Дорослі ігри: ринок іграшок України в 2019 році в цифрах, фактах і графіках

Дорослі ігри: ринок іграшок України в 2019 році в цифрах, фактах і графіках

12.11.2019 08:15
  2248
Микола Маранчак

Який обсяг українського ринку іграшок в грошовому вираженні в 2019 році, хто, як і на які суми приймає рішення про покупку подарунку дитині, скільки українці готові витрачати на іграшки і в яких мережах купують подарунки для дітей.

Цей текст також доступний російською мовою

На минулій 6 листопада в Києві четвертій бізнес-конференції “Ринок іграшок. Час змін” Павло Овчинніков, президент Української Асоціації індустрії іграшок (УАІІ), презентував підсумки року даного сегмента українського ринку. Присутні на форумі власники і топ-менеджери компаній, що працюють у сфері торгівлі товарами для дітей, обговорили нинішню ситуацію і перспективи розвитку ринку. Портал RAU публікує підготовлений УАІІ огляд ринку іграшок за 2019 рік і дослідження споживчих переваг.

За рік обсяг ринку іграшок України в роздрібних цінах збільшився на 10%, досягнувши $687 млн. Для порівняння: в 2018-му ринок склав $624,7 млн (13,2%), а роком раніше – $552 млн. Експорт іграшок з України залишився практично на тому ж рівні, що в 2018-му, і складе до кінця року $33 млн: прогнозований приріст становитиме лише 0,7%.

Щодо каналів збуту в Україні, згідно з даними членів УАІІ, форматні магазини на 3% зменшили свою частку в продажах і тепер становлять 63% від загального обсягу. Споживачі стали частіше шукати альтернативні джерела для покупки – заправки, книжкові магазини, кіоски та ринки (14%), великі FMCG-мережі і дрібні супермаркети біля будинку (8%), або ж інтернет. Цікаво, що онлайн-продажі дещо впали, зайнявши цього року лише 8% торгівлі іграшок, що на 1% менше в порівнянні з попереднім періодом.

Покупці іграшок – 2019.  Хто вони?

За даними дослідження УАІІ, в 79,1% випадків рішення про покупку іграшки приймає мама. Роль тата в ухваленні рішення, хоч незначно, але виросла. Посилюється бажання дитини впливати на процес покупки – роль дитини зросла на 61% в порівнянні з дослідженням 2018 року і на 89% в порівнянні з дослідженням жовтня 2017 року. У той же час мама купує іграшки в 4,7 рази частіше тата. Відзначається, що частота покупки іграшки татом з року в рік продовжує знижуватися.

Основні мотиви покупки іграшок залишаються незмінними. На першому місці бажання розвивати дитину – даний мотив покупки виріс на 22%. А ось пріоритет святкових покупок знизився з 50% до 44,8%. Спостерігається зростання мотивів «бажання дитини» та «бажання заохотити»: 39,7% і 40,6% відповідно опитаних вказали на таку мотивацію покупки (респонденти могли обрати до трьох варіантів відповіді).

Більшість сімей, як і в 2018 році, купують іграшки без приводу частіше трьох разів за шість місяців.

Дітки хочуть розважатися

Найбільші суми витрачаються на покупку до Дня народження, причому в цьому році в графіку вперше сума стала перевищувати 2000 грн. За словами Павла Овчиннікова, позначається девальвація гривні. У 2019 році 33,1% респондентів готові витрачати на покупку іграшки від 1000 грн і більше. Також спостерігається зростання кількості покупки іграшок вартістю від 600 до 1000 грн. А ось іграшки дешевше 600 грн стали купувати помітно рідше. Що стосується дрібних сум до 300 грн, то найчастіше їх витрачають без будь-якого календарного приводу.

Іграшка продовжує втрачати вагу в якості подарунка до Дня народження, при цьому продовжуючи залишатися найбільш популярним видом презенту. В якості подарунка набирає популярність одяг. У категорії “Інше”, що включає в себе заходи, прикраси, книги, домашню тварину, найбільше зростання показали «Дитячий транспорт» і «розваги».

