Головна > E-commerce > Рейтинг року: топ-20 українських рітейлерів у Facebook та Instagram у 2020 році
Рейтинг року: топ-20 українських рітейлерів у Facebook та Instagram у 2020 році

Рейтинг року: топ-20 українських рітейлерів у Facebook та Instagram у 2020 році

Хто з рітейлерів входить до числа лідерів за кількістю фоловерів у Facebook за 2020 рік.

Цей текст доступний також російською мовою

Представляємо щорічний рейтинг рітейлерів, які зібрали найбільшу кількість підписок в найпопулярніших соцмережах світу. RAU аналізувала сторінки методом вибірки найбільш великих і відомих роздрібних гравців і об’єктів комерційної нерухомості, а також тих, хто представлений в рейтингу Facebook згідно з аналітичним сервісом Socialbakers. Якщо з якихось причин ваша сторінка не потрапила до фінального топу, пишіть нам на e-mail news@rau.ua.

2020 рік змінив український рітейл. Після пандемічних потрясінь і карантинів, діджиталізація та омніканальна модель розвитку стали ключовими для більшості. Зміни в стратегії відобразилися й на результатах роздрібних гравців у соцмережах. Наприклад, в топ-20 Facebook тепер аж троє FMCG-гравців. До Сільпо та METRO Cash & Carry Ukraine приєдналася сторінка Varus, що свідчить про нові – більш цифрові – пріоритети в середовищі супермаркетів. При чому як тільки мережа потрабила до нашої аналітичної довідки, вона відразу ж зайняла почесну 10-ту сходинку.

Новими учасниками цього року стали також стали Brocard і Yakaboo. Залишили рейтинг Colin’s, Yves Rocher та VOVK. Ще більші зміни за рік в Instagram, але все по черзі.

Рітейлери в Facebook

За підсумками року найпопулярнішими Facebook-сторінками серед рітейлерів в Україні стали Rozetka, Watsons Україна і Лінія магазинів EVA. І, як і раніше, у фінальному тріумвіраті одночасно дві мережі магазинів drogerie. На четвертій та п’ятій сходинці помінялися місцями Антошка та Алло. Минулий рік вони завершили з таким самим відривом один від одного, тільки цього разу попереду мережа дитячих магазинів.

Comfy скоротив дистанцію із Kochut до мінімуму – рік назад між обома була відстань у 40 000 фоловерів, тепер от лише в 1000. Ймовірно вже до середини січня у шостого місця буде новий власник, але поки ювелірний бренд перемагає мережу магазинів техніки. За ними слідує Епіцентр, який за 12 місяців пройшов довгий шлях з 18-го до 8-го місця. Хоча, власне, він зробив стрибок ще у березні. А далі на нього чекала довга запекла боротьба з Intertop, перемогу в якій він здобув лише у серпні. Замикає першу десятку новачок рейтинга – сторінка мережі супермаркетів Varus.

У другій десятці з минулого року закріпив свої позиції Фокстрот, який підтягнувся з 13-го на 12-те місце. Далі крокують дебютанти 2020-го: мережа парфумерії та косметики Brocard і книжковий рітейлер Yakaboo. За ними – Moyo і Citrus, які дещо здали свої позиції з минулого року. Між ними – Сільпо, який раптово впав з жовтня з 13-Ї на 16-ту сходинку. Але в ситуації рік до року він все одно переможець, адже у грудні 2019-го був лише на 19-му місці. Замикає топ-20 Будинок Іграшок.

Рітейлери в Instagram

В Instagram більше за інших “накачав м’язи” цього року ювелірний рітейлер Kochut, що подолав в 2020-му позначку в 1 млн фоловерів. Вражаючий результат. Навіть важко повірити, що без “стероїдів”. Слідом йдуть EVA та Rozetka. Остання підтягнулася з четвертого місця лише кілька місяців назад, витіснивши звідти Watsons. Здобула перемогу над сторінкою мережі магазинів косметики та товарів для здоров’я також SOVA. Ну хоч десь drogerie-гіганти поступилися місцями.

На шостому місці впевнено закріпилася сторінка Алло, яка за рік обійшла Brocard і Золотий вік. Ціна перемоги – 95 000 нових фоловерів у 2020-му. Далі відбувся грандіозний зліт Укрзолото, сторінка якого з жовтня набрала близько 60 000 нових фоловерів і піднялася з 13-го на 8-е місце. Ще рік назад ювелірного рітейлера навіть в 20-ці не було. Рішучий крок вперед без питань.

На 13-му місці закріпився один з новачків року – Фокстрот, який дуже стрімко подолав сім суперників з підсумковими 187 000 фоловерів. Intertop за рік покращив свої позиції на 3 місця – з 15-го на 12-е. Нещодавно був ще вище, але, в останні місяці поступився сторінкам Comfy та Jysk – 10-те та 11-те місця відповідно. Трохи далі Citrus іKachorovska на крок випередили сторінку VOVK, проте для всіх трьох 2020-й завершується втратою кількох позицій з минулого року. Кожен з них показав зростання у 20-30 тисяч фоловерів, чого, з іншого боку, виявилося достатньо, щоб беззаперечно бути серед найсильніших.

На 17-те місце піднявся новачок року Yakaboo, який з жовтня випередив сторінку Епіцентр. Проте ще рік назад обох ще не було в топі, тож рік до року – однозначна перемога для двох рітейлерів. Остаточно покинув рейтинг MustHave, а ще раніше до того – Colin’s, Всі.Свої та L.A.P.T.I. Важкий рік видався для більшості в усіх сенсах, тож, будемо сподіватися, що 2021 рік стане початком покращення усіх показників для кожногорне лише у соцмережах, а й на ринку в цілому.

Читайте також –

Рейтинг року: топ Facebook-сторінок українських рітейлерів і ТРЦ у 2019 році

Про автора
Николай Маранчак

Журналист / Head of Digital Marketing Ассоциации ритейлеров Украины

Всі статті від автора