
Лояльність в два кліки: як ЕКО Маркет та monobank створили додаткову зручність для клієнтів


Керівник компанії з виробництва торгового обладнання та металевих меблів для рітейлу Ustor про те, як криза вплинула на бізнес і чи можна зараз економити на устаткуванні.
Ustor — українська компанія, що спеціалізується на торговому обладнанні, яке виробляє на власних потужностях. Її діяльність базується на принципі «Якісний товар, виготовлений у домовлені терміни за визначений на початку проєкту кошторис». Клієнтами Ustor стали такі компанії, як Антошка, Спортмастер, Всі. Свої, Babyshop, Епіцентр, Акварель та інші.
Спеціально для RAU директор Ustor Сергій Залкін розповів про те, як пандемія позначилася на запитах клієнтів і дав поради з вибору устаткування під час кризи.
Ринок торгового обладнання безпосередньо пов’язаний зі справами у рітейлі. Ми працюємо на повну потужність, коли відкриваються нові магазини, змінюються формати старих чи оновлюються концепти. Але як це відбувається у кризу?
Карантинні обмеження, що логічно, підштовхують рітейлерів до переходу в онлайн. Усі, відповідно до своїх можливостей, розвивають цей напрям, але до повного переходу справа поки не дійшла.
Це впливає і на ринок торгового обладнання. Не скажу за всіх виробників, але в Ustor, у порівнянні з минулим роком, знизилася кількість клієнтів зі сфери fashion. Дрібні (площа магазинів до 100 кв. м) і великі (1000+ кв. м) продовжують робити замовлення, але середні — зникли.
В інших сферах справи залишаються більш-менш такими ж, як завжди. У нас незмінна кількість замовників із сегментів food і POSm. Можливо, тому що для нас пріоритет — мережеві клієнти, можливо, тому що просування за допомогою брендованих стелажів за останні п’ять років активно набирає обертів.
Мінус ведення бізнесу в епоху COVID-19, який відчули всі, — логістика. Зазвичай ми доставляємо виготовлене нами торгове обладнання у будь-який куточок України та збираємо його на місці. Після початку пандемії з цим стало складніше. Коли навесні не курсували потяги, а зобов’язання з монтажу потрібно було виконувати, ми почали використовувати альтернативні способи пересування. Втім, це не позначалося на кошторисі замовників.
Ще один недолік — перевірка якості. Запрошувати на виробництво, як ми звикли, тепер небезпечно. Тому ми забезпечили наші цехи санітайзерами, робимо там регулярні прибирання, а клієнтів просимо вдягати маски на вході. Так само, з дотриманням всіх заходів безпеки та рекомендацій МОЗ, ми презентуємо зразки в офісі замовника.
Хоча більшість наших клієнтів не змінила ставлення до замовлення торгового обладнання, ми розуміємо, що під час кризи рано чи пізно постане питання економії ресурсів. Ми не полюбляємо слово «економія», тому що зазвичай це погано для клієнта — не дає можливості використовувати якісні матеріали (тобто – створювати довговічне обладнання), і для нас — такий «кейс» працюватиме проти нашої репутації.
Втім, є декілька лайфхаків, які допоможуть принаймні розібратись у ціноформуванні торгового обладнання:
Якість — це характеристика, яку можна перевірити. Ми створюємо спочатку зразок обладнання, а також запрошуємо на виробництво (про це вже писав вище). Але є ще дві речі, які в умовах турбулентності та ринку, який швидко змінюється, просто must have. Це терміни виконання замовлення й фідбек. Давайте по черзі.
Як це працює в Ustor. Ми узгоджуємо графік відкриття магазину (чи магазинів) з нашим графіком виробництва. Це все індивідуальний процес, але він завжди базується на зобов’язанні створити все необхідне устаткування вчасно, швидко й без зайвого головного болю для клієнта.