Дорослі ігри: ринок іграшок України в 2019 році в цифрах, фактах і графіках

Дорослі ігри: ринок іграшок України в 2019 році в цифрах, фактах і графіках

12.11.2019 08:11
  4859
Микола Маранчак

Який обсяг українського ринку іграшок в грошовому вираженні в 2019 році, хто, як і на які суми приймає рішення про покупку подарунку дитині, скільки українці готові витрачати на іграшки і в яких мережах купують подарунки для дітей.

Цей текст також доступний російською мовою

На минулій 6 листопада в Києві четвертій бізнес-конференції “Ринок іграшок. Час змін” Павло Овчинніков, президент Української Асоціації індустрії іграшок (УАІІ), презентував підсумки року даного сегмента українського ринку. Присутні на форумі власники і топ-менеджери компаній, що працюють у сфері торгівлі товарами для дітей, обговорили нинішню ситуацію і перспективи розвитку ринку. Портал RAU публікує підготовлений УАІІ огляд ринку іграшок за 2019 рік і дослідження споживчих переваг.

За рік обсяг ринку іграшок України в роздрібних цінах збільшився на 10%, досягнувши $687 млн. Для порівняння: в 2018-му ринок склав $624,7 млн (13,2%), а роком раніше – $552 млн. Експорт іграшок з України залишився практично на тому ж рівні, що в 2018-му, і складе до кінця року $33 млн: прогнозований приріст становитиме лише 0,7%.

Щодо каналів збуту в Україні, згідно з даними членів УАІІ, форматні магазини на 3% зменшили свою частку в продажах і тепер становлять 63% від загального обсягу. Споживачі стали частіше шукати альтернативні джерела для покупки – заправки, книжкові магазини, кіоски та ринки (14%), великі FMCG-мережі і дрібні супермаркети біля будинку (8%), або ж інтернет. Цікаво, що онлайн-продажі дещо впали, зайнявши цього року лише 8% торгівлі іграшок, що на 1% менше в порівнянні з попереднім періодом.

Покупці іграшок – 2019.  Хто вони?

За даними дослідження УАІІ, в 79,1% випадків рішення про покупку іграшки приймає мама. Роль тата в ухваленні рішення, хоч незначно, але виросла. Посилюється бажання дитини впливати на процес покупки – роль дитини зросла на 61% в порівнянні з дослідженням 2018 року і на 89% в порівнянні з дослідженням жовтня 2017 року. У той же час мама купує іграшки в 4,7 рази частіше тата. Відзначається, що частота покупки іграшки татом з року в рік продовжує знижуватися.

Основні мотиви покупки іграшок залишаються незмінними. На першому місці бажання розвивати дитину – даний мотив покупки виріс на 22%. А ось пріоритет святкових покупок знизився з 50% до 44,8%. Спостерігається зростання мотивів «бажання дитини» та «бажання заохотити»: 39,7% і 40,6% відповідно опитаних вказали на таку мотивацію покупки (респонденти могли обрати до трьох варіантів відповіді).

Більшість сімей, як і в 2018 році, купують іграшки без приводу частіше трьох разів за шість місяців.

Дітки хочуть розважатися

Найбільші суми витрачаються на покупку до Дня народження, причому в цьому році в графіку вперше сума стала перевищувати 2000 грн. За словами Павла Овчиннікова, позначається девальвація гривні. У 2019 році 33,1% респондентів готові витрачати на покупку іграшки від 1000 грн і більше. Також спостерігається зростання кількості покупки іграшок вартістю від 600 до 1000 грн. А ось іграшки дешевше 600 грн стали купувати помітно рідше. Що стосується дрібних сум до 300 грн, то найчастіше їх витрачають без будь-якого календарного приводу.

Іграшка продовжує втрачати вагу в якості подарунка до Дня народження, при цьому продовжуючи залишатися найбільш популярним видом презенту. В якості подарунка набирає популярність одяг. У категорії “Інше”, що включає в себе заходи, прикраси, книги, домашню тварину, найбільше зростання показали «Дитячий транспорт» і «розваги».

