
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Як за допомогою RFID спростити процеси уніфікованої торгівлі, підвищити операційну ефективність та покращити враження покупців про магазин.
Цей текст доступний також російською мовою
Дослідницька та консалтингова компанія Gartner, що спеціалізується на ринках інформаційних технологій, опублікувала матеріал, у якому назвала RFID однією з основних трансформаційних технологій для рітейлу у найближчі 5-10 років. Компанія Смарт-карти України підготувала для RAU матеріал на основі галузевого звіту від Gartner.
Руйнівні події попереднього року змусили рітейлерів докорінно переглянути методи ведення бізнесу, тим самим просуваючи цифрову трансформацію вперед із небаченою раніше швидкістю. Інновації 2021 року здебільшого опинилися між піком завищених очікувань та западиною розчарування. У міру того, як рітейлери більше вкладають в інноваційні технології, такі як комп’ютерний зір, розумні полиці, RFID та додатки для керування асортиментом – дослідники очікують що максимум продуктивності більшості цих технологій буде досягнуто протягом 10 років.
Один із трендів – RFID, технологія радіочастотної ідентифікації у широкому сенсі, вже зараз є важливим джерелом у потоках даних інтернету речей (IoT), що забезпечує моніторинг магазину в реальному часі. RFID визначає та відстежує роздрібні товари за допомогою передачі радіохвиль між міткою на товарі та зчитувачем. RFID на надвисоких частотах (UHF) підтримує безліч варіантів використання, включаючи високоточну інвентаризацію, підрахунок циклів, швидке виконання замовлень, запобігання втратам та взаємодію з клієнтами.
Можливості RFID спрощують використання процесів уніфікованої торгівлі та підвищують операційну ефективність, при цьому система легко масштабується: в основі лежать пасивні мітки, що не потребують живлення, а їхня вартість стартує від півтори гривні за штуку. Ця технологія також може спростити взаємодію з працівниками та покращити враження покупців про магазин.
У роздрібній торгівлі набирає обертів кілька рішень інтернету речей для магазинів, які генерують великі обсяги даних. Аналіз та виведення цих даних, особливо в режимі реального часу – складне завдання, що потребує значних обчислень.
Ці дані в режимі реального часу дозволять рітейлерам швидко реагувати, мало того, діяти на випередження, оскільки вони мають дані, що дозволяють передбачати потреби та уподобання клієнтів.
Постійна наявність товару на полиці в магазині є невідкладним стимулом для бізнесу не тільки для легкого задоволення потреб клієнтів та збільшення доходів магазину, але й для покриття стрімкого зростання обсягів виконання замовлень електронної комерції у магазинах.
Інформація в реальному часі, отримана за допомогою комп’ютерного зору та об’єднання датчиків, допоможе роздрібним торговцям покращити дієві рішення в декількох сферах діяльності, включаючи мерчендайзинг, управління запасами, обслуговування клієнтів, ціноутворення та проведення рекламних акцій, технічне обслуговування магазинів та запобігання втратам.
Очікування клієнтів щодо більшої зручності та швидкості під час здійснення покупок неухильно стимулюють впровадження нових технологій інтелектуальної обробки платежів. Крім того, за останній рік зріс інтерес рітейлерів до технології інтелектуальної перевірки платежів, інтегрованої в кошик чи касу, що розглядається як дешевша альтернатива концепції магазину загалом.
Очікується, що цей тренд збережеться протягом наступних 12 місяців, оскільки роздрібні продавці продовжують відпрацьовувати нові підходи.
Оскільки використання RFID на рівні товарів прискорюється, рітейлери досліджують подальші варіанти використання цієї технології підвищення рентабельності. За даними Gartner, проникнення RFID технологій на ринок рітейлу становить від 5% до 20% цільової аудиторії. Розглянемо, як радіочастотна ідентифікація впливає на бізнес і які чинники виступають основними драйверами її проникнення.
Роздрібні торговці продовжують боротися з проблемами видимості та аналітики операцій у реальному часі, що обмежують їхню здатність подолати розрив між фізичним магазином та цифровими каналами.
Деякі сфери, такі як бакалія, товари повсякденного попиту, ліки, косметика та товари для догляду, впроваджуються повільніше через проблеми з читабельністю міток, розміщених на металевих контейнерах, рідких продуктах або піддаються змінам температури (спека, холод, вологість).
У міру того, як технологія міток продовжує покращуватися, буде розвиватися і впровадження RFID.
Інвестиції магазинів у технології RFID для оптимізації операцій уніфікованої торгівлі сприяли просуванню цієї інновації у 2021 році. Прогнозований термін, як і раніше, 5-10 років, при цьому деякі роздрібні сегменти значно випереджають цей графік.
Враховуючи, що Gartner ґрунтується на аналізі найбільш просунутих ринків і зазначає, що навіть там покриття потенційної аудиторії RFID всього до 20%, то з розглянутого робимо висновок, що використання RFID може стати великою конкурентною перевагою для тих, хто першими запровадить пов’язані технології. Цілком очікувано, що з часом весь рітейл активно використовуватиме RFID-системи.
Компанія Смарт-карти України
За матеріалами Gartner
Читайте також