Рітейл у Болгарії, Румунії та Литві зростає швидше за всіх у Європі – дослідження GfK

Рітейл у Болгарії, Румунії та Литві зростає швидше за всіх у Європі – дослідження GfK

14.05.2019 10:30
  618
rau

За очікуваннями дослідницької компанії GfK, номінальне зростання обороту роздрібної торгівлі в 27-ми країнах ЄС (за винятком Великої Британії) у 2019 році складатиме 2%. Найбільші темпи зростання очікуються у Румунії (+7%) та Литві (+5,9%).

Read in English

Цей матеріал також доступний російською мовою

Згідно з прогнозами GfK, стаціонарна роздрібна торгівля у 2019 році також буде зростати в Іспанії (+2,4%) та Франції (+2,8%). Наводимо деякі результати аналізу європейського ринку роздрібної торгівлі у 2018 році.

Більшість європейських споживачів нині перебувають під впливом різних чинників. З одного боку, це невизначеність ситуації у зв’язку з Brexit, торговельні конфлікти та слабкі перспективи росту на важливих експортних ринках, таких як Китай. А з іншого боку – стійкий ринок праці, підвищення заробітної плати та помірні ціни на нафту. Враховуючи згадані чинники, підрозділом GfK Geomarketing було проведено оцінку ключових показників європейської роздрібної торгівлі, результати якої опубліковані у звіті “European retail in 2019”.

У дослідженні проаналізовано фактаж і тенденції у 32 європейських країнах і запропоновано прогноз обороту на 2019 рік, тож роздрібні торговці, інвестори та розробники проектів матимуть важливий орієнтир у процесі прийняття рішень.

“Для роздрібної торгівлі у країнах ЄС-27 у 2019 році GfK прогнозує номінальний приріст обороту на 2%, – коментує керівник дослідження, доктор Йоханнес Шамель. – Цей показник є лише трохи вищим від темпів інфляції та порівняний із торішнім зростанням”.

Основні результати дослідження

Купівельна спроможність. У 2018 році середня купівельна спроможність кожного мешканця країн ЄС-27 складала 16 878 євро. Це відповідає номінальному зростанню на 3% у порівнянні з минулим роком. Десять країн ЄС, які у 2018 році мали найвище зростання купівельної спроможності на душу населення, загалом мають купівельну спроможність нижче середнього європейського рівня і були прийняті в ЄС в рамках політики розширення ЄС на Схід.

Прогноз обороту на 2019 рік. З огляду на неухильне динамічне зростання роздрібної торгівлі онлайн, GfK очікує, що номінальний приріст обороту у країнах ЄС-27 складе 2%. Найбільші темпи зростання прогнозуються для Румунії (+7%) та Литви (+5,9%).

Інфляція. Зниження цін на енергоносії з кінця 2018 року засвідчує, що рівень інфляції в ЄС знизиться. Водночас торгові суперечки з США та ослаблення європейської економіки на початку 2019 року дещо приглушує оптимізм економістів. Отже, у 2019 році в ЄС очікується уповільнення інфляції, рівень якої становитиме 1,6%.

Забезпеченість торговельними площами. Хоча у 2018 році загальна торговельна площа у всіх згаданих країнах також збільшилася, це зростання було значно меншим порівняно з попередніми роками. Зростання торговельних площ у країнах ЄС урівноважувалося зростанням кількості населення. Таким чином, показник торговельних площ на душу населення залишається на рівні минулого року, склавши 1,13 кв. м. До трійки лідерів щодо цього показника увійшли дві країни Бенілюксу – Бельгія (1,66 кв. м) і Нідерланди (1,60 кв. м), а також Австрія (1,62 кв. м).

Ефективність використання торговельних площ. Порівняно до минулого року, в Європі не відбулося жодних змін серед трійки лідерів щодо показника ефективності використання торговельних площ. Перше місце упевнено посідає, як і раніше, Люксембург (приблизно 7250 євро / кв. м), який показав у 2018 році навіть невеличке зростання на 1,4%. Другу і третю позицію посіли Норвегія (приблизно 6430 євро / кв. м) і Швейцарія (приблизно 6220 євро / кв. м) відповідно. Як і у випадку показника забезпеченості торговельними площами, у згаданих країнах зберігається великий діапазон значень показника ефективності використання торговельних площ. Значення цього показника значно зменшуються щодалі на схід та південний схід.

Про дослідження

У дослідженні GfK проаналізовано такі ринкові показники 32 європейських країн: купівельна спроможність (GfK purchasing power), роздрібний товарооборот і частка витрат на покупки у загальних витратах населення. Дослідження також пропонує прогноз роздрібного товарообороту на 2019 рік та оцінку сегмента побутової техніки, в якому роздрібні торговці з кількома каналами продажів наздоганяють тих, що торгують лише онлайн. Останній термін збору інформації та даних – квітень 2019 року.

Джерело GfK

Читайте також –

Очікуване сповільнення: продажі техніки та електроніки в I кварталі зросли на 7% – GfK

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  51
Усі новини ринку