Наїлися: чому столичні ресторатори масово розпродають або закривають заклади

Наїлися: чому столичні ресторатори масово розпродають або закривають заклади

15.05.2019 08:10
  605
Ukrainian Retail Association

Ресторанний ринок в столиці виявився не таким привабливим, як вважали багато інвесторів: кількість бажаючих продати свій заклад в Києві зросла в кілька разів.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Про це порталу НВ Бізнес розповіла генеральний директор компанії Ресторанний консалтинг Ольга Насонова. «Два роки тому до мене зверталися власники одного-двох закладів на місяць з пропозицією продати їх актив. А за березень і квітень цього року я отримала близько 40-ка подібних пропозицій», – каже Ольга. І додає, що звертаються представники кав’ярень, піцерій та ресторанів. Такий тренд може стати наслідком бурхливого розвитку ресторанного ринку, який спостерігався у минулому році.

Продається все

Інформацію про продаж ресторанів можна знайти навіть на сайтах безкоштовних оголошень. За інформацією OLX, кафе у будівлі РАГСу Деснянського району площею 450 кв. м можна купити за $200 000. За таку ж суму виставлено на продаж ресторан-кальянну в підвалі на Пушкінській вулиці площею 132 кв. м. Найдорожчим активом, який знайшов журналіст НВ Бізнес, став ресторан в районі станції метро Шулявська з новим ремонтом і повним комплектом устаткування. Його вартість становить $550 000.

Серед потенційних покупців таких об’єктів – мережеві заклади. «Власники приміщень, які ми розглядаємо для відкриття нашого ресторану, досить часто пропонують нам його орендувати виключно з обладнанням від попереднього закладу, в тому числі посудом та столовими приборами. Якщо потенціал приміщення виправдовує додаткові витрати на викуп майна попереднього орендаря, то ми можемо погодитися», – розповідає генеральний директор мережі Сушія Антон Ходисько. Але домовитися про ціну викупу, за його словами, досить непросто і нерідко мережа відмовляється від подібних пропозицій.

Більшість ресторанів, які виставляються на продаж, збиткові, визнає співвласник мережі Pesto Café Дмитро Погребицький. «Вкрай рідко вдається змінити їх роботу і отримувати дохід. Найчастіше доводиться переробляти все – від концепції, меню і до обробки залу», – говорить бізнесмен. В цьому випадку ресторатор витрачає гроші й на демонтаж інтер’єру перед ремонтом.

Очікуваний тренд

На думку Ольги Насонової, масовий продаж ресторанів – прогнозована тенденція. У минулому році інвестори відкрили в Києві рекордну кількість закладів громадського харчування – 265, а їхня загальна кількість у столиці зросла до 1800.

Ресторанний ажіотаж пов’язано з невисоким порогом входження в бізнес (відкрити заклад можна при бюджеті в $200 000), швидким поверненням інвестицій та модою на ресторанний бізнес.

Повернути вкладення за два роки дійсно можна, погоджується Дмитро Погребицький. «Але для цього треба не припуститися помилок: створити правильну концепцію, вибудувати грамотну роботу і тримати якість», – говорить експерт. За його словами, з десяти нових ресторанів успіху вдається домогтися не більше трьом. Інші або погано працюють, або закриваються.

Типові помилки

Початківці ресторатори роблять кілька типових помилок. Головні серед них – неправильне розташування й невірно обрана концепція, говорить Ольга Насонова. Наприклад, елітний ресторан французької кухні може виявитися незатребуваним на Борщагівці чи на Троєщині. «Багато новачків створюють заклади тільки на свій смак і вводять в меню свої улюблені страви та напої. Потім виявляється, що смаки власників гості не поділяють», – говорить вона.

Проблеми можуть виникати й з орендодавцями. «Якщо в договорі не прописана фіксована сума оренди за приміщення, то її можуть підвищити. Робота ресторану стає нерентабельною, і він закривається», – розповідає директор мережі Шоколадниця Вадим Височин.

Ольга Насонова додає, що як правило інвестор готовий чекати три-чотири місяці і якщо не отримує дохід, то починає нервувати. «Деякі здаються через рік. І тоді на людей страшно дивитися – вони смикаються, оскільки розуміють, скільки грошей витратили. Щоб виручити хоч щось вони і виставляють ресторан на продаж», – каже Насонова. Зазвичай, інвестори готові купувати заклади за 30-50% від його реальної вартості. Але тільки ті, які знаходяться в дуже вдалому місці. Решта розпродають своє обладнання і закриваються. Ольга Насонова прогнозує, що в цьому році з карти Києва зникне не менше 100 закладів громадського харчування.

За матеріалами: НВ Бізнес

Читайте також – 

Дмитро Борисов: Вклали в Білий налив $100 000, а окупили його за 54 дня


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку