Дослідження: хто з рітейлерів електроніки найбільш активний в медіа (+інфографіка)
Учасники українського роздрібного ринку техніки та електроніки приділяють мало уваги активній роботі з публікаціями в ЗМІ, а лідером за кількістю комунікацій є Rozetka, Фокстрот та Цитрус.
До таких висновків дійшов Head of Research компанії LOOQME Дмитро Артемчук, який дослідив десятку найбільш медіаактивних рітейлерів електроніки в серпні. Для цього він проаналізував близько 2000 публікацій в інтернеті, інформагентствах, пресі, ТБ та радіо. RAUпублікує ключові тези дослідження.
Лідер з e-commerce
Rozetka лідирує за кількістю згадувань у ЗМІ та отримує найвищий potential reach – півмільйона контактів в серпні. Компанія частіше за інших з’являється на сайтах топ-100 і в виданнях національного рівня. 43% від усіх згадок Rozetka – в головній ролі, що показує активну роботу рітейлера у формуванні власного інфополя.
Також Rozetka обігнала конкурентів в кількості позитивних згадок – 332 публікації, а це 59% від усіх матеріалів про компанію в серпні. Головний інфопривід – об’єднання з компанією EVO.
Висока частка позитивних згадок в головній ролі на рейтингових порталах робить Rozetka лідером за показником MQ (Media Quality) і визначає найбільш якісну комунікацію в серпні.
На других ролях
Крім Rozetka, помітно працює над власним інформаційним полем Цитрус. Рітейлер отримав в серпні 24% згадок в головній ролі. Тільки ці два гравці проявляють активність, в інших – частка згадувань в головній ролі для компаній на ринку не перевищує 8%. У Eldorado, Brain і Stylus зовсім немає таких публікацій.
Багато позитиву і різний негатив
Ринок характеризується високою часткою позитиву – 57% публікацій. Оскільки компанії занадто відрізняються за кількістю згадувань, в рейтингу тональності будемо відзначати не тільки частку, а й кількість позитивних і негативних матеріалів.
Після вже названого лідера Rozetka, в рейтингу позитиву наступний Цитрус – 168 публікацій. Домінуюча тема – високі результати продажів смартфона Huawei P Smart + в мережі.
MOYO закриває трійку зі 151 позитивною згадкою, в основному за рахунок теми дослідження продажів за перше півріччя.
У рейтингу негативу перше місце займає Фокстрот – 35 публікацій. 94% негативної інформації припадає на тему ліквідації Дельта Банку, де епізодично фігурує компанія. Цей матеріал широко тиражувався низкопрофильними ЗМІ і сайтами-агрегаторами.
На другому місці стоїть Comfy із гіробордом, який придбала мешканка Одеси, і який вибухнув. Цей інцидент становить 94% негативу по Comfy і представлений в регіональних ЗМІ. Цитрус закриває трійку з матеріалами про пограбування магазину в Запоріжжі.
Вважати на кількість негативних публікацій важливо. Але не варто забувати про оцінку їх впливу на компанію. Наприклад, якщо дивитися на графік тональності, видно, що у Фокстроту найгірша ситуація. Однак згадка з банком сьогодні несе менше ризиків для Фокстроту, ніж проблема з гіробордом у Comfy, яка може відобразитися на продажах в магазинах.
Завдяки позитивності ринку в серпні, компанії не відзначилися негативним показником MFI (Media Favourability Index). Тобто, у всіх гравців співвідношення позитивних публікацій до негативних перевищувало одиницю. Кращий індекс належить MOYO – 75,5.
Читайте також –
Аналітика Nielsen: На що витрачає і як економить український споживач (+ інфографіка)