Аналітика GfK: продажі електроніки на Black Friday в Україні побили нові рекорди

Аналітика GfK: продажі електроніки на Black Friday в Україні побили нові рекорди

17.12.2020 10:45
  878
Виктор Нагорский

За даними дослідницької компанії GfK Ukraine, продажі побутової техніки та електроніки під час дії акцій Чорна п’ятниця та Кіберпонеділок досягнули показника в 6,6 млрд грн, що на 28% більше, ніж минулого року.

Цей матеріал доступний російською мовою

Як повідомила RAU прес-служба GfK, попри карантинні обмеження у зв’язку із пандемією COVID-19, українці активно купували техніку під час акційних розпродажів (тиждень Чорної п’ятниці та Кіберпонеділка, 48-49 тижні 2020 року). Окрім зростання в грошовому еквіваленті, ринок збільшився і кількісно: було продано на 8,5% більше штук побутової техніки та електроніки – 966 000 одиниць.

Цікаво, що 30% товару (обсяг у грн) було куплено онлайн. В порівнянні ж до минулого року онлайн-продажі в цей період зросли на 73% (офлайн також показав зростання – на 16%).

Аналітики GfK додають, що українці підняли домашній комфорт у рейтингу своїх пріоритетів, і вирішили інвестувати у прилади, що полегшуватимуть їхній побут. Особливою популярністю користувалися роботи-пилососи, телевізори та посудомийні машини – продажі цих груп товарів зросли найбільше в порівнянні до середнього тижня поточного року.

«Впродовж всього цього року ми спостерігаємо цікаву тенденцію – український споживач, попри фінансові складнощі зумовлені карантином, або, ймовірно, навіть завдяки йому, доволі стрімко переходить на новий рівень побутового комфорту. Цінуючи свій час, люди впевнено доручають рутинні справи сучасній техніці: посудомийні машини, роботи-пилососи, прально-сушильні машини демонстрували жваві темпи зростання впродовж всього року та стали найбільш динамічними категоріями в період Чорної п’ятниці», – розповідає про тенденції зміни споживацьких вподобань, Ірина Антонова, керівниця відділу досліджень роздрібних продажів побутової техніки PoS Tracking GfK Ukraine.

Рекордні продажі цифрової техніки

Втім, за інформацією GfK, найбільше відносно минулорічних показників зросли продажі ІТ сектору – на 70% у грошовому вимірі. «Продажі ноутбуків цієї Чорної п’ятниці побили всі минулорічні рекорди, попри досить великий попит протягом всього року, та дефіцит товару, про який говорили виробники та продавці. Серед цифрових категорій лідерами за темпами зростання традиційно стали телевізори, проте, вперше вони не змогли перевищити торішній показник», – коментує Валентина Печончик, керівниця відділу досліджень роздрібних продажів цифрової техніки PoS Tracking GfK Ukraine.

Продажі під час двотижневого періоду акцій склали 10% від продажів техніки у 2020 році (49 тижнів з початку року). В ці два тижні продажі у грошах були в 1,5 рази більшими за показники середньорічного тижня 2020 року, а в обсягах – вдвічі більшими.

«Звичайно, що сезон розпродажів тижня Чорної п’ятниці продовжився і в наступний тиждень, зі знижками Кіберпонеділка. Особливо це помітно в онлайн-каналі продажів. Водночас варто зауважити, що отримання та оплата багатьох товарів, придбаних ще в період Чорної п’ятниці, припала саме на наступний тиждень. І це також вплинуло на отримані нами цифри. А тому цьогоріч ми вирішили аналізувати ці два періоди знижок разом», – пояснює заступник керівника відділу аудиту роздрібної торгівлі непродовольчими товарами GfK Ukraine Андрій Осадчий.

Особливості розпродажів під час COVID19

«Слід зауважити, що Чорна п’ятниця проходила в умовах карантину вихідного дня, коли усі торгівельні центри були зачинені впродовж вихідних. І, власне, аби розпродажі таки відбулися, рітейлери змінили умови гри: акцент зробили на онлайн-продажах, а сам період розпродажів зі звичних одного-трьох днів розтягнули на цілий тиждень і навіть два. Так покупки стали не лише вигідними, але й максимально безпечними», – зазначає Андрій Свірський, керівник відділу аудиту роздрібної торгівлі непродовольчими товарами GfK Ukraine.

За його словами, в тому числі тому в період цьогорічних акцій онлайн-продажі зросли на 73% в грошовому вимірі, порівняно до аналогічних тижнів 2019 року. Чимало людей боялось наразитись на ризик захворіти та обирали безпечніший спосіб покупок – онлайн.

Найбільше зростання сталося за рахунок продажів у онлайн-магазинах традиційного роздробу, а не суто інтернет-рітейлу. Ця тенденція притаманна всьому 2020 року і Чорна п’ятниця не стала виключенням. 

«Як ми й передбачали, ріст покупок техніки онлайн у цьому сезоні був дуже високим. Самі онлайн-рітейлери також це передбачали, а тому підготувалися заздалегідь. Власне, як і покупці. Схоже, що частина людей свідомо відкладають деякі свої покупки в очікуванні знижок», – уточнює Андрій Осадчий.

На які товари було найбільше знижок?

Ціни на 36% техніки (в одиницях) були знижені на 10% і більше. Найбільше зі знижками продавали малу побутову техніку (46% товарів). Разом з тим, лише 7% усього обсягу покупок техніки мали понад 20% знижки (14% – минулого року). При цьому в онлайні дешевших товарів було більше, аніж в традиційних роздрібних магазинах – ціна на 48% техніки була знижена на 10% і більше.

Цікаво, що середній чек у ключових секторах техніки зріс на понад 20%. Винятком стала лише велика побутова техніка, де здорожчання середнього цінника склало лише 3%.

Це свідчить про перевагу покупок преміум-сегменту в період розпродажів, коли знижками українці користуються не стільки тому, щоб заощадити, а швидше для того, щоб побалувати себе дорожчим асортиментом за ті ж кошти.

Оновлення асортименту техніки під час періоду розпродажів

Іншою особливістю цьогорічного акційного періоду стало те, що частина рітейлерів напередодні Чорної п’ятниці починали продажі нових лінійок товарів. Помічено, що цьогоріч 60% всієї проданої техніки, – це лінійки 2020 року випуску. 18% – взагалі прилади, що з’явилися не раніше осені цього року. Зазвичай, у середньорічний тиждень року продається лише близько 30% техніки цьогорічного випуску. Схожу динаміку можна було помітити і минулого року. Це особливо характерно для цифрової техніки, і менш помітно у секторах малої і великої побутової техніки.

«Ми звикли, що цифрова техніка, як-то ноутбук, чи, особливо – телефон, дуже швидко «старіють». І тому цю техніку ми часто змінюємо, щоб вона відповідала найсучаснішим вимогам, продуктивності, і просто певному іміджу. Тому ці категорії товарів оновлюються частіше, і не лише в періоди розпродажів», – пояснює Валентина Печончик.

Схоже, що попри невизначеність, якою просякнуто весь 2020 рік, технічні рітейлери змогли прилаштуватись до нових умов та забезпечити продажі, а споживачі максимально ефективно використали період розпродажів для вигідних покупок. Тепер всі завмерли в очікуванні новорічного сезону, який може відзначитися як новою хвилею обмежень через пандемію COVID19, так і черговими знижками.

Читайте також –

Новини магазинів техніки: ЦЕ ТЕ, Comfy, Цитрус, Фокстрот, MOYO та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку