Як буде розвиватися ринок торговельної нерухомості Києва в 2019 році – прогноз CBRE

Як буде розвиватися ринок торговельної нерухомості Києва в 2019 році – прогноз CBRE

17.04.2019 08:05
  272
Ukrainian Retail Association

Що буде з попитом і пропозицією торгових площ, як зміняться орендні ставки в найбільших ТРЦ, які бренди можуть з’явитися в Україні в 2019-му та чому вихід IKEA в країну може перенестися на більш пізній термін.

Read in English
Цей матеріал також доступний російською мовою

Міжнародна консалтингова компанія CBRE Ukraine представила звіт про розвиток ринку торговельної нерухомості Києва за минулий рік. Як відзначають аналітики компанії, в столиці спостерігалося стійке зростання роздрібного товарообігу (+2,7% рік до року), що сприяло підвищенню попиту на торговельні площі з боку нових та існуючих рітейлерів.

Зростання попиту на торговельні приміщення призвело до подальшого зниження середньої вакантності в столичних ТЦ – з 5% до 3%. Незважаючи на введення в експлуатацію близько 54 000 кв. м торговельних площ у 2018 році, нові приміщення були майже повністю заповнені. Як наслідок, базові орендні ставки на найкращі торгові приміщення Києва варіювалися в діапазоні від $75 до $95/кв. м на місяць, а нижня межа ставок зросла приблизно на 15% рік до року.

Як прогнозують в CBRE, в 2019 році українські та міжнародні рітейлери продовжать реалізацію стратегії розширення своєї присутності.

А значить, будуть зберігатися і перспективи зростаючого орендного попиту. При цьому зміцнення рівня внутрішнього споживання, перш за все в Києві, буде залишатися двигуном для виходу на ринок нових міжнародних брендів. У CBRE очікують, що в 2019-му свої перші магазини в Києві відкриє ціла низка нових зарубіжних брендів. Серед найбільш значущих в компанії відзначають французький бренд преміум-класу Claudie Pierlot, який вже відкрив перші бутики в столиці, та американський бренд спеціалізованого одягу Steve Madden.

У той же час, раніше заявлений до виходу в 2019 році бренд IKEA, за інформацією CBRE, може з’явитися в Україні пізніше в зв’язку з високою ймовірністю затримки введення в експлуатацію ТРЦ Ocean Mall, де рітейлер планував відкрити свій перший магазин. Важливо відзначити, що в самій IKEA раніше повідомляли про можливість скорегувати свої плани розвитку в країні в зв’язку з затримкою будівництва ТРЦ Ocean Mall.

Щодо нової пропозиції в 2019 році, то як відзначають в CBRE, на цей рік девелопери заявили до введення в експлуатацію більше 400 000 кв. м торговельних площ.

«Припускаючи, що вищезгадані проекти будуть введені в експлуатацію як планувалося, до кінця 2019-го загальна пропозиція торгових площ Києва зросте на 37% – до 1,51 млн кв. м, створюючи сприятливі ринкові умови для рітейлерів. Як наслідок, зростання орендних ставок, ймовірно, сповільниться, що призведе до більш сприятливого ринку для орендарів», – коментує старший консультант з торгової нерухомості CBRE Ukraine Анна Марсова.

За її словами, також прогнозується подальше зростання інвестиційних настроїв зі зниженням ставки капіталізації. Однак економічна невизначеність напередодні президентських виборів може призупинити активність інвесторів у першій половині 2019 року.

Читайте також –

Наталія Кравець, Dragon Capital: Як розвивався і куди рухається ринок торговельної нерухомості України


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  24
Усі новини ринку