мовою

Basket – продуктовий рітейлер, який працює на ринку більше 9 років та керує роздрібними магазинами в Харкові. Сьогодні компанія націлена на розвиток нових передових форматів: від neighbourhood grocery – невеликого магазину в спальному районі, до вуличного рітейлу.

Нові формати – нові виклики

Basket – динамічний, молодий і дуже амбітний рітейлер. “Ми починали, як і більшість, з класичної моделі супермаркетів”, – говорить Максим Головахін, комерційний директор Basket. Однак, мережа поставила перед собою мету – розвиватись, не зупинятись на одному звичному форматі взаємодії з покупцем, освоювати нові формати.

Що це означає для бізнес-процесу мерчандайзингу та управління асортиментом? Це різкий стрибок кількості і найменувань sku, розширення матриці асортименту, нові моделі торгових приміщень, кожна з яких вимагає промальовування окремих планограмм і так далі.

Розвваючи нові формати магазинів сіті-торгівлі, “спальників” (магазинів біля будинку), власних кафе у магазинах зі своїми цехами кулінарій, компанія зіткнулася з іншою проблемою – масштабування бізнесу вимагає ресурсу, збільшення персоналу та робочої сили.

Як тільки компанія відчула, що більше не може ефективно управляти асортиментом, і перед нею стоїть проблема дефіциту робочої сили, стало зрозуміло, що необхідно приймати рішення – або нарощувати персонал, що понесе за собою додаткові витрати, або починати автоматизувати процеси. Basket вирішив йти по шляху автоматизації.

Проаналізувавши нові завдання, які виникли, компанія зрозуміла, що повинна “оцифровуватися”, переводити всю комерційну складову в діджитал та автоматизувати усі можливі процеси.

Нові формати – нові рішення або цифрова еволюція мерчандайзингу

Раніше в Basket все управління викладкою та створення планограмм відбувалося у таблицях Excel. Витративши багато часу і виконавши кілька спроб прискорити механічне ведення таблиць, протестувавши кілька самописних рішень, компанія зрозуміла, що це не приносить бажаного результату, не дає зрозумілий і відчутний business value. Для якісного мерчандайзингу та управління викладкою в сучасній мультиформатній мережі необхідний спеціалізований софт.

ABM Shelf – це спеціалізована система для управління мерчандайзингом, яка дозволяє синхронізувати безліч бізнес-процесів:

  • конструювання планограмм і легке внесення змін
  • миттєва відправка сповіщень про зміни у планограммах на всі торгові точки в режимі реального часу
  • контроль правильності викладення за допомогою mobile App
  • аналіз ефективності викладки
  • ефективна комунікація з торговими точками

Система ABM Shelf

Більш того, система, дозволяє легко інтегруватися з іншими обліковими сервісами для миттєвого обміну даними, а багатомовність інтерфейсу дозволяє розширити географічні межі використання системи.

Компанія впровадила ABM Shelf і за допомогою одного інструмента перевела весь мерчандайзинг на якісно новий рівень, пропрацювала дерево прийняття рішень, зробила floor-planning, структурувала зони і блочність, підвищила естетику торгових зон.

Система управління мерчандайзингом ABM Shelf трансформувала комунікацію головного офісу з магазинами – тепер офіс отримує зрозумілий та швидкий фідбек від магазинів.

“Завдяки ABM Shelf, ми можемо в будь-яку секунду отримати інформацію про будь-який товар мережі, знати, в яких він магазинах знаходиться, в яких пропорціях, на якій полиці розташований”, додає Максим.

Безумовно, це стає “козирем” в будь-яких переговорах з постачальниками – всі кількісні показники і результати по фейсингу зрозумілі, доступні і прозорі.

Отже, коротко про результати:

  • моніторинг KPI співробітників
  • управління асортиментом
  • використання автовикладки та автофейсингу
  • налаштована аналітика у розрізі категорій товарів
  • 100% контроль викладки дистанційно
  • налаштована комунікація команди

Дізнайтеся більше про те, як збільшити ефективність викладки і, головне, підвищити продажі, завантаживши чек-ліст по мерчандазингу! Завантажити

Читайте также –

Чим менше, тим краще: як мережа Basket планує стати одним з лідерів продуктового рітейлу Харкова


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  136
Усі новини ринку