Сергій Залкін, Ustor: Як криза позначилася на виробництві торгового обладнання

Сергій Залкін, Ustor: Як криза позначилася на виробництві торгового обладнання

14.11.2020 01:05
  1173
rau

Керівник компанії з виробництва торгового обладнання та металевих меблів для рітейлу Ustor про те, як криза вплинула на бізнес і чи можна зараз економити на устаткуванні.

Ustor — українська компанія, що спеціалізується на торговому обладнанні, яке виробляє на власних потужностях. Її діяльність базується на принципі «Якісний товар, виготовлений у домовлені терміни за визначений на початку проєкту кошторис». Клієнтами Ustor стали такі компанії, як Антошка, Спортмастер, Всі. Свої, Babyshop, Епіцентр, Акварель та інші.

Спеціально для RAU директор Ustor Сергій Залкін розповів про те, як пандемія позначилася на запитах клієнтів і дав поради з вибору устаткування під час кризи.

Як пандемія COVID-19 вплинула на Ustor

Ринок торгового обладнання безпосередньо пов’язаний зі справами у рітейлі. Ми працюємо на повну потужність, коли відкриваються нові магазини, змінюються формати старих чи оновлюються концепти. Але як це відбувається у кризу?

Карантинні обмеження, що логічно, підштовхують рітейлерів до переходу в онлайн. Усі, відповідно до своїх можливостей, розвивають цей напрям, але до повного переходу справа поки не дійшла.

Це впливає і на ринок торгового обладнання. Не скажу за всіх виробників, але в Ustor, у порівнянні з минулим роком, знизилася кількість клієнтів зі сфери fashion. Дрібні (площа магазинів до 100 кв. м) і великі (1000+ кв. м) продовжують робити замовлення, але середні — зникли.

В інших сферах справи залишаються більш-менш такими ж, як завжди. У нас незмінна кількість замовників із сегментів food і POSm. Можливо, тому що для нас пріоритет — мережеві клієнти, можливо, тому що просування за допомогою брендованих стелажів за останні п’ять років активно набирає обертів.

Мінус ведення бізнесу в епоху COVID-19, який відчули всі, — логістика. Зазвичай ми доставляємо виготовлене нами торгове обладнання у будь-який куточок України та збираємо його на місці. Після початку пандемії з цим стало складніше. Коли навесні не курсували потяги, а зобов’язання з монтажу потрібно було виконувати, ми почали використовувати альтернативні способи пересування. Втім, це не позначалося на кошторисі замовників.

Ще один недолік — перевірка якості. Запрошувати на виробництво, як ми звикли, тепер небезпечно. Тому ми забезпечили наші цехи санітайзерами, робимо там регулярні прибирання, а клієнтів просимо вдягати маски на вході. Так само, з дотриманням всіх заходів безпеки та рекомендацій МОЗ, ми презентуємо зразки в офісі замовника.

Чи змінилися запити клієнтів

Хоча більшість наших клієнтів не змінила ставлення до замовлення торгового обладнання, ми розуміємо, що під час кризи рано чи пізно постане питання економії ресурсів. Ми не полюбляємо слово «економія», тому що зазвичай це погано для клієнта — не дає можливості використовувати якісні матеріали (тобто – створювати довговічне обладнання), і для нас — такий «кейс» працюватиме проти нашої репутації.

Втім, є декілька лайфхаків, які допоможуть принаймні розібратись у ціноформуванні торгового обладнання:

  • якісне проектування магазину. Досвідчений проектувальник підбере оптимальну кількість і вид торгового обладнання під конкретне приміщення. Він врахує товар, який продає магазин, навантаження, цінності бренду тощо та грамотно розмістить його;
  • матеріали. Порошкове фарбування чи нержавіюча сталь, ДСП чи МДФ із різними покриттями, використання декоративних сіток, фурнітура й інші витратні матеріали — всі вони впливають на вартість торгового обладнання. Зазвичай приблизна вартість відома ще до звернення до виробника, але він може порадити кращу чи дешевшу сировину;
  • виробник. У кожного виробника є свій набір технологій, матеріалів, з якими він зазвичай працює. Відповідно, коли дизайнер розробляє торгове обладнання, він має враховувати ці особливості. Це дуже важливо, тому що устаткування, створене під конкретне виробництво, на іншому може вийти значно дорожчим.

На що ще звернути увагу при замовленні торгового обладнання під час кризи

Якість — це характеристика, яку можна перевірити. Ми створюємо спочатку зразок обладнання, а також запрошуємо на виробництво (про це вже писав вище). Але є ще дві речі, які в умовах турбулентності та ринку, який швидко змінюється, просто must have. Це терміни виконання замовлення й фідбек. Давайте по черзі.

  1. Терміни. Будь-яке дилерське замовлення ми виготовляємо протягом двох тижнів. Це певний тип обладнання, зазвичай серійного. У мережах терміни залежать від розміру торгової площі, обсягів роботи та складності виробництва торгового обладнання. Адже є різниця: ми виготовляємо устаткування для великого магазину до 2000 квадратних метрів чи для меншого приміщення, де торгова площа обмежується 200 квадратними метрами.

Як це працює в Ustor. Ми узгоджуємо графік відкриття магазину (чи магазинів) з нашим графіком виробництва. Це все індивідуальний процес, але він завжди базується на зобов’язанні створити все необхідне устаткування вчасно, швидко й без зайвого головного болю для клієнта.

  1. Фідбек. Зворотний зв’язок для нас — це рекомендація від клієнта. Фідбек для замовника — це можливість швидко й у визначений термін отримати від нас відповідь, обладнання чи роботу з монтажу. Поки все вдається, навіть під час пандемічної логістики.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку