Говорить ринок: кращі цитати рітейлерів і девелоперів у 2019 році

Говорить ринок: кращі цитати рітейлерів і девелоперів у 2019 році

06.01.2020 09:00
  927
Микола Маранчак

Засновники та керівники провідних українських компаній сфер роздрібної торгівлі, e-commerce та девелопменту торговельної нерухомості про головне за рік та прогнози на майбутнє.

Цей текст доступний також російською мовою

За 2019 рік редакція порталу RAU опублікувала більше сотні інтерв’ю і колонок з першими особами українського рітейлу — людьми, що визначають його сьогодення та майбутнє. Розпитували як про минулі перемоги або поразки, так і про нинішню ситуацію, та плани на наступні роки. У цій добірці ми пропонуємо ознайомитися з найяскравішими висловлюваннями лідерів ринку: як вони оцінюють рік, що минув, які проблеми вважають найактуальнішими і що чекають від найближчого майбутнього.

Співзасновниця групи компаній Епіцентр К Галина Герега:

Сьогодні всі говорять про західні інвестиції, як про панацею для української економіки. Іноземного інвестора чекають як месію, який повинен прийти і врятувати державу. Скажу вам як представник однієї з найбільших вітчизняних компаній: не треба нікого і нічого чекати. Зараз найкращий час, щоб інвестувати в Україну. Власні кошти в власну державу.

Співвласник і генеральний директор компаній РУШ (ТМ EVA) і Омега (ТМ Varus) Руслан Шостак:

Україна знаходиться в унікальному статусі країни, яка може дуже швидко рости. Єдине, що для цього потрібно – створити сприятливе економічне поле. Потрібні прості речі: боротьба з корупцією, чесні правоохоронні органи, правильні умови для зростання економіки. Все інше зроблять українські бізнесмени, які й зараз розвиваються всупереч усьому.

Голова підрозділу Property Management інвесткомпанії Dragon Capital Наталія Кравець:

Зараз в Києві близько 1,2-1,3 млн кв. м якісних площ. Думаю, потенціал для зростання ще є. У регіонах дуже не вистачає якісних торгових площ. Точно потрібні нові великі проекти в Дніпрі, Харкові, Одесі. Навіть у Львові, незважаючи на те, що там є вже три великих ТРЦ, тому ж H&M складно знайти прийнятну локацію… Потрібен ТРЦ і в Запоріжжі, де ставки в якісних об’єктах через дефіцит площ вже досягли рівня київських.

Співвласник мережі магазинів АТБ Геннадій Буткевич:

У цій війні кожен жертвував, чим міг, і ми допомагали українському опору всім, чим могли. Ми не домовлялися з окупантами, ми відправляли фури продуктів нашим бійцям на фронт. Війна показує, що якщо ми побудуємо легальну економіку, відкриту для інвестицій з усього світу – то зможемо домогтися незалежності.

Авторка та засновниця проєкту Всі. Свої Ганна Луковкіна:

Умови для розвитку локального виробництва залишаються складними. Це й відсутність державної підтримки, й жорстка конкуренція з іноземним мас-маркетом, ще – дефіцит кваліфікованих кадрів, нестача виробничих потужностей та матеріалів. Попри це, українські бренди роблять неможливе: вони вчаться, ростуть, розвиваються. Можна сказати, що відбувається свого роду природній відбір.

Співзасновник Rozetka Владислав Чечоткін:

Страх за майбутнє, страх опинитися в результаті не успішним – то, що мене сильно драйвить. Якщо ти найбільший, з тобою рахуються, ти можеш домагатися кращих умов, давати кращі ціни, сервіс. Тому наше завдання – бути №1 в кожній з категорій, де ми присутні.

Співвласник фуд-холу Kyiv Food Market, власник ресторанів Молодость, Givi to me, МАО, Пишечная, проекту Міський ринок їжі Алекс Купер:

Сім років – середній цикл життя ресторану. Проекти потребують реформування в залежності від того, наскільки вони дорогі, наскільки класичні. Цикл може бути від 5 до 15 років, потім ресторан вимагає реновації. Деякі проекти в принципі створюються на 5 років. Їх навіть не оновлюють, а закривають і роблять нові. Велика помилка вважати, що якщо відкрив ресторан, то це бізнес на все життя.

Генеральна директорка девелоперської компанії Arricano Real Estate plc Ганна Чуботіна:

Наступний етап розвитку фуд-холів – відкриття у торгівельних центрах. Ініціаторами частіше виступають девелопери, яким необхідно залучити відвідувачів, виділиться у конкурентному середовищі… Девелоперам з великою ймовірністю доведеться взяти на себе управління об’єктом і пройти шлях від розробки концепції та залучення операторів ресторанних проектів до управління.

Генеральний директор Intertop Ukraine Сергій Бадрітдінов:

На нашому ринку більше 50% компаній працюють в тіні… Коли ви йдете з тіні, то починаєте думати про клієнта і його потреби, шукаєте можливості для поліпшення бізнес-процесів, а не «оптимізації» податкових відрахувань. Звичайно, перехід на гру «в білу» може бути болючим. Спочатку може бути складно, але в підсумку ви тільки виграєте.

Генеральна директорка Ашан Рітейл Україна Вікторія Луценко:

Цього року після активної фізичної експансії та подвоєння кількості магазинів, ми фокусуємося на електронній комерції. Проте «формат proximity» перспективний, і ми продовжуємо аналізувати ринок для подальшого розвитку – це стосується магазинів біля дому в класичному розумінні, а також формату ультра-наближеність (100-200 м).

Співзасновник Алло Дмитро Деревицький:

Домінування в певних категоріях класичних брендів, яке спостерігалося останні 5-7 років, незабаром закінчиться. Конкуренція між брендами на ринку виросте, техніка буде дешевшати. Це стане потужним драйвером для зростання ринку і однозначно піде на користь споживачеві. З розширенням своїх товарних категорій в Україні китайські бренди можуть отримати значну частку ринку споживчої електроніки.

Директорка Intersport Україна Юлія Максименко:

Формат аутлет дуже розвинений в Європі, але в Україні він тільки набирає обертів. І якщо я не помиляюся, ми – перші, хто намагається зробити це правильним бізнес-процесом. Якщо орієнтуватися на еталонний бізнес-кейс, то на десять класичних магазинів має припадати один аутлет.

Партнер консалтингової компанії Retail&Development Advisor, співзасновник Асоціації рітейлерів України Олександр Фіалка:

Частка e-commerce в роздрібному товарообігу країни поки що не перевищує 3%, проте цей ринок розвивається дуже динамічно. За різними оцінками, онлайн-торгівля зростає на 30-40% на рік. На ринок виходять великі міжнародні гравці, які активізують розвиток галузі. З нинішніми темпами зростання в найближчі 5-10 років e-commerce може істотно вплинути на розвиток рітейлу і торговельної нерухомості.

Член ради директорів ГК Фокстрот В’ячеслав Поврозник:

Ставку будемо робити на молодь, причому навіть молодше 25 років, тому що це сегмент, який зараз впливає на вибір сім’ї та друзів. Це молоді хлопці, що формують сьогоднішнє споживання. З точки зору формування вибору це найбільш стійкий сегмент, тому що наше покоління – «ікс», «ігрек» – вже сформувало свої переваги і багато в чому навіть відмовляється від споживання.  

Читайте також

Слово рітейлу: 18 знакових цитат топ-менеджерів у 2018 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку