Дослідження Google: як українці приймають рішення про покупку
Де споживачі шукають інформацію про різні категорії продуктів, на які чинники звертають увагу, і за яким принципом обирають товар в інтернет-магазинах.
Портал Liga.net опублікував масштабне дослідження найбільшої пошукової системи Google, присвячене поведінці споживачів перед придбанням товарів. RAU публікує адаптовану версію статті.
Одяг і взуття
Дослідження показало, що шлях від рішення до покупки одягу або взуття досить недовгий: майже половина покупок була здійснена протягом дня і 30% протягом тижня.
Українці, які планують придбання одягу / взуття, активно використовують інтернет для пошуку інформації. Серед інтернет-джерел інформації найбільш популярними залишаються сайти магазинів і виробників. 32% користувачів використовували пошукові системи для пошуку інформації про товар, при цьому 96% з них користувалися Google.
30% покупок одягу і взуття було зроблено через інтернет, і в той же час 39% офлайн-покупців використовували онлайн-ресурси для вивчення товару перед покупкою. Кожен третій українець (28%), що купує одяг і взуття, відноситься до категорії ROPO-покупців (Research Online – Purchase Offline/пошук онлайн – покупка офлайн). Результати опитування показують, що 64% споживачів вважають основним бар’єром, що перешкоджає купівлі товару через інтернет, відсутність можливості приміряти одяг/взуття; для 40% респондентів зручніше зайти в довколишній магазин, а 38% вважає за краще отримати товар негайно і не готові витрачати час на очікування доставки.
Переважна більшість (82%) онлайн-покупок було зроблено через веб-сайт і сплачено наперед (59%).
Дослідження показало зростаючу роль мобільного телефону в процесі покупки, особливо в частині пошуку інформації. Так, третина користувачів (33%) використовували мобільні пристрої для пошуку інформації про продукт, проте використовували смартфон для розміщення замовлення на куплений одяг/взуття тільки 11%.
Мобільні пристрої особливо популярні серед молоді – так, 47% респондентів у віці 16-24 років використовували для пошуку тільки мобільні пристрої (в порівнянні з 37% для всіх вікових категорій).
Телевізори
У категорії телевізорів, 50% покупок було зроблено протягом тижня після прийняття рішення про придбання нового пристрою. Зазвичай споживачі розглядають кілька брендів перед покупкою, а основною причиною для придбання нового телевізора є бажання «оновити» свої враження від перегляду, а саме – отримати більший екран і більш складні функції (наприклад, Smart TV).
50% покупців телевізорів починали покупку товару з онлайн-пошуку в Google – це найпопулярніше джерело першої інформації про товар. На 2-му місці – консультації безпосередньо в магазині та інформація з сайтів порівняння цін, їх відзначили по 48% опитаних. На 3-му місці з часткою 44% – сайт виробника телевізора або магазину.
56% покупок телевізорів було зроблено онлайн. Тим не менш, багато з тих, хто зробив покупку оффлайн, використовували інтернет для пошуку інформації – 35% це ROPO-покупці. Основним бар’єром, що перешкоджає покупці через Всесвітню павутину, 49% опитаних назвали відсутність можливості особисто протестувати телевізор.
Ноутбуки
Для більшості покупців вибір ноутбука є осмисленим і раціональним рішенням. Так, для 38% покупців процес вибору ноутбука займає більше місяця, для 22% – від тижня до 30 днів, 21% – від декількох днів до тижня, і тільки для 19% – покупка ноутбука була спонтанним рішенням, прийнятим безпосередньо в день покупки.
Найбільш затребуваними джерелами інформації про ноутбуки є сайти порівняння цін (51%), пошукові системи (50%), сайти магазинів і виробників (48%).
Трохи більше половини покупок ноутбуків (55%) припадає на онлайн. А частка тих, хто шукав інформацію онлайн і зробив покупку офлайн, склала 36%.
Використовували смартфон під час візиту в магазин, щоб знайти додаткову інформацію про ноутбук, 53% респондентів, в основному, для читання відгуків, і щоб дізнатися детальніші технічні характеристики.
В цілому, дослідження показало, що ключовий фактор популярності смартфона для пошуку інформації про товар – зручність і можливість використовувати його в будь-якому місці та в будь-який час – так відповіло більше 70% респондентів. Але хоча смартфон часто використовується для пошуку інформації, його досить рідко використовують для самої покупки. Понад 70% опитаних вважають, що для онлайн-покупок все ж зручніше використовувати інші пристрої.
Джерело: Liga.net
Читайте також –
Юрій Ліщук, Nielsen: Що приведе споживачів в онлайн за товарами FMCG