Несподіване зростання: чому в Україні виросли продажі побутової техніки
Продажі побутової техніки і електроніки в Україні за минулий рік виросли на 27,9%. Це стало повною несподіванкою для гравців ринку.
Український ринок побутової техніки та електроніки зробив виробникам і продавцям приємний сюрприз, пише портал LIGA.net. У 2017 році оператори продали обладнання на 75,1 млрд грн, що на 27,9% більше в порівнянні з попереднім роком, говориться в звіті компанії GfK Ukraine. “Ніхто не прогнозував таке велике зростання. Це стало сюрпризом”, – розповіла LIGA.net комерційний директор мережі Фокстрот Тетяна Мойсеєнко. Експерти розраховували на 10-15% росту продажів. Галузі допоміг розвиток споживчого кредитування, а робити покупки підштовхував відкладений попит і поліпшення настроїв покупців.
Ринок зростає
Зростання продажів зафіксовано практично у всіх сегментах. Наприклад, продажі великої побутової техніки в минулому році зросли на 26,5% – до 15,3 млрд грн, дрібної побутової техніки – на 20,5%, до 16,8 млрд грн, а офісної техніки і витратних матеріалів – на 19,1%, до 1,046 млрд грн, свідчать дані GfK Ukraine. Єдиний сегмент, який демонстрував результати гірше, – фототехніка. У 2017 році її реалізовано на 553 млн, що на 7,6% менше в порівнянні з попереднім роком. “Трохи – приблизно на 6% в грошовому еквіваленті – збільшилися обсяги реалізації мультиварок. Продукт досяг точки насичення”, – розповідає генеральний директор компанії БСХ Побутова техніка (представництво BSH в Україні) Сергій Максимов.
Чому продажі зросли? Одна з причин – розвиток споживчого кредитування. Якщо на початку минулого року за позикові кошти купувалося приблизно 15-20% всього обладнання, то до кінця 2017 року – 43%. “Споживачі купують дорожчу техніку з великою кількістю функцій. Наприклад, якщо в 2016 році найчастіше купували телевізори з діагоналлю 32 дюйма, то зараз – 42 і 50”, – розповідає Тетяна Мойсеєнко. І додає, що середній чек в минулому році зріс на 25%.
Мотивуючі новинки
Мотивують покупців і виробники, які виводять на ринок дорогі новинки: вбудовані в духовку мікрохвильовки і пароварки, нові моделі холодильників, які інформують, коли продукти зіпсувалися або потрібно докупити товари. Роздрібні мережі змінюють формати і створюють окремі зони для демонстрації нових можливостей техніки, що дозволяє підвищити продажі.
У минулому році росли і заробітні плати. За даними HeadHunter, в 36% опитаних компаній зарплати підвищили всім співробітникам, ще в третини – тільки тим, хто виконав або перевиконав план/KPI. Вплинув і відкладений попит: покупці довгий час відкладали покупку побутової техніки та почали її оновлювати в минулому році, додає Сергій Максимов. Ефективними виявилися розпродажі і під час “чорної п’ятниці”. “Продажі зросли на 80% в порівнянні з середньостатистичним днем, а по деяких групах товарів показали дво-триразове зростання”, – підкреслює він. В Україні зростає кількість любителів комп’ютерних ігор, загальна кількість яких становить приблизно 3-4 млн чоловік. Вони частіше оновлюють ноутбуки і готові витратити на техніку 30 000-60 000 грн.
Цього року ринок побутової техніки та електроніки зросте на 18-20%, прогнозують рітейлери. Вони очікують збільшення продажів телевізорів через старт чемпіонату світу з футболу, а також вбудованих моделей побутової техніки та смартфонів.
Джерело: LIGA.net
Читайте також –
Валерій Маковецький, Фокстрот: У 2018 році ринок електроніки зросте на 25-30%