Retail hacks by Arricano: Athleisure – новий рітейл-тренд або стиль життя
Анна Чуботіна, директор департаменту торгових площ компанії Arricano Real Estate Plc, про тренди в сучасній моді, підходи виробників одягу та взуття до викликів часу, а також про friendly-стратегії розвитку світових брендів.
Сучасну моду не можна назвати нудною – вона відображає спосіб життя, спосіб мислення і стає символом часу. У постіндустріальну епоху в моді також, як і в інших сферах життя, швидкість і високий темп життя формують світогляд спожівача. Універсальність, зручність і всеосяжність, поєднання раніше несумісних речей стає нормою, стираються кордони, підвищується значимість комфорту, – вважає автор колонки для рубрики Retail hacks by Arricano Анна Чуботіна.
Нещодавно я проводила ревізію свого гардероба. Комфортне взуття, балетки, лофери, еспадрільі, kitten-hills, впевнено витісняють туфлі на високих підборах. Найбільше відведеного під взуття простору займають снікерси і кеди. Також додалися худі, спортивний повсякденний одяг.
Це пояснюється послабленням в офісному дрес-коді. Часи, коли на роботу могли не взяти, якщо здобувач прийшов в джинсах або в кедах, давно пройшли. Сьогодні нікого не здивуєш CEO в снікерсах на зустрічі правління або на виступі TED. Таке прагнення до комфорту пояснюється нашим ритмом життя. Ми постійно в русі. Офіс, літак, концерт у філармонії, спортзал. Немає часу переодягатися. При цьому ми хочемо залишатися стильними, але не жертвувати зручністю на догоду моді.
У 2016 році термін athleisure був офіційно внесений до словника Merriam-Webster. Похідне від двох слів athletic і leisure застосовується для позначення комфортного повсякденного одягу, в якому можна займатися спортом.
Це набільш зростаюча категорія в США, Європі, країнах Азії, Індії останні кілька років. За різними оцінками, світовий ринок athleisure до 2024-го може скласти близько $350 млрд, потіснивши продажі деніму, класичного одягу та взуття.
Своєму зльоту дана категорія багато в чому зобов’язана адептам ЗСЖ, численним селебріті та фітнес-інфлюенсерам. І Instagram – основному каналу комунікації athleisure-брендів зі своєю цільовою аудиторією: мелленіаламі і поколінням Z. Конверсія на цій платформі становить понад 70%. Для розширення жіночої аудиторії різного віку Nike запустив у Instagram кампанію з хештегом #BetterForIt. Онлайн-аудиторія цього бренду становить близько 80 млн користувачів. Найбільший онлайн-рітейлер Net-a-Porter відкрив спеціально для модного спортивного одягу проект Net-a-Sporter. Burton, Joules, Ann Summers і Boohoo Man вперше представили повноцінні колекції спортивного повсякденного одягу. Міський спортивний стиль став візитною карткою люксових брендів Off-White, Supreme, Gosha Rubchinskiy, Vetements та інших.
Основні вимоги до одягу та взуття:
Інновації та функціональність. Зносостійкість, стійкість до запахів, стійка форма (англ. Wrinkle-free), легка вага, компактність, адаптивність до погодних умов.
Рік тому в головному офісі французької компанії Decathlon в Ліллі (Франція) я була вражена площею, яку займають лабораторії з розробки та тестування матеріалів і продуктів. Такі компанії як Nike, Adidas, Lululemon, Under Armour інвестують колосальні ресурси в розробки інноваційних матеріалів, тканин, комплектуючих.
Дбайливе ставлення до природи (англ. Sustainability). Останні пару років продажі одягу та взуття для активного способу життя виросли на 90%. Зростання виробництва цих категорій з органічних матеріалів склало не більше 40%. Але і це вже змінюється. H&M одним з перших запустив Conscious Collection active wear з переробленого волокна.
Стиль і сполучуваність. Одяг та взуття повинні бути стильними та легко поєднуватися одне з одним. Це пов’язано з тим, що значна частина цільової аудиторії прагне до усвідомленого споживання. Більше витрачає на подорожі та емоції, менше – на матеріальні речі. І купує багатофункціональні товари.
В Україні останні пару років категорія спортивної одяг і взуття переживає відродження. Відновили відкриття нових магазинів як монобрендові Nike, Puma, New Balance, Arena, Peak, Columbia, так і мультибрендові Megasport, Марафон, Intersport, Weekender. Ринок порадував вихід світового лідера Under Armour і підтверджене відкриття в Києві першого магазину французької компанії Decathlon весною 2019.
У торгових центрах компанії Arricano працюють 14 магазинів спортивного одягу. Серед яких New Balance, Arena, Puma, Спортмастер, Марафон, Мегаспорт. Останні 2,5 роки ми спостерігаємо приріст товарооборотов цієї категорії, тому нарощуємо її представленість. На лютий 2019-го в ТРК Проспект заплановано відкриття першого в мережі торгових центрів нашої компанії магазину Under Armour. На дату відкриття це буде найбільший магазин бренду в Україні, площею 489 кв. м.
Олександр Венг, один з перших популяризаторів тренда athleisure якось сказав: «Я живу в одязі для спортзалу. Коли виходиш на вулицю, відразу видно, що це – сучасна уніформа». Уніформа, яка швидко не покине подіуми та наші шафи. Адже той, хто звик до щоденного комфорту, не захоче від нього відмовлятися.
Читайте також –
Retail hacks by Arricano: Діджіталізація – вже не тренд, а обов’язкова частина стратегії якісних ТРЦ