За ціною не постоїмо

Основні критерії вибору іграшки з минулого року залишилися незмінними. Але спостерігається зміна пріоритетності критеріїв – завдяки зростанню вдвічі «Бажання дитини», даний критерій в 2019 році знаходиться в трійці лідерів. Спостерігається невелике, але стабільне зростання показника «Безпека іграшки», яку більшість називають для себе пріоритетною, хоча в підсумку обирають для купівлі дешевше.

Роль ціни незначно збільшилася в порівнянні з 2018 роком. Продовжують знижуватися роль таких критеріїв як зручність, користь і рекомендації, що свідчить про те, що в 2019 році респонденти продовжують ґрунтуватись на власних уподобаннях і бажанні дитини.

Дитячі мережі магазинів і інтернет-магазини продовжують займати лідируючі позиції в якості місць покупки іграшок – 35,9% і 33,8% відповідно. Спостерігається тенденція до зниження популярності мереж дитячих магазинів на користь інтернет-магазинів, частка покупок в інтернет-магазинах зросла на 15% порівняно з 2018 роком.

Зросла частка покупок іграшок в невеликих магазинах іграшок (17,1%), супермаркетах (7,4%) і зарубіжних інтернет-магазинах (3,4%). Частка покупки через соціальні мережі незначно знизилася.

Toy E-commerce

При покупці іграшки в інтернет-магазині криється загроза: раніше споживач перш, ніж купити в інтернет-магазині, ходив дивитися іграшку в «цегляний» магазин. Зараз він вже ходить в магазин менше: лише 14% опитаних заходять в роздріб, щоб вивчити іграшку перед покупкою. Споживач починає все більше довіряти інтернету. Важливу роль в цьому питанні відіграють блогери, які показують користувачам, що знаходиться в коробці.

66,1% респондентів шукають детальний опис, відгуки та відео в інтернеті. Частка респондентів, яким достатньо інформації, наданої інтернет-магазином, знизилася на 22%, частка респондентів, які вивчають іграшку в магазині – на 25%. У 2019 році більшість респондентів роблять вибір у бік відомих українських майданчиків, кількість покупок в невеликих і маловідомих інтернет-магазинах знизилося більш ніж у три рази.

32,7% респондентів вибирають Rozetka при виборі інтернет-магазину для покупки іграшок, 25% — Panama, 7,7% — сайт омніканального рітейлера Будинок Іграшок. Частота покупки іграшок в даних інтернет-магазинах зросла в два рази в порівнянні з 2018 роком. Також спостерігається зростання кількості покупок в магазинах “Игрушки7” (практично в 2,5 рази) і на Prom (у дослідженні 2018 року не фігурував як місце покупки іграшок).

Найбільш популярними покупками залишаються іграшки для розвитку, для малюків і для творчості. Конструктори дещо розгубили свою популярність, знизившись на 3,5%. У порівнянні з 2018-м значне зростання популярності показали настільні ігри та паззли.

Іграшкові тренди

У топ-5 найбільш продаваних брендів в категорії ляльки і пупси: LOL Surprise!, Barbie, Baby Born, Disney Princess, а також Monster High. У категорії настільні ігри та паззли лідирують UNO, Djeco, Rubik’s, YaGo і BrainBox.

У 2019 році при виборі місця для покупки споживачі найбільше хотіли:

    • Менше процедур/складнощів
    • Персоніфікацію
    • Послуги та продукти за запитом
    • Враження
    • Ефективність.

Серед трендів в рітейлі іграшок:

    • Масштабування/злиття
    • Персоніфікація – підстроювання під індивідуальні потреби клієнтів
    • Нові способи оплати (оплата обличчям)
    • Великі дані та штучний інтелект у відстеженні поведінки – і як наслідок персоніфікації
    • Розвиток крафтових форматів/бутиків для середнього класу
    • Чат-боти
    • Омніканальність – не вигадана, а справжня.

Читайте також

Новини дитячих магазинів: Hobby Games, Papashon Kids, Антошка, MyPlay та інші


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  7