За ціною не постоїмо

Основні критерії вибору іграшки з минулого року залишилися незмінними. Але спостерігається зміна пріоритетності критеріїв – завдяки зростанню вдвічі «Бажання дитини», даний критерій в 2019 році знаходиться в трійці лідерів. Спостерігається невелике, але стабільне зростання показника «Безпека іграшки», яку більшість називають для себе пріоритетною, хоча в підсумку обирають для купівлі дешевше.

Роль ціни незначно збільшилася в порівнянні з 2018 роком. Продовжують знижуватися роль таких критеріїв як зручність, користь і рекомендації, що свідчить про те, що в 2019 році респонденти продовжують ґрунтуватись на власних уподобаннях і бажанні дитини.

Дитячі мережі магазинів і інтернет-магазини продовжують займати лідируючі позиції в якості місць покупки іграшок – 35,9% і 33,8% відповідно. Спостерігається тенденція до зниження популярності мереж дитячих магазинів на користь інтернет-магазинів, частка покупок в інтернет-магазинах зросла на 15% порівняно з 2018 роком.

Зросла частка покупок іграшок в невеликих магазинах іграшок (17,1%), супермаркетах (7,4%) і зарубіжних інтернет-магазинах (3,4%). Частка покупки через соціальні мережі незначно знизилася.

Toy E-commerce

При покупці іграшки в інтернет-магазині криється загроза: раніше споживач перш, ніж купити в інтернет-магазині, ходив дивитися іграшку в «цегляний» магазин. Зараз він вже ходить в магазин менше: лише 14% опитаних заходять в роздріб, щоб вивчити іграшку перед покупкою. Споживач починає все більше довіряти інтернету. Важливу роль в цьому питанні відіграють блогери, які показують користувачам, що знаходиться в коробці.

66,1% респондентів шукають детальний опис, відгуки та відео в інтернеті. Частка респондентів, яким достатньо інформації, наданої інтернет-магазином, знизилася на 22%, частка респондентів, які вивчають іграшку в магазині – на 25%. У 2019 році більшість респондентів роблять вибір у бік відомих українських майданчиків, кількість покупок в невеликих і маловідомих інтернет-магазинах знизилося більш ніж у три рази.

32,7% респондентів вибирають Rozetka при виборі інтернет-магазину для покупки іграшок, 25% — Panama, 7,7% — сайт омніканального рітейлера Будинок Іграшок. Частота покупки іграшок в даних інтернет-магазинах зросла в два рази в порівнянні з 2018 роком. Також спостерігається зростання кількості покупок в магазинах “Игрушки7” (практично в 2,5 рази) і на Prom (у дослідженні 2018 року не фігурував як місце покупки іграшок).

Найбільш популярними покупками залишаються іграшки для розвитку, для малюків і для творчості. Конструктори дещо розгубили свою популярність, знизившись на 3,5%. У порівнянні з 2018-м значне зростання популярності показали настільні ігри та паззли.

Іграшкові тренди

У топ-5 найбільш продаваних брендів в категорії ляльки і пупси: LOL Surprise!, Barbie, Baby Born, Disney Princess, а також Monster High. У категорії настільні ігри та паззли лідирують UNO, Djeco, Rubik’s, YaGo і BrainBox.

У 2019 році при виборі місця для покупки споживачі найбільше хотіли:

    • Менше процедур/складнощів
    • Персоніфікацію
    • Послуги та продукти за запитом
    • Враження
    • Ефективність.

Серед трендів в рітейлі іграшок:

    • Масштабування/злиття
    • Персоніфікація – підстроювання під індивідуальні потреби клієнтів
    • Нові способи оплати (оплата обличчям)
    • Великі дані та штучний інтелект у відстеженні поведінки – і як наслідок персоніфікації
    • Розвиток крафтових форматів/бутиків для середнього класу
    • Чат-боти
    • Омніканальність – не вигадана, а справжня.

Читайте також

Новини дитячих магазинів: Hobby Games, Papashon Kids, Антошка, MyPlay та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку