Toy Story: ринок іграшок України в цифрах, фактах і графіках
Який обсяг українського ринку іграшок в грошовому вираженні, хто, як і чому приймають рішення про покупку подарунка дитині, скільки українці готові витрачати на іграшки і в яких мережах купують презенти для дітей.
1 листопада в Києві на третій конференції “Ринок іграшок в Україні. На крок попереду», президент Української Асоціації індустрії іграшок (УАІІ) Павло Овчинніков презентував підсумки року даного сегмента українського ринку. Присутні на форумі власники і топ-менеджери компаній, що працюють у сфері торгівлі товарами для дітей, обговорили нинішню ситуацію і перспективи розвитку ринку. Портал RAU публікує підготовлений УАІІ огляд ринку іграшок і дослідження споживчих переваг.
Стан ринку іграшок
Вже більше не можна говорити про те, що Україна відстає від трендів Європи і США хоча б на рік. Всі рітейлери, виробники, імпортери і дистриб’ютори привозять новинки практично одночасно зі світовими лончами. Винятки можуть бути пов’язані лише з ліцензійними продуктами, коли в США мультфільм вже показали, а в Україні – ще ні.
При цьому продажі іграшок на світовому ринку зросли за останній рік на 4%. За даними NDP Group в топ-10 світових брендів іграшок за кількістю продажів в січні-червні 2018 року увійшли L. O. L. Surprise!, Total Marvel, Star Wars, Nerf, Barbie, Hot Wheels та інші. Закриває десятку лідерів LEGO City. Схожі тенденції спостерігаються в Україні.
Згідно з дослідженням УАІІ, з минулого року обсяг ринку іграшок України збільшився на 14,9% і до кінця року може дотягнути до 20%, досягнувши $633 млн. Для порівняння: у 2017-му ринок становив $551 млн, а роком раніше – $472 млн.
Зростає також експорт іграшок з України, який до кінця 2018-го збільшиться на 50,4%. У фінансовому еквіваленті це відповідає сумі в $34,6 млн.
По каналах збуту в Україні безумовним лідером є спеціалізований роздріб. За даними УАІІ, за останній рік він виріс всього на 1,5%, але при цьому забезпечує колосальні 69,7% загальних продажів. Магазини більш широкої спеціалізації, для яких іграшки – лише деяка частина асортименту, продають 9,04% іграшок.
Говорити про інтернет-торгівлю, як про тренд майбутнього, останнім часом дуже модно. Проте, за останній рік цей канал зменшив свою частку з 13,21% до 12,31%. Очевидна тенденція для України в тому, що традиційний роздріб продовжить жити і процвітати, незважаючи на всі популярні передбачення про те, що онлайн знищить офлайн.
Споживчі переваги
В рамках дослідження, проведеного спільно УАІІ і OSD Group, опитано 1200 батьків у восьми найбільших містах України. З них 48% мам і 52% батьків. Як з’ясувалося, основною особою, яка приймає рішення про вибір іграшки, залишається мама – 69,19%. Роль папи в ухваленні рішення, хоч незначно, але продовжує знижуватися на 0,5% і досягла 17,71%. Роль дитини зросла на 4% в порівнянні з дослідженням 2017 року і досягла 13,1% всіх рішення у виборі іграшки.
Водночас мами залишаються основним покупцем іграшок для дитини. У жовтні 2018 року вони купували іграшки в 4,5 рази частіше тата.
Основні мотиви покупки іграшок в порівнянні з 2017 роком залишаються незмінними, але змінилася їх пріоритетність. На перше місце вийшло бажання розвивати дитину з 59%, а пріоритетність святкових приводів знизилася до 50% у порівнянні з 58% рік тому. Спонтанні покупки іграшок у батьків трапляються лише в 10% випадків.
Більшість респондентів, як і в 2017 році, відзначили, що купують іграшки без приводу частіше трьох разів за 6 місяців. Кількість таких батьків склала понад 70% опитаних. Також відзначено зниження кількості респондентів, які відмовляються від покупки іграшок.
Найбільші суми витрачаються на іграшки без приводу, але їх основний бар’єр – суми за одну іграшку до 300 грн. Найдорожчі іграшки батьки купують на свята, перш за все, на День народження: сума зросла на 15% в порівнянні з 2017 роком.
До 600 грн зі святкового приводу витрачає 74% опитаних батьків. Водночас кількість респондентів, які витратили на покупки понад 1000 грн, зросла за рік вдвічі з 4% до 8,48%. Безпосередньо іграшки продовжують залишатися найбільш поширеним подарунком. Але популярність гаджетів і одягу також продовжує незмінно рости: гаджети дарують 10,11% батьків, що робить магазини техніки та електроніки свого роду новим конкурентом магазинам іграшок. Одяг же піднявся з 4,28% до 5,06% за рік.
Основні критерії вибору іграшки залишилися незмінними: безпека і ціна. Роль ціни незначно знизилася з 72,2% до 70% важливості, роль бажання дитини зросла практично в два рази в порівнянні з попереднім дослідженням. Продовжують знижуватися важливість зручності, користі та рекомендації, що свідчить про те, що в 2018 році респонденти більше ґрунтуються на власних уподобаннях і бажання дитини.
Інтернет-магазини та дитячі мережі продовжують займати лідируючі позиції в якості місць покупки іграшок – 37,63% і 29,38% відповідно. Але частка покупки в інтернет-магазині зменшилася майже на 3% на користь покупки в мережевих магазинах дитячих товарів. Тренд соціальних мереж продовжує розвиватись і виріс більш, ніж на 50% з 1,97% до 2,75% від частки всіх місць, обраних для покупок споживачами.
При покупці в інтернет – магазині рішення приймається за такими принципами:
- 56% шукають детальний опис, відгуки, відео в інтернеті
- 21% ходять в магазин і ретельно вивчають майбутню покупку
- 19% достатньо інформації, яку надає інтернет-магазин
- 14% намагаються вивчити іграшку у друзів/близьких.
Лідери та тренди
Найбільше дитячі іграшки онлайн батьки воліють купувати на маркетплейсі Rozetka.ua – його згадали 16,4% опитаних. Лідер українського сегменту товарів для дітей (не тільки іграшок) – Panama – опинився на другому місці з результатом в 13,1%. Замикає топ-3 інтернет-магазин BabyPlus – про нього згадав приблизно кожен десятий респондент – 9,2%. З мультиканальних рітейлерів у топ списку потрапили Антошка і Будинок іграшок.
У топі найбільш популярних іграшок лідирують іграшки для творчості і розвитку малюків. Пов’язано це з тим, що для самих юних дітей складно такі іграшки чим-небудь замінити. Крім того, батьки намагаються в ранньому віці максимально довго утримувати дитину від доступу до гаджетам. Далі в топі слідують конструктори, машинки, трансформери, настільні ігри, пазли, ляльки і пупси.
У топ-5 брендів в категорії ліцензійних іграшок за мотивами мультфільмів або фільмів для дітей входять такі бренди, як Barbie, Peppa Pig, Paw Patrol, LOL Surprise!, Baby Born і Robocar POLI. Продовжують утримуватися серед лідерів Thomas & Friends, а також феї Winx.
За даними NDP Group, Inc., серед головних європейських трендів:
- Ігрові набори з ляльками
- Ігрові набори для битви
- Ігри за винятком STCG
- Інші
- Ляльки з можливістю годування
У Різдвяний список найбажаніших подарунків в США і Європі в 2018 році потрапили:
Читайте також –
Дорослі ігри: рейтинг інтернет-магазинів дитячих іграшок за версією УАІІ